Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-12-2010, 21:15   #41
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Ute i siste liten - servicenivået før og nå

Quote:
Originally Posted by RWY 24 View Post
Fett nok, men ville dette vært mulig i dag?:
Neppe .. avstanden er større og du skal gjennom security. På FBU var det jo bare security på utvalgte flighter.

I tillegg var det enkere å akseptere sisteminutt-pax i gatene på FBU ettersom redcap og gate på de fleste gatene hadde øyekontakt og kunne akseptere folk helt til man stengte flydøra.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2010, 22:27   #42
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Med det store fokuset som det er på punktlighet i alle selskaper, blir det mindre og mindre fleksibilitet i alle ledd. De eneste stedene man kanskje i dag kan oppleve å få være med selv om man ankommer flyplassen noen få minutter før avgang, er på kortbaneplassene. Men også der begynner det å bli vanskelig....selv om noen fortsatt ikke reiser til flyplassen før de hører WF er på innflyging

Tiden da man fikk være med selv om den ene motoren var startet, er (heldigvis) forbi
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2010, 22:37   #43
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Fokuset var ikke mindre på punktlighet før - tvert imot. Selv den minste forsinkelse måtte forklares på den tiden også.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2010, 22:44   #44
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Med det store fokuset som det er på punktlighet i alle selskaper, blir det mindre og mindre fleksibilitet i alle ledd. De eneste stedene man kanskje i dag kan oppleve å få være med selv om man ankommer flyplassen noen få minutter før avgang, er på kortbaneplassene. Men også der begynner det å bli vanskelig....selv om noen fortsatt ikke reiser til flyplassen før de hører WF er på innflyging

Tiden da man fikk være med selv om den ene motoren var startet, er (heldigvis) forbi
På Flesland kan man fortsatt rekke flyet om en reiser fra Sandsli 20 min før avgang
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2010, 23:06   #45
wf145
at your service!

wf145's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
På Flesland kan man fortsatt rekke flyet om en reiser fra Sandsli 20 min før avgang
Noko som er heilt unødvendig, då du skaper unødvendig stress for dei tilsette, irritasjon for dei 100 andre passasjerane som har møtt i tide, og ikkje minst sender dårleg signal til dei andre om at "dette er ok å gjere".....
Old 28-12-2010, 09:05   #46
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Quote:
Originally Posted by wf145 View Post
Noko som er heilt unødvendig, då du skaper unødvendig stress for dei tilsette, irritasjon for dei 100 andre passasjerane som har møtt i tide, og ikkje minst sender dårleg signal til dei andre om at "dette er ok å gjere".....
Det er vel de ansattes ansvar å passe på at disse grensene ikke overskrides? Passasjerene har ikke ansvar å sikre de ansattes arbeidsmiljø eller sende "riktige" signaler til omverdenen.
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2010, 10:18   #47
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Det er vel de ansattes ansvar å passe på at disse grensene ikke overskrides? Passasjerene har ikke ansvar å sikre de ansattes arbeidsmiljø eller sende "riktige" signaler til omverdenen.
Synes det var en passende påminnelse om at det IKKE går bra om ALLE møter 20 minutter før.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2010, 11:09   #48
wf145
at your service!

wf145's Avatar

Quote:
NEi, passasjerane har ansvaret for å møte I TIDE! Så gjer dei tilsette det dei kan for å få med passajerane, slik at dei ikkje får ein handfull kjeft med deg fordi du ikkje kjem med flyet ditt...
Old 28-12-2010, 11:14   #49
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

All den tid det ikke er nødvendig å sjekke inn på innland, så er vel i tide like før gaten stenger det? Ingen ansatte som blir plaget av at noen kommer seint, så lenge de ikke har sjekket inn bagasje.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2010, 11:32   #50
wf145
at your service!

wf145's Avatar

Så lenge ein er i gaten innanfor FRISTEN, så er alt greitt:
Quote:
Seneste oppmøte ved gate , innland og Europa
Fleksible billetter: Senest 15 min før flyavgang
Economy og Happy-billetter: Senest 20 min før flyavgang
Dette er henta frå SAS' sine sider. Dermed har vedkomande 5 minutt på å reise frå Sandsli, gjennom Security og til gaten, dersom han har ein fleksibel bilett. Har vedkomande ein happy-bilett har han allereie misst rettane sine, då han er for seint ute.
Old 28-12-2010, 11:34   #51
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Quote:
NEi, passasjerane har ansvaret for å møte I TIDE! Så gjer dei tilsette det dei kan for å få med passajerane, slik at dei ikkje får ein handfull kjeft med deg fordi du ikkje kjem med flyet ditt...
Nettopp, men men de ansatte må avgjøre OM passasjeren har møtt i tide. Om man får kjeft eller ikke er irrelevant.
Old 28-12-2010, 11:37   #52
wf145
at your service!

wf145's Avatar

Og dersom du kjem til gaten på eit tidspunkt som den tilsette meiner er for seint, så kjem du til å godta dette?
Old 28-12-2010, 11:50   #53
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Quote:
Og dersom du kjem til gaten på eit tidspunkt som den tilsette meiner er for seint, så kjem du til å godta dette?
Selvsagt, det skulle bare mangle. De fleste vil jo det, selv om det finnes enkelte uforskammede idioter der ute.

Men om noen skulle ønske (ha mulighet til) å yte litt ekstra service, så skal ikke passasjeren ha dårlig samvittighet for det. Her må den ansatte ta ansvar for seg selv, kolleger og andre samarbeidspartnere.
Old 28-12-2010, 12:03   #54
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Jeg har det samme fra mitt bosted, Melkeplassen. Jeg vet at jeg må være på vei herfra 60 min før avgang (med baggasje) eller 45 min (uten baggasje) for å ha barbert bort all venting. Dette krever at jeg ikke roter meg borti trafikk-problemer og at det ikke er vanskelig med parkering på Flesland.

Jeg har ingen problem med at det skjer en og annen gang at jeg må ut med ny billett eller at jeg må vente på neste fly, men så langt er det vel ca 1 av 20 ganger og helt i tråd med SAS sine regler.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules