![]() |
|
![]() |
#41 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Hvis man ser helt kynisk på dette, så er svaret sannsynligvis nei. Kjenner ikke detaljert hva de SAS-ansatte tjener, men da jeg jobbet for Swissair på ATL tjente jeg rundt dobbelt så mye som en DL-agent og gjorde omtrent den samme jobben. En ASIG-agent tjener enda mindre, samt at kostnadene med forsikringer og andre benefits er borte ... Men det man tjener i kroner vil man tape i anseelse og kvalitet. Det blir i det store og hele et prioriteringsspørsmål. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Dette kommer nok hit også. Hvor lenge vil f.eks Ryanair bruke ansatte fra SAS-Gruppen til å handle seg i Norge - de er snart store nok til å få inn et billigere alternativ. Dette igjen vil vel sette standard for hva Norwegian (de har jo allerede agenter - men som sikkert kan bli billigere), SAS og Widerøe gjør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Flyklapper
|
![]()
Ryanair vil aldri starte egen bakkehandling. Fastkostnadene er altfor høye. De vil tyne de lokale handlerne til de stuper, og hvis kostnadene blir for høye, går de til neste eller trekker seg helt ut, som i MAN.
Men på mange flyplasser FR beflyr er det kun en handler - og de er den eneste store kunden - og derfor blir det catch 22 for handleren. Enten føyer man FR og opprettholder driften eller man trosser dem og mister livsgrunnlaget .. Men denne tråden handler ikke om FR - back to topic plz ......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Mens selskapet SAS outsourcer til hyrer inn folk rett fra gata til 40-50 norske i timen uten helseforsikring, lønn og benefits som er dårlige enn en kaffemaker på Starbucks har. Disse er ikke ansatt enda og du kan jo tenke deg hvor mye de kjenner til SAS og produkt.. Hater å si det, men jeg håper at SAS brenner seg noe inni hampen på dette og må krype til korset. Last edited by Tommy777; 03-09-2009 at 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
EWR fikk forøvrig de dårlige nyhetene i går - kjenner ikke cutoverdatoen ennå, dog ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ikke ofte jeg skrive brev, men det har jeg gjort nå på vegne av Flyertalk
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er nok flere sider av denne saken.
Aksjonærene har satt ganske strenge krav til SAS-ledelsen etter emisjonen i vår, og det ender gjerne opp i slike dårlige valg, for å presentere faktiske tall på nedbemanninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Vel, fint initiativ Tommy, men jeg tviler vel sterkt på at SAS vil bruke deg og flyertalk medlemmer som meglere mellom SAS og sine amerikanske ansatte. Tror ikke jeg ville skrevet det sånn.
Ellers var det bra! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Det andre aspektet som folk er inne på her - kommer de virkelig til å spare på det i det lange løp, eller kommer det til å koste flesk?
![]() |
![]() |
#50 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
jeg tror et av SAS' sine stoerste problemer er en deler opp budsjetter ned til de minste detaljene og ikke har evne til aa se sammenhenger...i dette tilfellet er jeg redd for at kostnader som skyldes daarlig opplaering, stort gjennomtrekk (det blir med slike loenninger) og dermed som en foelge av stort gjennomtrekk, merkostnader til opplaering.. ikke blir sett i sammenheng med man "sparer" paa aa utnytte arbeidskraft.
SAS la jo ned KRS-CPH paa et slikt grunnlag, flyene var fulle, men Routesektor Skandinavia som opererte ruten saa kun paa inntektene KRS-CPH-KRS og fant klart ut at ruten gikk med tap....at den samme ruten faktisk tjente penger ved aa "feede" passasjerer in i SAS systemet oppdaget en ikke foer Maersk sendte foerste avregning....
