Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-02-2008, 22:59   #41
Arrow Air
CC and proud of it.

Default Re: Spm OSL-MIA

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
UA har in flight entertainment individuelt i alle sine trans atlantiske fly. Du har din egen TV skjerm og har tilgjengelig ca. 10 nye filmer. Ikke siste teknologi, men det funker. I tillegg kan du lytte til Air Traffic Control live på kanal 9.

Swiss har ikke individuelt underholdning system på sine 330s i økonomi, kun på 340ene som har AVOD bak.

LH launcher individuell underholdning bak, men det er nok ikke på plass før du reiser over dammen. Samme gjelder nok CO.

SAS har jo nylig oppgradert sitt underholdningssystem. Masse kanaler, men ikke AVOD.
Har da fløyet SWISS et par ganger før til JFK på A330 og da var det da individuelle skjermer i økonomi. Nå er dette et par år siden, men jeg går nå ut i fra at disse maskinene ikke er byttet ut? http://www.airliners.net/photo/Swiss...223/0774128/M/

Last edited by Arrow Air; 07-02-2008 at 23:09.
Arrow Air is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2008, 01:25   #42
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by 737-800 View Post
Har da fløyet SWISS et par ganger før til JFK på A330 og da var det da individuelle skjermer i økonomi. Nå er dette et par år siden, men jeg går nå ut i fra at disse maskinene ikke er byttet ut? http://www.airliners.net/photo/Swiss...223/0774128/M/
Beklager, takker for korreksjonen. Min kilde seatguru er da feil. Har kun flydd Swiss i Business og First
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2008, 01:53   #43
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:

LH launcher individuell underholdning bak, men det er nok ikke på plass før du reiser over dammen. Samme gjelder nok CO.
LH har vel nå AVOD på alle 333 og ca 50% av 346
Old 08-02-2008, 01:57   #44
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
LH har vel nå AVOD på alle 333 og ca 50% av 346
Hvilke steder er det LH flyr sine A346 uten om LAX?
Old 08-02-2008, 02:30   #45
OMW

Kveldsavgangen deres til MUC herfra (SFO that is)

Ettermiddagen er FRA og 744
OMW is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2008, 02:32   #46
OMW

Jeg synes LH A346 iz niiiiiiice forøvrig. Men mangler jo en TV-skjerm eller to (hundre)
OMW is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2008, 09:17   #47
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Det står mellom BA, LH og CO. BA har jeg flydd en del med og er ok det, spesielt mtp nye T5. LH og FRA har jeg ikke forsøkt før så det er interessant. Har heller ikke forsøkt CO før samtidig som de har bra pris.

Kompliserte valg ja...
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2008, 09:47   #48
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Noen bemerkninger. Bare å slippe å stå opp i natta for å rekke SK-LH-AF-KL mellom 06-07 er deilig. Natta forut er ødelagt.

Immigration på både JFK og EWR varierer mye.På begge plassene har jeg vært først i køen og langt bak. Alt avhenger av hvor mange store fly kommer in samtidig.

2t. 15 min på EWR bør gå greit.Kompakt på CO sin terminal.

CO gir også muligheten for stopover i NYC uten ekstra omkostninger. Open-jaw er også mulig. Har en kamerat som kommer inn til OSL med CO akkurat nå.

Han fløy inn til FLL ut fra MCO og gjorde stopover i NYC for ca. kr.4.500. Anbefaler FLL framfor MIA. Leiet bilen i FLL ( kompakt flyplass ) og leverte den i MCO.

100 % bonuspoeng, intet 25 % eller null BA-points. Jeg anser valget for å være lett.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2008, 09:56   #49
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

United Re: Spm OSL-MIA

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Noen bemerkninger. Bare å slippe å stå opp i natta for å rekke SK-LH-AF-KL mellom 06-07 er deilig. Natta forut er ødelagt.

Immigration på både JFK og EWR varierer mye.På begge plassene har jeg vært først i køen og langt bak. Alt avhenger av hvor mange store fly kommer in samtidig.

CO gir også muligheten for stopover i NYC uten ekstra omkostninger. Open-jaw er også mulig. Har en kamerat som kommer inn til OSL med CO akkurat nå.

Han fløy inn til FLL ut fra MCO og gjorde stopover i NYC for ca. kr.4.500. Anbefaler FLL framfor MIA. Leiet bilen i FLL ( kompakt flyplass ) og leverte den i MCO.

100 % bonuspoeng, intet 25 % eller null BA-points. Jeg anser valget for å være lett.

