![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Singapore Airlines A350-900 står på ARN nu.
Menzies Aviation är SQ handlingagent på ARN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det har, i mangelen på et bedre ord, "gått rykter", om at SQ sin planlegging av ARN ruta ikke har vært så enkel og at SAS ikke har vært veldig positive til dette
Noe av dette kommer frem i en artikkel i Standby.dk: Quote:
Gamlekroken Ejvind Olesen er for øvrig en artig skrue som ikke fatter at noen kan finne på å fly SQ fra ARN. Fant denne uttalelsen også i en annen artikkel: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
SAS og Singapore Airlines har inngått codeshare på en rekke ruter ut fra ARN
http://www.routesonline.com/news/38/...-in-june-2017/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg skjønner ikke helt hva den danske kommentator mener. Selvsagt ønsker man seg nonstopruter til alle steder i verden, men at man slipper å bytte fly er vel bedre enn flybytte. Trafikkgrunnlaget gir jo ikke alltid muligheter for nonstop. Det påpekes at konkurrentene fly nonstop, men så lenge det ikke går nonstop fra Stockholm er det bedre å fly med SQ via Moskva enn Finnair med flybytte i Helsingfors f.ek. Jeg ønsker Ethiopian velkommen til Oslo via Arlanda, som jeg er sikker på ARN gjør med SQ via Moskva.
![]() |
#45 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Må man gå av på DME på vei fra SIN eller blir man ombord?
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#46 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Regner med en ikke trenger visum selv om en må gjennom passkontrollen?
![]() |
#48 |
一期一会
|
![]()
Ved internasjonal transit på DME under 24 timer trenger du ikke visum. Du må ha pass og boardingkort for flight ut (papir).
http://www.domodedovo.ru/en/ Innspill fra InsideFlyer.no: https://insideflyer.no/forums/thread...-via-dme.8546/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da jeg reiste fredag fra Singapore ble boardingkortet bare avlest, fikk hele kortet tilbake.
I Moskva måtte alle ut (med all håndbagasje) selv om det var samme sete hele veien. Pass og boardingkort ble sjekket 3 ganger på 10 meter i Moskva; før sikkerhetskontrollen, i sikkerhetskontrollen og ut av sikkerhetskontrollen. Businesspax fikk invitasjonskort til loungen. Ved boarding ble slippen på boardingkortet revet av og beholdt.
![]() |
#50 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er ikke smootheste ruta i verden via Moskva der, et par jeg har snakket med som mye heller velger CPH etter denne erfaringen. Det blir jo litt styr og ståk fra OSL (eller lenger unna) og videre fra SIN da. Kanskje også derfor de beste tilgangene på tilbudspriser er på ARN ruta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Stoppet i Moskva, og måten stoppet er implementert på gjør ruten ubrukelig for min del.
Reiser mye heller via CPH hvis jeg skal fly med SQ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Flyklapper
|
![]()
Det er vel godt beskrevet litt lenger opp ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Ah. Så det sirkuset er standard hver gang? Da kan da umulig den routingen være noe sjakktrekk for SQ? Men såvidt jeg husker hadde de en mellomlanding på DME for New York - ruten, var det samme styret på den også eller er dette noe nytt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Houston, ikke New York. Og mener ha lest det var noe av det samme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Står på ARN nå og ser store reklameplakater for denne ruten.
Er det noen som vet hvordan ruten «går»? Kan det være aktuelt å droppe mellomlandningen i Moskva? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jag flög från SIN igår och det var mer eller mindre fullt fram till DME. Hälften gick av där. Möjligt det såg annorlunda ut längst bak men det jag såg var så.
Eftersom det är massor av svenska turister som börjar och slutar vinterferien nu så vet jag inte om det betyder något alls. Jag tyckte inte heller stoppet i DME var speciellt jobbigt. Visst, man måste gå av men det får man göra i CPH också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Singapore Airlines får forresten nå konkurranse på Moskva-Singapore, når Aeroflot starter SVO-SIN fra høsten 2020. 5x ukentlig med A350-900
https://www.routesonline.com/news/38...late-oct-2020/ Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Qwerty
|
![]()
Så var det slut!
Quote:
Det här var väl rätt väntat tyvärr. Men tanke på hur SQ sliter p.g.a. coronaviruset lär det komma mer. Det är nog bara att acceptera att det kommer vara färre direktlinjer ut i världen från ARN och liknande "tier 2 airports" i framtiden. Trafiken kommer i allt högre grad ackumuleras till de stora hubarna i Europa (hoppas jag har fel). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tettere samarbeid mellom Singapore Airlines og Malaysia Airlines | Someone | Flyforum | 7 | 17-05-2023 07:12 |
Singapore Airlines | staale | Samlerhjørnet | 1 | 25-12-2018 10:36 |
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore | Chriscross | Flyhistorisk forum | 4 | 29-03-2012 12:11 |
Singapore Airlines | SudCaravelle | Flyforum | 24 | 29-06-2007 11:13 |
Singapore Airlines | stakan | Flyforum | 9 | 04-06-2005 10:47 |