![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Håper vi får se siste etappen av denne snart.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
[ Har LV en butikk på HND?[/QUOTE]
LV skal ha samme priser uansett hvor i verden du befinner deg. Om du kjøper en LV bag i New York, skal du ikke kunne finne denne billigere i noe annet land, iht en selger hos LV på St. Thomas, men momsen kan vel utgjøre en forskjell ift Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Den norske mva'en gjør det gunstig for utlendinger å kjøpe enkelte slike "likprisede" produkter i Norge siden de får igjen en 18-19% av salgsprisen hvis de kjøper varen for utførsel med "tax-free-for-tourists". Jeg vet at en urmaker i Oslo lever godt på kunder som flyr inn og handler hos ham grunnet overnevnte. Ett av hans merker tilhører det øvre prissjiktet og da jeg var inne og forhørte meg om et slikt ur var han så tilfreds med at det endelig kom en "lokal" kunde og slo av 20% på flekken. Men tilbake til Kim og kos, hvor blir det av resten Someone? Nå har du vel fått flyttet inn! ;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
På tide å fullføre denne kanskje, så får det heller bli litt fort og gæli på slutten
![]() På turen tilbake til Europa var billetter hos Asiana booket. De flyr til London, Paris og Frankfurt i Europa, men det er kun til Frankfurt hvor de bruker 747 hvor de tilbyr First. Avgang 12:30, så etter frokost var det å komme seg i rettning Sør Korea svar på Jessheim: Incheon. Et liten fortstadsby til Seoul med 2,5 million innbyggere. Tok Airport Express toget ut, skjønt ekspress og ekspress, da toget ikke er spesielt hurtig og det er langt ut dit fra sentrum tar det relativt lang tid å komme seg ditt. Ser man bort ifra beliggenheten, er derimot flyplassen veldig bra På ICN var det å gå rett til Asiana sin First innsjekk, og fikk og bytter våre forhåndbestilte seter på 3 og 4K til 1A og K. Disse var ledige men virker være blokkert for forhåndvalg. Som First passasjer ble vi behørlig tatt vare på og ble eskortert gjennom bakinngangen til securitykøen, gjennom passkontroll og opp i OZ sin F lounge, hvor det ble litt Champis til frokost ![]() ![]() Ble også selvfølge eskortert ut til flyet, rett forbi det som måtte være av kø, før vi kunne finne plassene våre helt fremst i nesa på HL7421, en 747-400 Combi levert i 1996, og kunne konstatere at det ikke var noe å si på plassen ombord helt der fremme ![]() ![]() ![]() En 777-200ER på nabogaten ![]() På tide med litt Champagne før avreise, og ombord i F hos OZ gikk det i Taittinger Comtes de Champagne 2000 og Pol Roger Cuvee Sir Winston Churchill 1999. Og begge deler ble det drukket godt av...faktisk så mye at det gikk tomt etterhvert så de måtte gå tilbake til business class for Venoge 2002 som de serverte der.....og da merket men stort forskjell på dyr og mer rimelig Champagne ![]() ![]() Seks av ti seter besatt denne dagen. Itillegg til oss to var det tre tyske forretningsfolk og en koreaner i dress Bakke mannskapet pushet oss ut og kunne vinke oss farvel før vi takset mot rullebanen ![]() En av Korean sine blåhvaler ![]() Imponerende cargo-område på ICN og var virkelig størrelse på cargo ops der hos både Asiana og Korean, men fikk dessverre ikke noe bilde av det Avgang mot nord, hvilket betyr at man relativt kort tid etter avgang må ta en 90-graders sving for å ikke havne hos Gale-Kim der i nord. På med de fjonge tøfflene, stolen i en passende stilling og vi var klare for den 8552km/11:30t på denne dagflighten til Frankfurt ![]() Selv om variasjonen i engelsken til besetningen varierte, så var det utrolig service innstillte og oppmerksomme og rett og slett noe av det bedre jeg har opplevd ombord Fikk spørsmål om når vi ønsket servering, og siden vi hadde en avgang 12:30 syntes vi det var greit å vente noe timer før middag kom på bordet. Og siden min kjære okkuperte iPad'en min, ble jeg henvist til Asiana sitt AVOD som selv om ikke er av nyeste versjon vil karakterisere som godt ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Finner ikke menyen, så får la matbildene tale for seg. Kort sagt kunne man velge mellem en internasjonal og koreansk meny, og med forskjellige hovedretter på begge. Valge vestlig, hvor det etter en taster var klart for kaviar og til hovedrett gikk jeg for Wagyu biff