Er helt enig med deg der. Avgangen med CO er mer attraktiv i forhold til å få en god natts søvn før avreise samtidig som man "tilpasser" seg bedre amerikansk tid, i motsetning om man tar LH og må opp kl 04.

Dessuten er det viktig å støtte opp om intercont fra OSL
Old 08-02-2008, 11:32   #50
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Hadde til Shanghai med LH august 2006. Har også vært brukt til Manila de siste årene hvor jeg også har benyttet den. Men slutt fra start av sommersesongen.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2008, 11:52   #51
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Quote:
Originally Posted by uppercut View Post
Det står mellom BA, LH og CO. BA har jeg flydd en del med og er ok det, spesielt mtp nye T5. LH og FRA har jeg ikke forsøkt før så det er interessant. Har heller ikke forsøkt CO før samtidig som de har bra pris.

Kompliserte valg ja...
Quote:
Originally Posted by uppercut View Post
Er helt enig med deg der. Avgangen med CO er mer attraktiv i forhold til å få en god natts søvn før avreise samtidig som man "tilpasser" seg bedre amerikansk tid, i motsetning om man tar LH og må opp kl 04.

Dessuten er det viktig å støtte opp om intercont fra OSL
Ser nesten ut til at du allerede har valgt

Men du må nesten skynde deg med å bestille hvis du skal fly for 5000 kr t/r med CO, før prisen stiger. Co er populært ut ifra OSL.
Old 08-02-2008, 14:24   #52
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Hvilke steder er det LH flyr sine A346 uten om LAX?
Etter å ha letet litt så har jeg funnet det ut.

Fra FRA: BOS, MAA, ORD, DEN, IAH, CAN, CPT, MNL, KIX, ICN, TLV og YVR

Fra MUC: ORD, DEL, LAX, JFK, PEK, PVG og SFO

Går da ut ifra at de kun flyr med dem ut og inn fra FRA og MUC
Old 08-02-2008, 21:38   #53
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Ser nesten ut til at du allerede har valgt

Men du må nesten skynde deg med å bestille hvis du skal fly for 5000 kr t/r med CO, før prisen stiger. Co er populært ut ifra OSL.

Kan nok være smart å ikke vente alt for lenge.

Satt og kikket på en del avnganger for sommeren, og det er overraskende mange som begynner å bli stappfulle.....

Når det gjelder AVOD så har CO nå det i 7-8 av maskinene, og vil gjette at en 3-5 til er klare før sommeren.

Uppercut: skulle det bli CO så send meg en PM så kan jeg som om det ikker er mulig reservere noen gode seter. f.eks exit.

s
learjet is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2008, 10:51   #54
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Quote:
Originally Posted by learjet View Post

Satt og kikket på en del avnganger for sommeren, og det er overraskende mange som begynner å bli stappfulle.....

Når det gjelder AVOD så har CO nå det i 7-8 av maskinene, og vil gjette at en 3-5 til er klare før sommeren.

Uppercut: skulle det bli CO så send meg en PM så kan jeg som om det ikker er mulig reservere noen gode seter. f.eks exit.

s
Mye tyder på det, og beslutning taes i løpet av noen dager. Høre med reisefølge på returen også. Flotters hvis du skulle klare å ordne litt ekstraservice.

Takk for alle tilbakmeldinger btw!
Old 09-02-2008, 13:15   #55
Gulboble
ScanFlyer Silver

Gulboble's Avatar

Quote:
Det å connecte på Newark er IKKE å anbefale. Å lande i Miami er tingen. LH flyr daglig Frankfurt Miami og er raskeste veien dit.
Skal fly OSL-EWR-MIA-EWR-OSL i påsken.
Har 2t15min mellom flyavgagene og det skulle holde. Det som er en usikkerhetsfaktor er den håpløse Amerikanske innreisekontrollen. De tror jo alle er forbrytere, deltok på Tysklands side under krigen og skal sprenge de i lufta. Egentlig skal vi jo bare hygge oss og bruke penger.
Har byttet på Newark før og det har gått bra (Fra SAS til UA hadde vi en gang 30 min fra vi hadde fått levert bagasjen på nytt til flyet skulle gå. Vi rakk det, men ikke koffertene).
Har lite erfaring (2 flyvninger) med CO fra tidlegere (New York-Miami 737-700 og Orlando-New York CO B-757-200). Denne gangen blir det 757-200 WL , 737-500 og 737-800. Håper det beste.

Ut på tur:
TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL
Gulboble is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2008, 18:09   #56
Gulboble
ScanFlyer Silver

Gulboble's Avatar

Quote:

s
Betyr det at du "gir ekstra service" for alle på forumet som flyr CO ?

