Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-01-2012, 08:54   #41
LN-AND
ScanFlyer Blue

Default Re: Planleggingshjelp til Shanghai

Pinlig, SAS. Jeg får bare beskjed om at siden ikke har kontakt med Eurobonus.
Old 20-01-2012, 09:00   #42
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-AND View Post
Pinlig, SAS. Jeg får bare beskjed om at siden ikke har kontakt med Eurobonus.
Og hvis man er heldig at søge afgange, så er kampagne-prisen ikke opdateret. MEGET PINLIGT, SAS
Old 20-01-2012, 13:54   #43
marekbz
ScanFlyer Blue

Jeg fikk booket billetter i natt, kl 0302. Fikk ikke førstevalget mitt, men andrevalget var ok.

Jeg synes SAS roter litt nå. Først sier de at kampanjen skal bli forlenget, pga nedetid i hele morges, men nå går de tilbake på det, og sier følgende på facebook:

"Our offers have been very popular and for Shanghai we still have a few seats left in in March and May, but the number of seats are (as sted in the e-mail) limited."

"(...) I slike kampanjer er det alltid begrenset med plasser til den laveste prisen og det er førstemann til mølla som gjelder. Igjen, vi er veldig lei oss for de problemene som har oppstått. Vi trodde det skulle bli populært, men trykket var mye større enn vi hadde forventet. Dette tar vi til etteretning og skal gjøre vårt ytterste for å gjøre det bedre neste gang... Unnskyld. //CK"

Tidligere i dag stod følgende på SAS.no, og ble kommunisert ut både via Facebook og Twitter.

"(...) We are working HARD to fix these issues, and we will prolong the campaign period for Shanghai offer. We will give more information at 11.00 / 13.00 AM today. Once again, we're sorry for the inconvenience."

Finner dette merkelig, og veldig synd for dem som ikke fikk booket pga kapasitetsproblemer.

Hadde siden vært oppe hele tiden, DA støtter jeg 100% første mann til mølla prinsippet.
Old 20-01-2012, 22:06   #44
marekbz
ScanFlyer Blue

Moderator: føl fri til å flytte mine (og andres) poster angående nedetiden til rett tråd.

La oss beholde denne tråden for dem som faktisk fikk en billett til Shanghai.
Old 26-01-2012, 02:03   #45
doffer
ScanFlyer Blue

Hei!

Tenkte be om tips til hotell i Shanghai!
Reiser en uke med mor og kjæreste, tenkte på suiten de har på Intercontinental EXPO.
Er Priority Club Plat, Hilton Hhonors, Carlson Gold og Accor Gold...
Er det noe annet som bør prøves? Tenkte jo på hilton i sentrum med to rom og slik bli oppgradert. Vet ikke hva som er best?
Er der som turist så det er viktig med et litt fint hotell

takk!
doffer is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2012, 21:42   #46
NordicLane
ScanFlyer Blue

