![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har det vært meningen at SK975/976 skulle gå rundt påsketider da? Er ikke ARN-BKK bare på vinterprogrammet (altså fram til slutten av mars)?
Fra http://www.sas.se/sv/resmal/flyg-till-Bangkok/ Direktlinjen från Stockholm trafikeras 3ggr/v från 27 okt 2008 till 28 mar 2009. Från Köpenhamn avgår flyg till Bangkok året runt.
Bare en passasjer... Last edited by TG923; 24-12-2008 at 17:36. Reason: Link |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hvorfor prioriterer SAS Seattle fremfor San Francisco?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Flyklapper
|
![]()
Fordi SEA er en etablert destinasjon. I utgangspunktet lite smart å legge ned en etablert stasjon til fordel for en ny og uprøvet med mindre førstnevnte går katastrofalt dårlig ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men her glemmer dere at Dubai og Dehli har kommet inn på vinteren. Tar dere med all reduksjon - må dere vel også ta med det som har kommet til. Ikke like tabloid - ikke like morsomt - men like viktig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Og hvordan blir kostnadsbildet naar man har 3 og 4 ukentlige naar man har overbetalte piloter liggende i 2-4 netter naa paa alle destinasjonene istedetfor aa kanskje ha et realistisk prisbilde og tilbud slik at man klarer aa konkurrere med andre selskaper. Businessmans Airline man satser paa aa vaere, vel ikke med 3 ukentlige ![]() Fakta: SAS har ikke EN ENESTE destinasjon som gaar daglig lengre. Mens man tidligere hadde 4 (!!!) flighter til EWR nesten daglig med SAS har man naa 2, den ene 5 dager i uka, den andre 6 dager i uka. Saa mens CO har 19 ukentlige til EWR fra Skandinavia har SAS 11 mot tidligere rundt 25 for SAS And now, the end is near..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvorfor driver man et flyselskap hvis det "lønner seg" å ikke fly?
![]() Hvis man sitter i sin egen lille verden og kutter ruter/avganger fordi dette er økonomisk mye bedre enn å gjøre det som er kjerneaktiviteten i selskapet, nemlig Å FLY, så burde man kanskje finne på noe annet å gjøre enn å drive et flyselskap? ![]() PS. Nå var jeg sikkert veldig tabloid i fremstillingen min, men det får være lov på en slik rolig dag som denne ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 25-12-2008 at 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dette er en meget bekrymringverdig utvikling, og som jcnorway skriver, om det er slik at det er økonomisk bedre for SAS å kansellere aktiviteter som er kjernevirksomheten så står det ikke spesielt bra til der i gården. ..and so I face the final curtain... eller kanskje passer dette bedre for SAS "I've lived a life that's full. I've traveled each and every highway"....? og siste delen "The record shows I took the blows - And did it my way!" Det går at skogen, men vi tror likevel på de vi gjør..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Fordi Tommy sikkert synes det ville være drit kjipt å måtte vente 3 dager på å få fly neste maskin hjem....
