![]() |
|
![]() |
#41 | |
CC and proud of it.
|
![]() Quote:
![]() Last edited by Arrow Air; 07-02-2008 at 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
LH har vel nå AVOD på alle 333 og ca 50% av 346
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Browncoat
|
![]()
Hvilke steder er det LH flyr sine A346 uten om LAX?
![]() |
#45 |
|
![]()
Kveldsavgangen deres til MUC herfra (SFO that is)
Ettermiddagen er FRA og 744 |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]()
Jeg synes LH A346 iz niiiiiiice forøvrig. Men mangler jo en TV-skjerm eller to (hundre)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det står mellom BA, LH og CO. BA har jeg flydd en del med og er ok det, spesielt mtp nye T5. LH og FRA har jeg ikke forsøkt før så det er interessant. Har heller ikke forsøkt CO før samtidig som de har bra pris.
Kompliserte valg ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Noen bemerkninger. Bare å slippe å stå opp i natta for å rekke SK-LH-AF-KL mellom 06-07 er deilig. Natta forut er ødelagt.
Immigration på både JFK og EWR varierer mye.På begge plassene har jeg vært først i køen og langt bak. Alt avhenger av hvor mange store fly kommer in samtidig. 2t. 15 min på EWR bør gå greit.Kompakt på CO sin terminal. CO gir også muligheten for stopover i NYC uten ekstra omkostninger. Open-jaw er også mulig. Har en kamerat som kommer inn til OSL med CO akkurat nå. Han fløy inn til FLL ut fra MCO og gjorde stopover i NYC for ca. kr.4.500. Anbefaler FLL framfor MIA. Leiet bilen i FLL ( kompakt flyplass ) og leverte den i MCO. 100 % bonuspoeng, intet 25 % eller null BA-points. Jeg anser valget for å være lett. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Er helt enig med deg der. Avgangen med CO er mer attraktiv i forhold til å få en god natts søvn før avreise samtidig som man "tilpasser" seg bedre amerikansk tid, i motsetning om man tar LH og må opp kl 04. Dessuten er det viktig å støtte opp om intercont fra OSL ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hadde til Shanghai med LH august 2006. Har også vært brukt til Manila de siste årene hvor jeg også har benyttet den. Men slutt fra start av sommersesongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Browncoat
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Men du må nesten skynde deg med å bestille hvis du skal fly for 5000 kr t/r med CO, før prisen stiger. Co er populært ut ifra OSL.
![]() |
![]() |
#52 |
Browncoat
|
![]()
Etter å ha letet litt så har jeg funnet det ut.
Fra FRA: BOS, MAA, ORD, DEN, IAH, CAN, CPT, MNL, KIX, ICN, TLV og YVR Fra MUC: ORD, DEL, LAX, JFK, PEK, PVG og SFO Går da ut ifra at de kun flyr med dem ut og inn fra FRA og MUC
![]() |
#53 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
Kan nok være smart å ikke vente alt for lenge. Satt og kikket på en del avnganger for sommeren, og det er overraskende mange som begynner å bli stappfulle..... Når det gjelder AVOD så har CO nå det i 7-8 av maskinene, og vil gjette at en 3-5 til er klare før sommeren. Uppercut: skulle det bli CO så send meg en PM så kan jeg som om det ikker er mulig reservere noen gode seter. f.eks exit. s |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Takk for alle tilbakmeldinger btw! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
Har 2t15min mellom flyavgagene og det skulle holde. Det som er en usikkerhetsfaktor er den håpløse Amerikanske innreisekontrollen. De tror jo alle er forbrytere, deltok på Tysklands side under krigen og skal sprenge de i lufta. Egentlig skal vi jo bare hygge oss og bruke penger. Har byttet på Newark før og det har gått bra (Fra SAS til UA hadde vi en gang 30 min fra vi hadde fått levert bagasjen på nytt til flyet skulle gå. Vi rakk det, men ikke koffertene). Har lite erfaring (2 flyvninger) med CO fra tidlegere (New York-Miami 737-700 og Orlando-New York CO B-757-200). Denne gangen blir det 757-200 WL , 737-500 og 737-800. Håper det beste.
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Poenget mitt er ganske klart: Lander man i Miami, er dette aldri en faktor. Er man en halvtime sen og immigrasjonen tar lengre tid spiller det jo ingen rolle.. Når jeg skal ut å reise interkontinentalt (og jeg har et par turer over dammene på rævva, 197 turer siden 9/11), er det viktig å ta hele turen til og fra med i beregningen. Natta før en tur er ofte ødelagt uansett, særlig når det er noe man gleder seg til. Vår venn må jo ikke opp i otta dersom han reiser med SAS eller mange andre av de foreslåtte alternativene, han må kun opp i otta dersom han vil ta den suverent raskeste veien til Miami. Når det gjelder å stille om klokka til amerikansk tid, legger jeg meg vanligvis klokka 2100 lokal tid ved ankomst, perfekt for å tilpasse seg 100% etter kun en natt. Man våkner uthvilt tidlig om morran. Ved ankomst til hotellet nærmere midnatt etter en sinnsyk lang reise med en side order of laaaang venting underveis er jeg ihvertfall jeg helt knust og føler det på kroppen et par dager etter. Når det gjelder å støtte opp om interkontinentale ruter fra Oslo, reiste jeg kun to ganger med "nye" 907/908. Dette rett og slett fordi det ofte ble lang venting på EWR fordi jeg ikke rakk connection og at man kom mye senere inn til ORD enn om man reiste via CPH. Jeg er såpass ego at dersom jeg kommer 6 timer tidligere inn til min destinasjon ved å reise samme flyselskap med en lettere/bedre routing, velger jeg selvsagt den løsningen Det er ikke bare CO som tillater open jaw og stopover. Alle flyselskaper tillater dette. Er enig i at FLL er en veldig grei flyplass, jeg flyr alltid dit dersom jeg skal til sør Florida. Og når det gjelder bonuspoeng, er det en rekke bonusprogrammer som gir 100% på LH, bl.a. alle Star Alliance sine amerikanske partnere. Kan jo være greit å kunne ta ut en First bonusreise på SQ, ANA, Thai eller ANZ istedet for KLM eller Aeroflot.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Av erfaring, så har jeg vært på Manhattan to timer etter landing, og det inkluderte omtrent 40 minutters venting på toget fra Newark til Penn Station.. Mulig vi hadde flaks; vi hadde ingen kø i immigration, og vi landet kanskje litt før rute.. Uansett, blir det gøy å prøve transfer på EWR til sommeren. Har to timer og 45 min mellom CO39 og CO videre til ORD.. Uansett, så går det flere fly til Chicago..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
![]() Bare send en PM med bookingref så kan jeg se på det. s |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA | LN-MOW | Flyforum | 417 | 27-05-2023 19:59 |
Sommerens tur, OSL - MIA - CUN - HAV - MIA - OSL | dhgang03 | Reiseforum | 8 | 10-03-2010 11:36 |
OSL-MIA | TCAS | Reiseforum | 8 | 25-11-2009 21:27 |
OSL-MIA nonstop | viking737 | Flyforum | 31 | 19-11-2008 13:20 |
Charter OSL-MIA | sail4fun | Reiseforum | 28 | 29-05-2008 21:36 |