Hei,
Tar opp denne gamle tråden for å se om jeg kan få litt hjelp.
Jeg var en av de heldige som fikk booket Eurobonus-reise til Shanghai for 20.000 poeng i januar. Skal reise i slutten av november og har planlagt å starte med 4 dager i Beijing og deretter 3 dager i Shanghai. Fra Beijing til Shanghai har vi tenkt å ta hurtigtoget som beskrevet tidligere i denne tråden.
Når vi lander på PVG kl 11.45 ønsker vi å reise til Beijing så raskt og enkelt som mulig, jeg forestiller meg at det er innriksfly fra PVG.
Noen som har andre forslag på reiserute?
Hvor lang transfertid bør vi regne med på PVG? (reiseforsikringen "krever" 2 timer så det bli et minimum)
Anbefalte bookingsted for flybilletten? (wideroe, kayak og expedia viser enten Air China eller China Eastern)
Vil vi få bagasjen hele veien hvis vi velger Air China (star alliance) eller må man uansett tollbehandle på PVG?
NordicLane is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2012, 22:29   #47
marekbz
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by NordicLane View Post
Hei,
Tar opp denne gamle tråden for å se om jeg kan få litt hjelp.
Jeg var en av de heldige som fikk booket Eurobonus-reise til Shanghai for 20.000 poeng i januar. Skal reise i slutten av november og har planlagt å starte med 4 dager i Beijing og deretter 3 dager i Shanghai. Fra Beijing til Shanghai har vi tenkt å ta hurtigtoget som beskrevet tidligere i denne tråden.
Når vi lander på PVG kl 11.45 ønsker vi å reise til Beijing så raskt og enkelt som mulig, jeg forestiller meg at det er innriksfly fra PVG.
Noen som har andre forslag på reiserute?
Hvor lang transfertid bør vi regne med på PVG? (reiseforsikringen "krever" 2 timer så det bli et minimum)
Anbefalte bookingsted for flybilletten? (wideroe, kayak og expedia viser enten Air China eller China Eastern)
Vil vi få bagasjen hele veien hvis vi velger Air China (star alliance) eller må man uansett tollbehandle på PVG?
Vi gjorde nøyaktig det du beskriver her, men var 6 dager i Beijing og 3 dager i Shanghai. Når vi landet i PVG tok imigrasjonen og bagasjehentingen rimelig kort tid, og vi var vel klare for videre reise etter en halv time. Deretter bør du beregne iallefall 1,5 timer om du skal reise videre fra PVG. Sjekke inn på nytt, osv - og du må nok tollbehandle på PVG, i og med at du har to ulike bestillinger fra to selskap.

Hadde på forhånd googlet og funnet ut at det gikk en flybuss hvert kvarter mellom PVG og SHA. Grunnen til at vi valgte SHA er at hyppigheten på både selskap og avganger innenriks er mye større enn på PVG.

Men dette kan du sjekke, og eventuelt booke, hos Ctrip.com - Kina's svar på Expedia. De har mye bedre priser og bedre utvalg av fly, enn vestlige reisebyrå.

Vi booket ikke flybillett på forhånd (ønsket ikke, pga evt forsinkelser etc), men kjøpte rett og slett i skranken. Hadde på forhånd pekt meg ut en flight fra Air China.

Returen til SHA booket jeg imidlertid på nett, fra hotellet i Beijing. Det var billigere enn, og like raskt som lyntog så vi valgte fly. Igjen Air China, standard economy (og EB poeng).

Ellers anbefaler jeg på det sterkeste å leie en guide når du er i Beijing. Vi tok for oss Tripadvisor, sendte en henvedelse til topp 3, og booket "CatherineLu". Dyrt, men verdt hver krone! Vi hadde aldri fått så mye ut av dagene uten guiden. Beijing er en _stor_ by, vanskelig nok å orientere seg i, og vi ønske ikke å bruke for mye tid på å finne ut av for mye logistikk. Booket guide og turistruten i tre dager, og hadde tre dager for oss selv. Ellers ble metroen brukt en del, trafikken er forferdelig.

Anbefaler også et besøk til "798 Art District" i Beijing. Et kunstnerisk og moderne nabolag, folk med åpent sinn og masse kule og rare butikker.
Old 25-10-2012, 23:46   #48
jefi99
ScanFlyer Gold

Hoteller og indenrigsfly kan med fordel bookes på ctrip.com eller elong.net
Old 26-10-2012, 06:52   #49
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Hello fra Ho Chi Minh City!

Jeg kommer rett fra et fem netters opphold i Shanghai - har besøkt en venninne som bor der.

Kan på det sterkeste anbefale Les Suites Orient som ligger på Bund. Fantastisk beliggenhet!

Vil ikke anbefale turister å bo på Pudong siden da det ikke skjer noe her etter kontortid, utenom de åpenbare skybarene og et par kjøpesentera som holder åpnet.