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Må få presisere at jeg ikke har noe i mot SAS som konsern og flyselskap. Er glad for at vi passasjerer har SAS og for at Skandinavia har et eget flyselskap som spiller en ikke ubetydelig rolle i det internasjonale og ikke minst i det intra-skandinaviske flymarkedet. Så jeg håper selvfølgelig at SAS kommer seg på beina igjen på en eller annen måte. Jeg synes bare det er så synd at man ikke våkner opp og satser ordentlig. Akkurat nå er selskapet (og flybransjen generelt) inne i en spiral som går feil vei (også kalt helvete...). Det er selvfølgelig stor forskjell på å være modig og å være dumdristig. Jeg mener ikke at SAS skal kaste alt av økonomiske realiteter ut av vinduet og åpne ruter til alle verdens kriker og kroer, samt kjøpe opp masse av fly. Det vil være DUMDRISTIG. Men jeg mener det bør være mulig med enkle og ikke spesielt dyre grep, å forbedre eksisterende produkt flere hakk slik at man kan begynne å bli kjent for det flyselskapet som yter SERVICE som både forretningsreisende og fritidsreisende setter pris på. For forretningsreisende så betyr frekvens, fleksibilitet og komfort både på bakken og ombord mye. For fritidsreisende kommer man ikke unna pris, men som hovedsaklig fritidsreisende selv, så betyr også frekvens og servicegrad og komfort ombord mye. Jeg betaler gjerne litt ekstra hvis jeg VET at SAS er å stole på og at reisen blir en hyggelig opplevelse. Da har jeg ingen problemer med å velge SAS framfor andre selskaper. Felles for begge disse kundegruppene er EuroBonus-programmet som jeg mener SAS har "ødelagt". Få tilbake minst 100% opptjening på alle billettyper så mener jeg at dette vil bidra til å dra opp belegget, spesielt i fritidsmarkedet. Det er ikke nok å kjøre annonsekampanjer om at "Nå gjeninnfører vi service"... GJØR DET, og gjør det skikkelig! Blir man kjent som et serviceselskap så kommer kundene tilbake om og om igjen, også lar man service være fundamentet i alt man gjør og jeg mener bestemt at resultatene også vil komme deretter, noe som igjen vil åpne for nye muligheter (nye destinasjoner/flere avganger på eksisterende destinasjoner osv.). Det å forbedre service i disse tider er MODIG og smart mener nå jeg ![]() Dette var dagens lengste innlegg fra meg ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 25-12-2008 at 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Dag svarte foer jeg rakk det. I tillegg kan man jo legge til at faerre og faerre har 3 piloter mellom oestkysten av USA og Europa med flygninger som er under 6-7 timer ene veien, 7-9 andre veien. Naar man har 3 personer med meget hoey ansinitet 1,2 mill i aaret (ref uttalelser her paa paa forumet) liggende ute i 3 netter paa rekordmange destinasjoner mens LH/BA/KL/UA/TG/SQ etc etc etc flyr daglig og stort sett har under 24 timersstopp, med 2 piloter istedetfor 3, samt at de alltid har piloter med lavere ansinitet som drar ned kostnaden pr. flight betraktelig, sier det seg selv at det blir utrolig kostbart for SAS. Hadde jeg hatt ansvaret for SAS International kan jeg love deg at pipa hadde faatt en annen lyd og ikke noedvendivis loennskutt som det som ligger oeverst paa agendaen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Klart, ikke i det sammensuriet som er i dag, nei. Lasse kunne fortelle at da han var sjef, sa styret nei til alt han ville gjoere. Kjenner Lasse ganske godt. Han ble rimelig frustrert etter hvert av beslutningsvegringen i SAS..
Med frie toeyler, jepp, da tar jeg jobben paa dagen for halv kapteinloenn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det virker litt som om SAS Danmark, SAS Norge og SAS Sverige har relativt "frie tøyler", f.eks. til å starte ruter, mens SAS IC blir "overstyrt" fra en ledelse som ikke vil satse...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Hvis det skal bli noen fart på IC må SAS gjøre to ting, de må få seg noen maskiner til slik at de får ned snitt kostnadene. Prisene må ned, og de må vise seg som en troverdig og forlplikten reiespartner for de reisende. Da vil SAS kunne klare seg. SAS IC spiller på hjemmebane, kanskje de snart skulle begynne å bruke den fordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan ikke SAS lease noen nye maskiner som andre selskaper gjør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Ute på tur
|
![]()
Airbus 330-200 som er modellen som SAS kunne trengt mest er ikke det som har vært lettest å skaffe i markedet. Det andre problemet er at de forskjellige sjefene igjennom tidene i SAS har slitt med å få låne sjekkheftet til styret.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyNonStop kansellerer alle avganger fredag (eller ikke) | Bizflyer | Småprat | 6 | 10-05-2013 00:07 |
Trafiktal Cimber jan-feb. 2010 | Jan | Flyforum | 0 | 05-03-2010 11:17 |
Air Baltic kansellerer en av fem avganger fra Tromsø | Isbamse | Flyforum | 7 | 24-05-2009 15:24 |
WF kansellerer 28 avganger i dag | Trety | Flyforum | 20 | 17-10-2005 20:38 |
Sviktende salg etter terror | Trety | Flyforum | 0 | 14-07-2005 14:57 |