Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 16-05-2014, 00:07   #701
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Noen som har noen erfaringer med Radisson Blu Berlin?

Får det snart... Skal bo der tre netter neste helg. Blir kanskje en mikro tr her
TriStar is offline  
Old 16-05-2014, 06:23   #702
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Hender en sjelden gang.

Hvor pleier du bestille rommene gjennom?
Old 16-05-2014, 18:09   #703
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hvor pleier du bestille rommene gjennom?
Greppet gjennnom reiseloggen og fant at jeg har i det siste booket 2 ganger gjennom hotels.com og 3 ganger gjenom clubcarlson.com.

De minner om Accor Club, klarte heller ikke få inn noen poeng der selv om jeg booket gjennom deres sider.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline  
Old 16-05-2014, 18:30   #704
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
CC har ikke en eneste gang klart gi meg poeng på hotellene deres selv om jeg bruker dobbeltsjekke at de har medlemsnummeret mitt.
Har du noe "å" -> "aa" problematikk i navnet (eller andre bokstaver utenfor a-z)? Jeg slet stadig med det på diverse bonusprogrammer inntil jeg fikk standardisert. Hjelper ikke med korrekt nummer så lenge navnet ikke matcher.

Last edited by Discus; 16-05-2014 at 19:26.
Discus is offline  
Old 16-05-2014, 19:16   #705
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Jeg har ingen "å" i navnet mitt.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline  
Old 16-05-2014, 20:07   #706
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Greppet gjennnom reiseloggen og fant at jeg har i det siste booket 2 ganger gjennom hotels.com og 3 ganger gjenom clubcarlson.com.

De minner om Accor Club, klarte heller ikke få inn noen poeng der selv om jeg booket gjennom deres sider.

Bookinger gjennom hotels.com gir ikke poeng
Old 19-05-2014, 10:36   #707
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Noen som har noe erfaringer med Radisson Blu på Svalbard? Får man noe oppgradering der som Concierge?
Hypern is offline  
Old 19-05-2014, 10:59   #708
Rune
Milage RunE

Rune's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Noen som har noe erfaringer med Radisson Blu på Svalbard? Får man noe oppgradering der som Concierge?
Heisann.
Bodde der i månedsskiftet april / mai måned i fjor. Flott tid å besøke Svalbard på forresten.

Jeg hadde concierge-status når jeg bodde der, og fikk ikke oppgradering. De har egentlig kun to typer rom (i alle fall i fjor): Standard-rom og Superior. Tror Superior == Standard med Nespresso-maskin.
De hadde visstnok kun én suite, fortalte de meg, når jeg lurte på hvorfor jeg ikke fikk en oppgradering. Belegget på hotellet var også ganske høyt, virket det som.

Uansett et bra (nok) hotell med fin beliggenhet. Snøhesten parkerer du 20 meter fra inngangspartiet, og det er jo ikke så mange hotell i verden du kan komme inn i med en .44 magnum på hoften, uten at noen løfter så mye som et øyenbryn.
Rune is offline  
Old 19-05-2014, 11:09   #709
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rune View Post
Heisann.
Bodde der i månedsskiftet april / mai måned i fjor. Flott tid å besøke Svalbard på forresten.

Jeg hadde concierge-status når jeg bodde der, og fikk ikke oppgradering. De har egentlig kun to typer rom (i alle fall i fjor): Standard-rom og Superior. Tror Superior == Standard med Nespresso-maskin.
De hadde visstnok kun én suite, fortalte de meg, når jeg lurte på hvorfor jeg ikke fikk en oppgradering. Belegget på hotellet var også ganske høyt, virket det som.

Uansett et bra (nok) hotell med fin beliggenhet. Snøhesten parkerer du 20 meter fra inngangspartiet, og det er jo ikke så mange hotell i verden du kan komme inn i med en .44 magnum på hoften, uten at noen løfter så mye som et øyenbryn.
Noen velkomstgaver da? Hehe bare lurer - er egentlig ikke såå kresen på det, men greit om min "jukse"status blir verdsatt på et eller anna vis.
Hypern is offline  
Old 19-05-2014, 12:32   #710
Rune
Milage RunE

Rune's Avatar

Quote:
Noen velkomstgaver da? Hehe bare lurer - er egentlig ikke såå kresen på det, men greit om min "jukse"status blir verdsatt på et eller anna vis.
Mmmm... Husker ikke. Tror det kanskje var noen vannflasker på bordet, men altså ikke noen større greier som gjør at jeg husker oppholdet der som sådan.
Rommene er heller ikke særlig store, men du er jo ikke på Svalbard for å sitte på rommet og se i veggen.
Rune is offline  
Old 19-05-2014, 20:13   #711
jamesclandestine
ScanFlyer Blue

Radisson blu nice - CC Gold

Bestilt billigeste rom - to queen senger.

Fikk 3dje etasje med sea view og king size. Opppusset rom. Early check in og to flaske vann.

Et tips: Glem frokosten og kjøp deg ferske franske crossaint etc. i bakeri to blokk sør fra hotellet (baksiden) ot alt man ellers trenger i carrefour ved siden av bakeri og nyt deilig solfrokost på veranda.

Godt fornøyd med hotellet. Ville ikke vært det hvis jeg hadde betalt full pris tror jeg. Det ligger i nærheten av flyplass, men samtidig også langt fra byen og spesielt gamlebyen. De har strand, men vil ha 15 Euro pP. per dag. De har egen takbasseng, som er fin, men crowded.
jamesclandestine is offline  
Old 19-05-2014, 20:35   #712
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Quote:

Hadde 3 netter der i april i fjor som CC Gold. Hadde ingen merkbar effekt, men tror kanskje det var Nespresso-maskin på rommet...
TriStar is offline  
Old 19-05-2014, 23:54   #713
ToreD
Flydiot

Radisson Blu Royal Garden Trondheim.

Status: Concierge

Booket fire rom til billigste rate, alle rom oppgradert til junior suiter over to etg med halvflaske vin, ost og kjeks på rommet!!
Meget imponert
ToreD is offline  
Old 20-05-2014, 17:17   #714
Yeager
ScanFlyer Blue

Yeager's Avatar

Jeg er relativt newbie i forhold til kort og poeng og status. Har EBG, som blir fornyet nå for et år. Har meldt meg inn i Club Carlson. Er det da sånn at jeg kan be om at de matcher mitt CC-medlemskap med EBG, så jeg blir CC-gold?
Yeager is offline  
Old 20-05-2014, 17:38   #715
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Yeager View Post
Jeg er relativt newbie i forhold til kort og poeng og status. Har EBG, som blir fornyet nå for et år. Har meldt meg inn i Club Carlson. Er det da sånn at jeg kan be om at de matcher mitt CC-medlemskap med EBG, så jeg blir CC-gold?
Ja, stort sett går det bra. Skriv på norsk så henvendelsen din ikke havner hos noen borti Amerika som ikke aner hva EBG er.
Chriscross is offline  
Old 20-05-2014, 20:22   #716
Norfindir
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Ja, stort sett går det bra. Skriv på norsk så henvendelsen din ikke havner hos noen borti Amerika som ikke aner hva EBG er.

For meg var det motsatt. Han som svare på Norsk ville ha en kopi av det fysiske kortet mens den amerikanske var fornøyd med et skjermbilde av kontosiden min.

Last edited by Norfindir; 20-05-2014 at 21:02.
Norfindir is offline  
Old 20-05-2014, 21:54   #717
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Norfindir View Post
For meg var det motsatt. Han som svare på Norsk ville ha en kopi av det fysiske kortet mens den amerikanske var fornøyd med et skjermbilde av kontosiden min.
Og motsatt her igjen. Snakket med en Norsk ansatt over mail og han ba med sende et bilde av status siden med utløpsdato og skulle oppgradere meg hvis mitt nåværende nivå hos EuroBonus ville vare lengre enn 6 mnd fra dags dato. Nå skal det sies at jeg prøvde å matche EBS med Club Carlson kontoen, men burde være lettere med EGB vil jeg tro?
mfjeldheim is offline  
Old 20-05-2014, 22:15   #718
Yeager
ScanFlyer Blue

Yeager's Avatar

Takk for flere svar her nå, setter veldig pris på det. Da forsøker jeg å sende dem mail/brev når jeg har fått oppdatert gullkortet med ny peride.
Yeager is offline  
Old 21-05-2014, 00:48   #719
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Yeager View Post
Takk for flere svar her nå, setter veldig pris på det. Da forsøker jeg å sende dem mail/brev når jeg har fått oppdatert gullkortet med ny peride.
Når jeg statusmatchet hos de sendte jeg først mail, men fikk aldri noe svar eller statusmatch. Etter to uker uten svar ringte jeg i stedet til deres Storbritannia-nummer. Fikk da e-postadressen til vedkommende jeg snakket med, og sendte skjermbilde av EB-kortet fra appen. Litt over en time senere var jeg Club Carlson Gold.

Flight Cancelled is offline  
Old 21-05-2014, 06:48   #720
Herlov
ScanFlyer Molded

Jeg har et spørsmål litt på siden. Jeg kommer til å be CC matche EBG i høst (og regner med at det går i boks), men det er flere store byer hvor CC har et elendig eller fraværende tilbud (blant annet Tokyo), og jeg tenker at det kan være lurt å ha en annen kjedekonto i bakhånd som nr. 2. Er det noen andre store kjeder som er kjent for å matche mot CC-gull?
Herlov is offline  
Closed Thread

Posting Rules