Sett av et par timer til et måltid på Lost Heaven, like ved Bund. Glamour bar - like ved - er supert for cocktails senere.
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2012, 08:23   #50
nick5000
ScanFlyer Blue

Jeg ville aldri tatt buss fra PVG til SHA. trafikken kan ta lang tid, så for å være sikker på at det går så må man legge in veldig god tid. Unødvendig stress!

2 timer transfer på 2 forskjellige billetter på PVG er risky. Noen ganger tar immigration lang tid, 45 minutter. Men samtidig så kan man ofte forandre billettene hvis man kommer for sent. men sjekk dette før du bestiller.

Ville valgt air china hvis du har noe kort hos star alliance. litt service til *G: sist kom flyvertinnen bort før avgang og tok matbestillingen. I tillegg får man fast track på noen flyplasser. Og de flyr fra T2 på PVG, som er mye bedre enn T1.
På elong og ctrip finner man ofte billige business og first class domestic. som rundt 1400rmb for szx pvg på A340 F.

Legger med et bilde fra business class på toget. Business class er bedre/dyrere enn First class. Lie flat seter. Dette er fra shanghai hangzhou, men tror det er samme som kjører til beijing.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_20120903_121431.jpg
Views:	291
Size:	47.6 KB
ID:	33335  

Last edited by nick5000; 26-10-2012 at 08:25.
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2012, 15:00   #51
marekbz
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
Jeg ville aldri tatt buss fra PVG til SHA. trafikken kan ta lang tid, så for å være sikker på at det går så må man legge in veldig god tid. Unødvendig stress!

2 timer transfer på 2 forskjellige billetter på PVG er risky. Noen ganger tar immigration lang tid, 45 minutter. Men samtidig så kan man ofte forandre billettene hvis man kommer for sent. men sjekk dette før du bestiller.
Ikke noe mer risky å ta buss, enn å på forhånd booke et fly på PVG man kommer for sent til. For å være sikker er det gjerne best å kjøpe billett på flyplassen, når man ser hvor god / dårlig tid man har.

Billetter kan du forandre dersom en har billetter i en klasse som lar seg forandre.

Ellers enig at buss ellers er en unødvig stressfaktor når en har liten tid, og det mest komfortable var det jo ikke.
Old 26-10-2012, 23:14   #52
NordicLane
ScanFlyer Blue

Takk for raske og gode råd!
Sparte mer enn kr 600 pr. billett med elong :-)

Valgte transfer på PVG, med 2t 25min margin, det oppfyller i hvert fall reiseforsikringens krav på 2 timers margin.
NordicLane is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2012, 01:02   #53
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by NordicLane View Post
Takk for raske og gode råd!
Sparte mer enn kr 600 pr. billett med elong :-)

Valgte transfer på PVG, med 2t 25min margin, det oppfyller i hvert fall reiseforsikringens krav på 2 timers margin.
Siden du kommer fra Europa med SAS, så vil jeg ikke la en slik transfer gå utover pulsen. Hadde det vært innenriks derimot...

Forøvrig så må man bli imponert over kapasiteten mellom Shanghai og Beijing. 200.000 hver vei bare på CRH(høyhastighetstoget).
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2013, 07:17   #54
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Jeg har nevnt dette i dagens god morgen-tråd, og ser også at internasjonal til innenriks transfer er nevnt tidligere i tråden. Tar med dette som påfyll:

Ved internasjonal til internasjonal transfer er det visst ikke mulig å tagge bagasjen lenger enn til PVG, til tross for én gjennomgående booking. Mitt eksempel er med routingen ICN-PVG-CPH-OSL med OZ og SK. Ved ankomst måtte jeg gjennom immigration, hente bagasje, sjekke inn på nytt og deretter gå gjennom sikkerhetskontroll og immigration på nytt. Med uflaks går klokka fort, men jeg klarte det på 30 minutter. Vil ikke tro det er normalen... Så finn en connection med god tid ved booking, eller hvis mulig: Styr unna PVG ved denne type transfer! PEK, derimot, fungerer bra.

