![]() |
|
![]() |
#61 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Norwegian hadde utrolig mye missfornøyde kunder igår. Men... er det 400 kr billigere for billetten neste gang gjør vel kundene det samme... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, akkurat like fort som kundene glemte at det andre selskapet var noen timer fra konkurs, antakelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Liker......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er dette nok en "hvem er best av Norwegian og SAS trad"? Tekniske problemer med deicingutstyr kan ramme alle ogsa SAS. At pax blir frustrerte gjelder vel uansett selskap nar det oppstar kroll. For var del i gar sa var valget sa enkelt at DY flyr direkte OSL-EDI, med SK trenger man transfer i CPH. EDI var en flyplass som ikke var betjent av noe nonstop fly fra OSL (et lite selskap som het Duo hadde en rute i 2005 eller noe, men de gikk konkurs) for DY startet ruta i 2007. Na har ogsa FR en rute fra Torp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Kjøper jeg en BMW forventer jeg kjøreglede, komfort, lite problemer og god service. Kjøper jeg en veldig billig bruktbil for å spare penger så er jeg klar over at den ikke alltid vil starte, må kanskje ofte på verksted og jeg kan ikke forvente like god service som jeg ville fått ved kjøp av en dyrere nybil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det største problemet er at NAX sin sparing har spilt OSL off side, siden man ikke har (tydeligvis) prosedyrer på flyparkering osv som kan hindre at forsinkelser knyttet til selskaps spesifike forsinkelser (f.eks fan de-ice) fører til at gater blokkeres, og at CFMU flow på ankomster pålegges alle brukere.
SAS sine kunder blir forsinket fordi NAX ikke har betalt for nok utstyr
![]() |
#67 | |
at your service!
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
SAS er heller ikke en BMW og DY er ikke en billig bruktbil. Man forventer rett og slett at selskapene leverer en tjeneste som inkluderer et avgangstidspunkt og et ankomsttidspunkt. Hvordan de organiserer driften sin er ikke noe jeg legger meg opp i, men det er klart at man registrerer eventuelle avvik (som dårlig punktlighet, streiker & andre konflikter, problemer med å håndtere vinter osv.). Når det er sagt så er det jo ikke noe automatikk i at de som gjør noe rimeligere enn andre nødvendigvis betyr at man trenger å gjøre noe dårligere. I mange selskaper er det rent faktisk et betydelig rom for effektivisering - spesielt i selskaper som i lang tid ikke har vært utsatt for nevneverdig konkurranse. Hvis det er slik at DY forårsaker forsinkelser for andre flyselskaper så er det mulig at man må tenke litt anderledes rundt organiseringen av denne typen tjenester - f.eks. at dette tilbys av flyplassen (som selvsagt kan velge å konkurranseutsette tjenesten på lik linje med det flyselskapene selv kan gjøre). Hvis det er praktisk mulig (f.eks. ikke skaper forsinkelser for andre selskap) så kan man selvsagt tilby en "ribbet" versjon av tjenesten og en fullversjon. Last edited by TOS; 21-12-2012 at 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Denne har vært postet tidligere, og viser vel at ingen er skånet for feil og uforutsette hendelser. Det er vel ingen som dimensjoneer for feil. Det var heller ikke gjort her. Reservebil måtte hentes på andre siden av fylket. For sammenligningens skyld betyr det at du må hente bilen i Trondheim, om en bil sviktet på OSL. http://www.finnmarken.no/lokale_nyhe...cle6374819.ece Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det virker ganske opplagt at DY har gjort et bevisst valg om å ikke bruke noen penger på "backup/plan B" ved uregelmessigheter. Men heller ri av stormer, ta imot kjeft og kommentere litt arrogant til pressen. De har vel funnet ut at folk glemmer fort og kommer tilbake på jakt etter billige billetter.
Digresjon som omhandler DY og uregelmessigheter. [spoiler]Ved en tur til Krakow, så blir flighten hjem kansellert pga vind som visst var noen meter opp (vindstille på bakken). Handlingagenten deres kunne minimalt med engelsk og deler bare ut noen papirlapper med DY sitt telefonnummer til kundeservice. Dette skal man selv ringe til med utenlandstakst. Det var ingen som fikk kontakt på telefon så lenge vi var der, og det var over en time. En dreven eldre dame ringte en familievenn som visst var pilot i DY og han rådet oss om å ta toget til Berlin eller Warszawa for så å ta vare på alle kvitteringer, samtidig som vi prøvde å kontakte kundeservice. Vår mann hjemme på kontoret tok seg av å komme i kontakt med DY mens vi reiste mot Warszawa. Han brukte nær 2 timer for å endelig få tak i noen og for å få oss booket om fra Warszawa dagen etter. Alt dette måtte vi ordne 100% på egenhånd. Hvordan resten av passasjerene kom seg hjem aner jeg ikke. Det viser en rød tråd i hvordan DY takler uregelmessigheter.[/spoiler] Edit: funker ikke spoiler tag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() Jo, man dimensjonerer for feil som kan oppstå, dette kalles på godt norsk redundans. Ett eksempel er drivstoffleveransene som etterhvert sviktet på Gardermoen da en styringsenhet(?) røk, men de hadde altså en plan B med tankbiler som varte noen timer. Det skulle bare mangle. På KKN har man nok også gjort risikovurderingen, og funnet ut at en 200%-dekning på avisning i forhold til antall som vil bli berørt er i heftigste laget. Det er vel noen som bør gjøre risikovurderingen for Gardermoen om igjen etter siste dagers hendelser. Last edited by ENBO; 21-12-2012 at 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvorfor skylder de ikke på OSL?
Burde ikke OSL sette et minimums-krav for hva som er akseptabelt, siden de bare har en kø. Finner man lignende situasjoner på andre flyplasser internasjonalt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
M+N hold short of A2 for deice til 01L, S+T hold short of B7 for 19L. De som har greie på det, ville en slik inndeling skape problemer, f.eks. vingespenn på 330 og 777 og avstand mellom taxebanene? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Newcomer
|
![]()
grunnen til at norwegian hadde problemer på osl torsdag sier seg selv, da de tilogmed ringte til sgh og spurte om å få leie utstyr og mannskap til å fanheate motorene sine.trenger jeg og si mer.....de hadde 2 jeg gjentar to biler til å tine motorene torsdag.gjett hvor mange sas hadde.........................for moro skyld kan jeg opplyse at kundene til aero nordic ringte sas for å høre om sas kunne tine istedenfor aero LOL NORWEGIAN er et billig selskap i alle ledd, og du får det du betaler for, ingenting annet .ved irr er det et sjansje spill deluxe å fly dy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hvorfor er passasjerer på KKN mindre viktig enn passasjerer på OSL? KKN passasjerer har vel også en grunn for å reise? Det holder ikke å si at hvis de skulle være sikker på å komme fram burde de reist i går. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Staten er ikke helt fornøyd med WF vil ha litt penger tilbake. | storg | Flyforum | 2 | 24-07-2018 06:20 |
Fra München til Oslo med SAS? Ikke helt enkelt. | robertaas | TripReports | 16 | 06-12-2012 10:02 |
Ikke fornøyd med Thai Air. | Fred | Reiseforum | 25 | 07-02-2012 23:53 |
Ikke fornøyd med pasientfly på AES | fkrlf | Flyforum | 1 | 31-01-2008 10:22 |
Passasjerene ikke fornøyd med Ryanair | Hurum | Flyforum | 12 | 14-12-2006 12:26 |