![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Fra Mumbai funker det ikke oppgradrering med Avios. Har spurt flere steder her (for å være på den sikre siden....), og fått beskjed om at det er ledig i Club, men at de ikke lar folk oppgradere med poeng
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du kan ikke oppgradere paa flyplassen noen steder. Du maa ringe til Executive Club kundeservice
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det noe problem i forhold til oppgraderinger med Avios på billetter som er confirmed men ikke issued, eller er det bare å kjøre på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Flysitter
|
![]()
Har betalt en reise for min søster med mitt Am-Ex. Kan dette skape trøbbel for hun ved innsjekk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
BA skriver med STORE bokstaver at du maa ha med kredittkortet reisen er booket med. Jeg har aldri blitt spurt om aa vise det. Naa er jeg ganske ny hos BA, kun rundt 25 flighter det siste halvannet aar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Flysitter
|
![]()
Ringte nå og det var ingen problemer siden vi har samme etternavn. Hun bare skrev det som merknad i bookingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har aldri merket noe mønster på når jeg blir spurt/ikke spurt om å vise kortet. Av og til har en automat bedt om det, av og til i en skranke, men stort sett ikke.
Men jeg mener det skal være et sted i bookingen der man kan krysse av at vedkommende som betaler ikke er den reisende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De skal egentlig gjøre det, men dette er mer noe som flyselskapene er pålagt å gjøre av bankene om jeg ikke tar helt feil. Hvis man kjøper togbilletter i UK som skal hentes på automat må kortet tas med ved henting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
BA starter codeshare med Bangkok Airways, så vidt jeg har funnet ut gjelder det
BKK-HKT (Phuket) BKK-USM (Koh Samui) BKK-CNX (Chiang Mai) SIN-USM (Koh Samui) Quote:
Så vidt jeg har funnet ut er det også opptjening på disse når de kjøpes med BA-flightnummer. Fra vinteren 2013 går BA over til 777-treklasse-config på BKK.
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det noen som har merket at tilgjengeligheten paa oppgraderinger/bonusbilletter har fallt drastisk den siste tiden i C og F? Dette gjelder saerlig over atlanteren. Det er stort sett ikke ledig i det hele tatt ett aar fremover, noen ganger dropper de billetter samme dag/dagen foer avreise.
Er det noen med litt BA erfaring som ser at det har blitt forverret kontra tidligere? Jeg hadde kanon tilgjengelighet helt frem til sent i April og har oppgradert 3 t/r i hhv april, juli og september allerede |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Imidlertid var "massedøden" sammenhengende med at de startet sommersalget ex-UK (det begynte tidligere enn fra andre land). Ryktene vil ha det til at BA tørker opp award availibility for at det ikke skal bli så mye WT+ med UUA eller CW med UUA på tilbudspriser. Men det er vel like sannsynlig at det er kjempemange som har ventet på salget (som kommer ca samtidig hvert år) for å booke sommerferie. Ellers skjedde det også et stort fall for noe lenger siden, da man begynte å tillate UUA på reisebyrå bookinger. Pluss at tidene vel bedret seg for bransjen. Alt i alt har det blitt vanskeligere å finne plasser, men ikke umulig. Jeg lette etter tre billetter i CW fra LHR-NYC midt i Juli. Sjekket hver dag og plutselig ble det ledig. Dette var midt i Mai. Beklager evt overdreven bruk av forkortlsr
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Virker som det går litt i rykk og napp, så på LHR-LAS til høsten og det var helt blåst, men plutselig dukket det opp flere dager på rad med tilgjengelighet. Samme på LHR-SAN. Når jeg sjekker LHR-NYC i samme perioden så var det dårlig, og vesentlig dårligere enn for 2-3 år siden.
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen erfaringer med Avios fra partnere? Venter sårt på litt tier points fra MH
![]() |
#77 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Stort sett har jeg fått fra fly-partnere ila. syv dager. De få gangene det har skjært seg har de kommet raskt (2-4 dager) etter at jeg har brukt claim-skjemaet.
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Men 16 Juni stod plutselig poengene på konto sammen med TP for turen.
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sendt en claim nå hvertfall.
Nytt spørsmål, http://www.britishairways.com/travel...s/public/en_se dette kortet, er det umulig å få som Nordmann? Trikse litt med svensk adresse? Evt annen måte å få inn litt Avios på? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Milage run i Oneworld / BA Executive Club? | robertaas | Reiseforum | 18 | 13-11-2016 15:58 |
Endringer i executive club | RJon | Reiseforum | 13 | 29-01-2015 12:39 |
Ny design på BA Executive Club kortene? | Fnate | Reiseforum | 5 | 01-07-2014 19:59 |
BMI DC: Slutt på Star og blir Executive Club | Chriscross | Reiseforum | 23 | 30-11-2012 18:24 |
Setevalg i BA Club World og oppgraderinger | Stian | Reiseforum | 22 | 04-01-2011 17:25 |