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Av en eller annen grunn så sliter asiatiske flyselskaper med å servere ost på en elegant måte ![]() ![]() LItt over halveis ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Litt frukt og Whisky underveis
![]() Tid for servering nummer to etter som vi nærmet oss FRA. Først en litt merkelig salat ![]() Ande confit ![]() Pannekake til dessert ![]() Noen bilder av maskinen etter landing på FRA ![]() ![]() Hadde god tid på FRA denne lørdagskvelden, med over tre timer før SAS skulle ta oss det siste stykket hjem. Så etter passkontrollen var det å ta tunnellen fra B til A, og finne frem til Senatorloungen midterst på A-piren da SAS var satt opp fra A denne kvelden. Man har dessverre ikke tilgang til First lounge når man kommer med Asiana, men bortsett i fra det vil jeg rangere deres First over Lufthansa sin gamle (har ikke prøvd den/de nye) Hvem har ikke løpt her? ![]() ...eller her? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Siste strekket hjem var det ikke så mye å skrive om og husker ikke alt heller.
Var siste SAS-avgangen en lørdags kveld, hvilket var med en 737-500, som jeg aldri har fått til/fra FRA før. Mannlig purser av det mer snakkesalige slaget, som sa at den ofte ble brukt på siste avgangene om lørdager, hvilket var forståelig da det neppe er den avgangen med størst volum. 5 rader business, men 6 stykker ombord, 5 rader economy extra hvor det var tomt, og tilslutt 30 stykker plassert i economy bak rad 10. Var LN-BRH som tok oss det siste stykket ![]() OK mat, selv om det selvsagt var en liten nedtur etter First, men langt bedre en hva jeg har fått med LH innen Europa på C ![]() First taggene på bagasjen funket bare delvis på OSL, som vanlig, men lørdagskveld er ganske stille, så det var behagelig få folk i ankomst hallen. Bra timing i forhold til bussen, så ble Flybussekspressen til Storo hjem Og dett var dett! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Endelig
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Äntligen kom avslutningen på den här rapporten. OZ ser bra ut och det lockar måste jag säga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
For en herlig trip report! Reiser selv til Seoul og Tokyo på torsdag, og må si jeg gleder meg enda mer etter å ha lest dette
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bar trip report! Skal selv til Tokyo i sommer, så interessant å lese om!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Artig, jeg og konemor flyr samme rute dagen før deg. Riktignok med kun 8-9 timer i Seoul før turen går videre til Hong Kong, og tre dager etter videre til Tokyo.
Noen som vet om det er mulighet for en dusj på ICN ved ankomst med LH First? Hadde vært greit med en kjapp vask før vi tar en rask kikk på Seoul og deretter flyr videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ingen Kims - ingen kos ELLER ingen Romjul ingen QUIZ | LN-KOG | Flyforum | 10 | 01-01-2012 23:10 |
Ingen julekalender | LN-MOW | Flyforum | 17 | 19-11-2010 09:49 |
Big in Japan | Someone | TripReports | 24 | 31-01-2009 16:20 |
Ingen vekterstreik | jb1 | Flyforum | 6 | 02-06-2006 01:57 |
Ingen fly | THS | Flyforum | 3 | 16-02-2006 19:52 |