![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette gir også masse dårlig medieomtale og trekker ned inntrykket av SAS, spesielt etter at de har reklamert for at de er så gebyrfrie på alt mulig.
NTB publiserte saken allerede kl 10:51 og et kvarter senere, 11:06 er saken publisert på VG.no: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10046614 Last edited by AirbusTrond; 03-10-2012 at 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, hvorfor skulle media bry seg om de lager dårlig PR for SAS? (Noe som forøvrig er høyst fortjent).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Selv om de fleste her bryr seg puck om hva som faktisk er endret og mener og tror det de vil så skal jeg forsøke å oppklare litt.
Det er fra 1 oktober endret ganske mye, først og fremst for å ha så likt konsept på alle linjer som mulig. Være seg Asia eller USA. Om jeg er enig i alle endringene er en helt annen sak, men når en tråd bikker 40 poster med så mnage synsefeil blir det bare dumt. En av årsakene til at Champagne som pre departure er tatt bort er naturligvis kostnad. en også det faktum at de som kjøper c-klasse sjelden tar champagne, men spør om Juice. Det er også gjennomført kundeundersøkelser rundt dette. Det er også kommet mange klager på at den første serveringen tar for lang tid. Man har redusert menyen med en varmrett, da er det raskere og enklere (men desverre mindre exclusivt) å laste dette rett på brettet. Dessert delen er derimot oppgradert. Men da velger man selv om man vil ha ryddet bordet, eller fortsette å nyte mat, vin osv. Ecomomy extra er oppgradert endel på service konseptet. Så, når det gjelder mineralvann. Dette er gratis/innkludert i forbindelse med matserveringen. Når serveringen er over skal det betales for mineralvann for pax på economy. Vann, juice og kaffe/te er gratis/innkludert. Det skal ikke betales ekstra for juice som mange her påstår. Igjen, om dette er riktige grep å ta vil jo tiden vise. Poenget har vært å sørge for at business og economy extra får de elementene som er etterspurt, og endringene kommer der klagene også har kommet inn. Har selv lest mange av disse klagene/tilbakemeldingene. Så får vi se om det er tilbakemeldingene til Customer relations i SAS, eller medlemmer av flyprat som får det de ønsker mest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis kundene ikke etterspør Champagne er det vel en svært liten kostnad for selskapet? Og ikke fortell meg at kundene har bedt om at Champagnen tas bort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men jeg kan prøve igjen om det er vanskelig ;-))) En av årsakene til at Champagne som pre departure er tatt bort er naturligvis kostnad. Men også det faktum at de som kjøper c-klasse sjelden tar champagne, men spør om Juice. Det er også gjennomført kundeundersøkelser rundt dette. Så selvfølgelig har dette med kostnader å gjøre, ingen som har bedt om at noe skal fjernes i det hele tatt, det kommer nok heller aldri til å skje. Videre er det nå i USA blitt forbudt å bryte plomber før flyet er i luften, å det å få levert en flaske eller 2 med champagne lokalt er veldig dyrt. Ikke har vi selv lov å stikke innom tax freen å kjøpe den selv heller. Derfor ble den fjernet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Hadde kanskje vaert en ide aa ta hensyn til begge gruppene? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Ingen som sier noe annet. Så får vi jo se hva tilbakemeldingene blir Men når man ser på hva som er oppgradert på andre serveringen på economy så kan det være at totalopplevelsen blir bra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg skriver enten på en vanskelig eller en velig tung måte. Jeg skriver ikke noe sted at dette er noe, noen ønsker. Overhodet ikke, tror man aldri i noen bransje vil oppleve at kunder skriver eller sier at de vil ha noe fjernet. Det jeg derimot sier (igjen) er at dette naturligvis har med økonomi å gjøre, å når man ser hva som går hver dag, sammen med hva som svares i ulike kundeundersøkelser og tilbakemeldiner er avgjørelsen (desverre etter min mening) tatt om å fjerne champagne som pre.dep drink. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Det står kostnadskutt der.
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Kan være intresant å ta en titt på den. Her har nok også presseavdelingen i SAS tråkka så til de grader i salaten, endringene som gjennomføres nå er i det store å hele ganske positive for de fleste. Men fokuset har naturligvis havnet på de elementene som fjernes. Noe som er forståelig. Så her har de ikke klart å rette fokuset på helheten. Når det er sagt, så håper jeg folk er like flinke til å tilbakemelde via customer relations som på diverse fora. Så kan det være at ting taes inn igjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Utfordringen for SAS er at for mange vanlige forbrukere er den eneste synlige forskjellen til Ryanair snart kun at Ryanair har mye nyere fly.
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Når det gjelder at du måtte betale for et glass vann er det desverre en kollega som ikke har gjort jobben sin. Et glass vann skal du naturligvis få, men ikke alltid vi har dette med der å da. Men det er en helt annen diskusjon en i denn etråden, og som vel er diskutert til det kjedsommelige i andre tråder. På intercont får du en flake vann i stollommen, å vi fyller gjerne opp for deg underveis ;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
SAS har en utfordring med at de har unntak og forbehold de ofte ikke tar med i sin markedskommunikasjon.
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Et glass vann skal du aldri betale for hos SAS, en vannflaske på det som SAS definerer som kortruter koster 25 kroner. På det som SAS definerer som langruter er det et helt annet konsept. Så er det også en egen tråd hvor man på dette forumet diksuterer hva som er interkont og ikke. Om du er blitt bedt om å betale for et glass vann på en SAS flight er det som sagt en kollega av meg som ikke har gjort eller kan jobben sin. Så enkelt er det. Men det er vel aldri kommunisert fra SAS at du ikke skal få et glass vann, være seg om du flyr til Bergen, Tromsø, London, Tel Aviv, Tokyo eller New York. Selv mellom Stavanger og Bergen skal du få et glass vann om du ønsker det. Men igjen, alt dette er det jo egne tråder for, forslår at du tar diskusjonen om vann videre der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Diners - slutt med gratis lounge adgang | pingo | Reiseforum | 127 | 01-08-2013 21:10 |
Virgin Australia - Deler ut gratis mat og drikke | sirpjalle | Reiseforum | 0 | 06-09-2012 17:18 |
Southwest saksøkt. Passasjer fikk ikke gratis drikke | sirpjalle | Småprat | 1 | 17-11-2011 21:17 |
Slutt med gratis alkohol hos Finnair | LN-AØR | Flyforum | 7 | 28-11-2009 19:03 |
LH vurderer å slutte med "gratis" mat & drikke på short haul | Brandal | Flyforum | 20 | 06-08-2009 20:00 |