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 04-09-2009 at 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
He he.. Selvsagt ikke, men håper at det blir litt blest om det ihvertfall
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hva mener polske, tyske og amerikanske kunder om at det skandinaviske språket forsvinner på bakken i USA? Dette er ikke et spørsmål som eventuelt skal forsvare en slik outsourcing - men heller gi et nyansert bilde av det total bildet. Chicago var vel lenge den ruten med flest polakker ombord i et SAS fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Vi har i lengre tid vært vitne til en desperat ledelse som gjør nærmest hva som helst for ikke å bli sittende med "Svarteper" når bolaget før eller siden "turns turtle". De gjør alt de kan for at større fagforeningsgrupper skal gå i streik, for dermed å kunne plante "Svarteper" på dem istedet. Som syndere for en strategi innført av Jørgen Lindegaard for 8 år siden. Hans oppdeling i 4 enheter viser seg å ha brukket ryggen på SAS en gang for alle. Samlingen til ett selskap 1/10 kommer altfor sent til å ha noen som helst betydning.
![]() |
![]() |
#54 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Finnair har opprop på finsk/svensk gjennom en innlagt mp3 fil på flyplassene i østen. Hvorfor kan ikke SAS gjøre det samme?
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Man fjerner kun linjestationerne,"fordi det er det nemmeste", forstået på den måde, at der er mindst brok...
Blev personalet på en stor base station som CPH opsagt, ville der med det samme opstå en situation, som giver "støj på linien" og det ønsker SAS`s topledelse ikke.. Spørgsmålet er så i sidste ende, om SAS`s ledelse i det hele taget ønsker jord personale... Jeg tror det ikke, desværre...så næste step i strategien vil uværligt være en outsourcing af basestationerne. Som MOW har skrevet tidligere....Alle kan drive groundhandling. Det er når der sker noget ud over det sædvanlige at en "inhouse" handling viser sit værd... --- og så for at bringe noget nyt her... Har hørt en kollega referere fra danske "Børsen" at ISS, som måske var en af spillerne i sagen om outsourceing, stopper ders opkøb af virksomheder, grunden den økonomiske situation !!!! --- Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
AirFrance hadde vel en stund en diktafon som skulle spilles av foran mikrofonen på OSL. Hovedsaklig spraket det vel godt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Collector
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
.. og ISS er ledet av,,, nemlig ,,, Jørgen Lindegaard ...
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg skal hyre inn en ny Key Account Manager. Kunne jeg fått tak i en kar til 15-25K USD i året? Selvsagt, får hundrevis av søknader fra slike, men de går rett i bøtta. Jeg må ha en kar som har kompetanse, har utdannelse, er kundevennlig og smart. Det får man ikke for slik søppellønn. Base lønnen vår er 75K USD i året med gratis helse/tannlegeforsikring og 3/4/5 uker betalt ferie i året. Ofte er ikke det nok for å få tak i noen som kan levere varene. Selskapet SAS har hyret inn ansetter folk rett fra gata med null erfaring fra noe som helst. Det er de som skal ta seg av: Premium pax som har betalt 5K USD for en business billett, skal håndtere og kjenne SAS produkt, jobbe i loungen og booke om/fikse billetter, seter/kjenne systemer. De skal boarde og ha ansvaret for sikkerheten og sørge for at flyet er i rute. Og når de hyrer de inn ASIG som fikk fyken så øra flagret for ikke lenge siden på ORD... SAS er det eneste selskapet som gjør dette så drastisk, fatter ikke at de ikke kunne alliere seg med United og Lufthansa som har mer en kompetent personell, de håndterer 25-35 wide body avganger om dagen. Jeg tror ikke en gang Mats Jansson engang tror selv at dette kommer til å funke. Han bare gjør dette for å dolle opp bruda for salg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS outsourcer CRJene til Cimber - Statustråd, mannskapsmangler etc | Jan | Flyforum | 84 | 08-04-2016 08:24 |
Blue1 permitterer alle ansatte midlertidig | jb1 | Flyforum | 3 | 29-05-2009 14:09 |
SAS pusser opp Business Lounge på ORD | CK | Flyforum | 6 | 15-06-2008 18:13 |
OSL-BRU-IAD-ORD-LGA-ORD-DTW-ORD-IAD-BRU-OSL | Tommy777 | TripReports | 26 | 09-08-2006 02:15 |