Ut på tur:
TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL
Old 11-02-2008, 18:58   #57
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post

Har man 2 timer på EWR bør det gå dersom man kommer inn på rute. La oss si at flyet lander kl 1415 og flyet videre går to timer senere. Etter man har krysset rullebaner og takset, er klokka blitt 1430 før man er ute av flyet. Å spasere til immigrasjonen tar maks 5 minutter. Ved 20 minutter kø er man nede ved bagasjebåndet på timen. Bagasjen bør da ha kommet på bandet og man spaserer da lett ut til re-innsjekk. Man har da nesten en time igjen. Å komme seg opp og igjennom sikkerhetskontrollen tar kanskje 15 minutter. Man har da 45 minutter til flyet går, boarding starter jo 35-45 minutter før, så det er jo nesten bare å gå rett ombord. Dersom flyet kommer en halvtime sent inn eller at immigrasjonen tar 45 minutter er faktorer som må tas med i beregningen her. Da blir det 6 timer å vente..

Poenget mitt er ganske klart: Lander man i Miami, er dette aldri en faktor. Er man en halvtime sen og immigrasjonen tar lengre tid spiller det jo ingen rolle..

Når jeg skal ut å reise interkontinentalt (og jeg har et par turer over dammene på rævva, 197 turer siden 9/11), er det viktig å ta hele turen til og fra med i beregningen. Natta før en tur er ofte ødelagt uansett, særlig når det er noe man gleder seg til. Vår venn må jo ikke opp i otta dersom han reiser med SAS eller mange andre av de foreslåtte alternativene, han må kun opp i otta dersom han vil ta den suverent raskeste veien til Miami. Når det gjelder å stille om klokka til amerikansk tid, legger jeg meg vanligvis klokka 2100 lokal tid ved ankomst, perfekt for å tilpasse seg 100% etter kun en natt. Man våkner uthvilt tidlig om morran. Ved ankomst til hotellet nærmere midnatt etter en sinnsyk lang reise med en side order of laaaang venting underveis er jeg ihvertfall jeg helt knust og føler det på kroppen et par dager etter.

Når det gjelder å støtte opp om interkontinentale ruter fra Oslo, reiste jeg kun to ganger med "nye" 907/908. Dette rett og slett fordi det ofte ble lang venting på EWR fordi jeg ikke rakk connection og at man kom mye senere inn til ORD enn om man reiste via CPH. Jeg er såpass ego at dersom jeg kommer 6 timer tidligere inn til min destinasjon ved å reise samme flyselskap med en lettere/bedre routing, velger jeg selvsagt den løsningen

Det er ikke bare CO som tillater open jaw og stopover. Alle flyselskaper tillater dette.

Er enig i at FLL er en veldig grei flyplass, jeg flyr alltid dit dersom jeg skal til sør Florida.

Og når det gjelder bonuspoeng, er det en rekke bonusprogrammer som gir 100% på LH, bl.a. alle Star Alliance sine amerikanske partnere. Kan jo være greit å kunne ta ut en First bonusreise på SQ, ANA, Thai eller ANZ istedet for KLM eller Aeroflot..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2008, 19:20   #58
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Av erfaring, så har jeg vært på Manhattan to timer etter landing, og det inkluderte omtrent 40 minutters venting på toget fra Newark til Penn Station.. Mulig vi hadde flaks; vi hadde ingen kø i immigration, og vi landet kanskje litt før rute.. Uansett, blir det gøy å prøve transfer på EWR til sommeren. Har to timer og 45 min mellom CO39 og CO videre til ORD.. Uansett, så går det flere fly til Chicago..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2008, 19:25   #59
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Quote:
Originally Posted by Gulboble View Post
Betyr det at du "gir ekstra service" for alle på forumet som flyr CO ?
Vi ønsker å gi ekstra service til alle, men er jo ekstra hyggelig å hjelpe forummedlemmene da, er jo greit når man har mulighet til å kunne hjelpe til med å få litt gode seter

Bare send en PM med bookingref så kan jeg se på det.

s
learjet is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2008, 20:42   #60
Gulboble
ScanFlyer Silver

Gulboble's Avatar

Quote:
Vi ønsker å gi ekstra service til alle, men er jo ekstra hyggelig å hjelpe forummedlemmene da, er jo greit når man har mulighet til å kunne hjelpe til med å få litt gode seter

Bare send en PM med bookingref så kan jeg se på det.

s
TAKK for god hjelp. 757 tur/retur New York blir "litt buss", men har fløyet jorda rundt i 707 jeg: Det var slik vi fløy tidligere.

Ut på tur:
Reply

Posting Rules