Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 24-11-2009, 15:24   #41
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Default Re: Ryanair ekspanderer fra Rygge

Quote:
Originally Posted by P.A. VIKING View Post
Ikke noe problem å ignorere FR selv om de hadde åpnet base i Holmenkrysset
Neste års tur til BGY involverer ikke FR.

Jeg sa: "på en saklig måte"
Wig-wag is offline  
Old 24-11-2009, 15:25   #42
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Helt topp. Da blir det nok noen ekstraturer neste år.... FR har aldri gått på bekostning av andre selskap, bare som ekstraturer...
SQ 777 is offline  
Old 24-11-2009, 15:28   #43
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Helt topp. Da blir det nok noen ekstraturer neste år.... FR har aldri gått på bekostning av andre selskap, bare som ekstraturer...
Skriver under på denne ! Jeg fatter og begriper ikke hvorfor noen (ofte de samme) på enhver tråd som om handler Ryaniar må gjøre et stort poeng av at de ikke vil fly med Ryanair.
AirbusTrond is offline  
Old 24-11-2009, 15:37   #44
jb1
ScanFlyer Rusty

Jeg vet jo ikke, men jeg blir ikke overrasket over om Paris Beauvais, Duesseldorf Weeze og Dublin som naa betjenes fra Torp flyttes over til Rygge. Jeg har ikke saa stor tro paa Eindhoven, Nederland er svaert godt dekket fra Norge. Memmingen kan kanskje ta endel skiturister til Alpene, men det er langt til Muenchen derfra, som ogsaa er godt dekket fra OSL. Aarhus kan vaere interessant, det er dyrt aa fly dit med Sun Air, jeg har ikke helt forstaatt hvorfor ikke Cimber Sterling eller Norwegian har vaert inne paa den ruten til Danmarks nest stoerste by fra Gardermoen. De polske rutene kan bli bra for polske arbeidstagere i Norge og turister til Polen. Riga vil ta opp konkurransen med Air Baltic. Berlin kan bli toeff i konkurranse med baade Air Berlin og Norwegian. Middelhavsdestinasjonene som Valencia, Palma og saerlig Venezia, som er daarlig dekket fra Norge har jeg tro paa. La Rochelle er spennende, den franske atlanterhavskysten er er vill og vakker, jeg haaper mange faar oeynene opp for andre deler av Frankrike enn Paris, Middelhavskysten og Alpene. Jeg tror noen forsvinner etterhvert, men spennende med base i Norge, men jeg haaper ikke dette gaar for hardt utover konkurrentene.

Last edited by jb1; 24-11-2009 at 15:43.
jb1 is offline  
Old 24-11-2009, 15:38   #45
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Samme her. FR bidrar bare til at jeg flyr mer. En hyttetur til Trysil blir fort byttet ut med weekend i Dublin, Brussel eller Krakow. Dette er trafikk som SK eller andre aldri hadde fått nyte godt av uansett...
A346 is offline  
Old 24-11-2009, 15:57   #46
SpottAir
ScanFlyer King

Kan vi nå få norsk crew på FR?
SpottAir is offline  
Old 24-11-2009, 16:06   #47
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by alex_norway View Post
Det er allerede en del norske piloter i Ryanair. Disse blir sikkert veldig glade for base på Rygge, og kommer nok til å søke seg dit.
Old 24-11-2009, 16:09   #48
Mugnas
ScanFlyer Blue

MOL langer ut mot Norwegian denne gang:

http://e24.no/boers-og-finans/article3389474.ece

Jeg flyr med Ryanair rett som det er, og har ikke noe mot selskapet. Men man blir litt lei disse uttalelsene fra MOL hele tiden.
Old 24-11-2009, 16:09   #49
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by P.A. VIKING View Post
Ikke noe problem å ignorere FR selv om de hadde åpnet base i Holmenkrysset
Akkurat derfor har det vært greit for Ryanair å vokse seg så store. Fordi de har blitt ignorert.
Old 24-11-2009, 16:10   #50
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver

Jarlabanke Vking's Avatar

Quote:
Originally Posted by alex_norway View Post
Sprekt! Tenker det er noen som ikke gliser like rått i dag.

jeg husker ikke hvordan det var, men FR har ikke hatt anledning til å ansette norsk crew, og hvis det skulle bli en forandring på dette lurer jeg på hvem som er interessert i å arbeide for luselønn. Blir nok underbetalte øst-europeere! Alt for at Ola skal komme seg på tur hver helg og MOL kan plusse på lønnskontoen

mange!
Jarlabanke Vking is offline  
Old 24-11-2009, 16:17   #51
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Jarlabanke Vking View Post

jeg husker ikke hvordan det var, men FR har ikke hatt anledning til å ansette norsk crew, og hvis det skulle bli en forandring på dette lurer jeg på hvem som er interessert i å arbeide for luselønn. Blir nok underbetalte øst-europeere! Alt for at Ola skal komme seg på tur hver helg og MOL kan plusse på lønnskontoen

Sjekk posting nr 47.
Det jobber allerede en del norke piloter i Ryanair, og det har det gjort i flere år. Enkelte av disse søker seg helt sikkert til basen på Rygge. Jeg vet ikke hva de tjener, men ifølge dem selv så tjener de ikke galt i det hele tatt. Men selvfølgelig: Det blir jo ikke noe overskudd på diettpenger, i og med de aldri har overnattinger når de er på jobb. De er jo hjemme med familien istede. Noen setter pris på sånne ting også

Hvor i all verden har du det fra, at Ryanair ikke har hatt anledning til å ansette norsk crew? Vi har jo en her på forumet til og med.

Last edited by imm; 24-11-2009 at 16:53.
imm is offline  
Old 24-11-2009, 16:20   #52
GFL
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Jarlabanke Vking View Post

Engasjerer du like sterkt i kampen i byggebransjen også? Har vel sett mange eksempler på underbetalte øst-europerere, slik at vi Nordmenn skal få pusse opp billig?

Det er vel bedre betalt å være kaptein hos FR, enn SK i disse dager? FR har vel lønnfrys, men SK har vel hatt minst 20% reduksjonerer.
Old 24-11-2009, 16:24   #53
Glenn
ScanFlyer Molded

Utrolig at Ryanair lanserer 16 nye ruter, det hadde jeg aldri trodd! Ser ut som jeg hadde rett på Paris, Düsseldorf og Dublin.

Nå er det bare et tidsspørsmål om når ett nytt flyselskap kommer til Rygge. Jeg har hatt KLM lenge i tankene, så når kommer de?

Norsk crew på Ryanair.. Ja, kanskje. Men det spørs om lønna er god nok, vi er jo så kravstore i Norge..
Glenn is offline  
Old 24-11-2009, 16:25   #54
Marcus W
ScanFlyer Blue

Marcus W's Avatar

Jag har flygit en del mellan Skavsta och Rygge och det är alltid svensk/skandinavisk crew i cocpit men det är ikke skandinaver i cabin. Det kommer det säkert bli ut från Rygge med.
Om Rygge inte hade blivit stoppade av samferdeselsdep. kanske det varit NAX som hade vairt "stora" på Rygge
Marcus W is offline  
Old 24-11-2009, 16:27   #55
Glenn
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Marcus W View Post
Om Rygge inte hade blivit stoppade av samferdeselsdep. kanske det varit NAX som hade vairt "stora" på Rygge
Enig med deg. Dep. har gjort en stor feil der, det er en av grunnene til at DY ikke gikk inn på flere ruter. Nå spørs det om DY gidder å være på Rygge noe mer.. Ryanair går jo inn på flere ruter DY flyr nå, deriblant SXF som er en god inntektskilde for DY på RYG.

Forundrer meg litt at ikke Ryanair lanserte RYG-BUD også.
Glenn is offline  
Old 24-11-2009, 16:31   #56
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Her er hva ABC-nyheter skriver. Jeg tror at selv den mest ihuga Rygge-motstander skal få problemer med å bagatellisere dette på en saklig måte.

http://www.abcnyheter.no/node/100087
Hvorfor skal vi måtte argumentere saklig, når sjefen for bedrifta sjøl er den mest usaklige på jord?
Polaris is offline  
Old 24-11-2009, 16:36   #57
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver

Jarlabanke Vking's Avatar

Quote:
Originally Posted by GFL View Post
Engasjerer du like sterkt i kampen i byggebransjen også? Har vel sett mange eksempler på underbetalte øst-europerere, slik at vi Nordmenn skal få pusse opp billig?

Det er vel bedre betalt å være kaptein hos FR, enn SK i disse dager? FR har vel lønnfrys, men SK har vel hatt minst 20% reduksjonerer.
Men herregud da... sist jeg sjekket på en 737-800 så jobber det 4 FA`er ombord også.

Og ja jeg er faktisk ganske kritisk til hvor jeg legger igjen pengene mine hva gjelder byggebransjen og hotell- og restaurantbransjen. Jeg synes ikke mat eller drikke smaker godt ute når jeg ser eller vet på forhånd at de ikke jobber under skikkelige forhold.

mange!
Jarlabanke Vking is offline  
Old 24-11-2009, 17:07   #58
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Gratulerer Rygge!!! Hvem ville for kort tid siden trodd at Ryanair skulle åpne base på Rygge og IKKE på Torp? Blir spennende å følge utviklingen - hva gjør Norwegian på Rygge nå?

Men som Someone skriver - dette kommer ikke til å bety mye for meg...annet enn at konkurranse på ruter til Italia vil muligens gi bedre priser hos andre selskap.
EB is online now  
Old 24-11-2009, 17:39   #59
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Hvorfor skal vi måtte argumentere saklig, når sjefen for bedrifta sjøl er den mest usaklige på jord?
To gale gjør ikke en rett! Selvfølgelig skal vi holde oss saklige her, det skulle da bare mangle.
Old 24-11-2009, 17:44   #60
Bengt
ScanFlyer Silver

Bengt's Avatar

Även jag gratulerar Rygge! Speciellt för rutten till Valencia. Valencia lades ju ned från Skavsta för ett år sedan. Jag hoppas att den öppnas snart igen då Valencia flygplats bara ligger 150 km från min lägenhet i Spanien...
Och skillnaden mellan SAS eller Spanair i ekonomiklass och Ryanair är inte så värst stor..
Closed Thread

Posting Rules