Last edited by Fly med oss; 31-03-2013 at 07:20.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 08:38   #55
ghostern
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Jeg har nevnt dette i dagens god morgen-tråd, og ser også at internasjonal til innenriks transfer er nevnt tidligere i tråden. Tar med dette som påfyll:

Ved internasjonal til internasjonal transfer er det visst ikke mulig å tagge bagasjen lenger enn til PVG, til tross for én gjennomgående booking. Mitt eksempel er med routingen ICN-PVG-CPH-OSL med OZ og SK. Ved ankomst måtte jeg gjennom immigration, hente bagasje, sjekke inn på nytt og deretter gå gjennom sikkerhetskontroll og immigration på nytt. Med uflaks går klokka fort, men jeg klarte det på 30 minutter. Vil ikke tro det er normalen... Så finn en connection med god tid ved booking, eller hvis mulig: Styr unna PVG ved denne type transfer! PEK, derimot, fungerer bra.
Eg skal også fly CPH-PVG-ICN i sommar. Eg har heldigvis relativt god tid, men dette høyrast
veldig stress ut. Må ein ikkje ha visum for å komme igjennom immigration?
ghostern is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 09:35   #56
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by ghostern View Post
Eg skal også fly CPH-PVG-ICN i sommar. Eg har heldigvis relativt god tid, men dette høyrast
Ja, det er stressende :-( Og nei, du trenger ikke visum. Ved innsjekk må du høre hvor bagasjen blir sendt. Sannsynligvis til PVG. Da er det bare å gjøre følgende:
- Be om sete så langt fremme som mulig.
- Fylle ut immigration-kortet du får på flyet etter beste evne (skriv "In transit to ICN" i feltet for bostedsadresse i Kina, og huk av for "Other" under formål med opphold). Fyll ut begge deler av kortet.
- Ved ankomst: Vær kjapp, og følg skilter med Arrivals/Baggage claim. IKKE følg skiltene om transfer, da mister du bare tid.
- Du kommer da til immigration. Bare følg køen, og gå til den skranken du får beskjed om. Fortell at du er i transit til ICN, og ha engelsk utskrift av reiserute + bagasjelapp klar. Du blir sannsynligvis tauet inn i en liten innhegning hvor du må vente noen minutter mens de sjekker med flyselskapet at bookingen er reell.
- Når det er gjort, så finner du bagasjen på bagasjebåndet (eller er smart og reiser med bare håndbagasje) og løper gjennom grønn tollsone og ut i ankomstområdet. Se etter rulletrappen opp til neste etasje (du er i 2. og skal opp i 3.)
- Sjekk inn på nytt, og gå gjennom ny kvern med sikkerrhet og immigration. I sistnevnte må du igjen forklare at du har vært i transit, og ha igjen alle papirer klare.
- Og vips, så er du klar til å reise videre
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 11:54   #57
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by ghostern View Post
Har gjort dette to ganger, og man kan sammenligne det med ankomst til USA med påfølgende transfer innenriks. Beregn minst 2 timer for å unngå å bli stresset.
Visumfri ankomst tar noen minutter ekstra, men alt i alt er det greit nok.
Det er sikkert en stor fordel å ha gullkort/biz/first for å sikre kjapp innsjekk og sikkerhetskontroll.

Man bør egentlig ha en god grunn for å velge transfer i PVG, siden det finnes mange bedre alternativer.
Old 01-04-2013, 20:40   #58
ghostern
ScanFlyer Blue

Takk for tilbakemeldingar! Eg har allereie bestilt turen, så eg er nok nøydd innom PVG Har heldigvis 2t20min mellom flya, så eg får vere effektiv og håpe på det beste!
ghostern is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules