![]() |
|
![]() |
#541 |
Newcomer
|
![]()
Nei. Et stk gratis bagasje.
|
![]() |
![]() |
#542 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Første test av nytt konsept idag BCN-OSL (3 timer forsinket takket vært franskmennene), det var labert tilbud i GO. Fikk kun kjøpt meg en roastbiff med poteter, servert brød ved siden av. Ingen høydare. Bommet litt med catering så dette var det som var lastet. Ingen wrap, ingen sandwich, ingen salat som det skal være på over 1,5t. Forøvrig 6 rader Plus i en under halvfull maskin.
|
![]() |
![]() |
#543 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan man ta med en gjest i loungen med Plus-billett? Fant ikke noe om det i tråden eller på SAS.no.
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 12-06-2013 at 20:57. |
![]() |
![]() |
#544 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det virket forresten som at det er litt utfordringer med seteplasseringa på fly som har en mellomlanding underveis. Satt ved gate på Flesland og hørte kaoset når flyet TRD-BGO-SVG ble boardet i ettermiddag; Flere hadde fått et sete det allerede satt et menneske i - og det viste seg at en del av trønderne skulle ha forskjellige seter TRD-BGO og BGO-SVG. Men det var ikke trønderne klar over. Det samme skjedde på min flight nordover til Trondheim.
|
![]() |
![]() |
#545 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Er du Star Alliance Gullmedlem er du velkommen til å ta med deg en gjest i loungen når du reiser med et selskap i Star Alliance. Billett må fremvises for å få adgang til loungen. http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-f...ounger/Adgang/
![]() |
#546 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
#547 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Du har aldri kunnet ha med gjest med businessbillett, bare om du er i F.
|
![]() |
![]() |
#548 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
BGO - OSL i Plus i kveld. 8 rader Plus, med stort sett ledige midtseter, såvidt jeg kunne se. Menyen sier at Sandwich er tilgjengelig på flighter som er 50 minutter eller lengre. Sjekker de publiserte tidene og ser at avgang er 18:15 og landing er 19:05. Det blir 50 minutter det, så ber rutinert om en sandwich når vogna kommer til meg.
Får beskjed om at de ikke har noen sandwicher på denne turen siden den er så kort. Jeg nevner at rutetiden er 50 minutter og at det står 50 minutter eller lengre på menyen. Da blir hun usikker og sier noe om flytid, at Bergen er akkurat i grenselandet, men at Trondheim og Nord-Norge er innenfor. Men får følelsen at hun ikke helt vet hva hun skal si. Ingen big deal for meg på en så kort tur, men litt merkelig at de ikke forholder seg til sine egne publiserte tider; alt annet blir jo veldig uoversiktelig for kunden. Last edited by Enhanced; 13-06-2013 at 21:19. |
![]() |
![]() |
#549 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
|
![]()
Flög SK016 (ARN - LLA) Plus i går kväll (B738WL). 12(!) rader plus. Lediga mittsäten. Vid serveringen tog personalen onödigt lång tid till att prata med Plus-kunderna så att jag som satt rad 9 knappt hann få servering. Blev stressigt. Tror knappt de hann genom kabinen som var välfylld. Fick betala 40SKR för en öl då de inte får servera "gratis" alkohol i Sverige.
Upplevelsen? Knappt märkbar förändring. Tror det vore effektivare att ha förberedda brickor att servera än dessa "välj själv" upplägg där mesta tiden går till att diskutera om man ska ha ost eller kycklingsandwich eller kanske bara en muffins? För mig är huvudskaen att få något att äta vid den tidpunkten (6-7-tiden på kvällen).
#550 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#551 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tester vanntrikset i går, og fikk et glass og et smil on the house. Forøvrig hadde maskinen WiFi, men det nevnte de ikke et ord om.
#552 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da er morroa over for oss på ungdomsbillett iallefall. 10 rader pluss opp til TRD 15.40 i dag, satt på 11A fikk vel kaffen 3 min før nedstigning. Byebye til øl eller frokostboks i hånda noen minutter etter fasten seat har slukka. Men får vel bare den behandlinga som prisen jeg betaler tilsier...
![]() Crewet sto på som bare det, selv om de bare akkurat rakk å servere alle. Etter litt innkjøring har jeg god tro på Plus innland, selv om det pre lounge og fasttrack er dårligere for meg personlig. Plus er et nøkternt, men godt norskt premiumprodukt. Synes sammenligninga med Best/Back egentlig er ganske dårlig. Plus har hverken den pompøse markedsføringa eller oppdelinga av kabinen for eks. |
![]() |
![]() |
#553 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#554 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SK2700 (Blue1) OSL - HEL onsdag. 2 rader med PLUS med et ledig midtsete. Ellers smekkfull maskin. Skiltet var byttet ellers ingen verdens forskjell. Frokosten den samme pappboksen som før....
SK2705 (Blue1) HEL - OSL torsdag. 6 rader med PLUS og ikke et eneste ledig sete. Det ble delt ut "Our Salad" til alle (ikke noe valg). Den bestod av "roastbeef with creamy potato salad". Mye kjøtt og smakte faktisk ganske bra. Var booket i GO på begge flightene men flyttet frem:-) |
![]() |
![]() |
#555 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#556 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#557 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ok, det var jeg ikke klar over.
#558 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Kan ikke se at det har blitt nevnt, men SAS har også fått nye barf bags aka søppelposer ombord i setelommene. I samme design som menyen med brun/papirfarget bakgrunn og blomster og sånne koselige ting på fronten.
Noen av kaffekoppene som ble delt ut på flightene jeg var på denne uken hadde også fått seg et designløft. Savner fortsatt de koppene som vant designkonkurransen for et år siden. De var freshe og tøffe, de!
#559 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fløy SVG-LHR 13-17.juni i GO klassen. Fra SVG var det vel sikkert 60% belegg og 8 rader med plus seter. Sikkert 60% belegg i plus. Gratis mat og drikke for de som satt der mens de bak i kabinen måtte betale for de samme tingene. Hjemover fra LHR så var det vel sikkert 75% belegg. 7 første rader var Plus rader. Sikkert 40-50% belegg i Plus. Samme service som på utreisen.
Uansett så er mitt inntrykk at SAS Plus er på nivå som Euro Traveller hos BA der man også får varm wraps, sandwitch, sprit og annen alkohol osv. Jeg er ikke imponert av SAS Plus siden tingene man får i den klassen er det samme som i GO, men bare at man får det gratis. Da er det heller bedre å kjøpe en Go billett og betale for det man vil ha av mat og drikke ombord. SAS bør innføre Business og Economy Extra innad i Europa igjen. Mye bedre servering ombord enn det tullet med Plus. |
![]() |
![]() |
#560 |
Amatør
|
![]()
Enig, har pratet med mange som er i lufta ukentlig og hater Plus-konseptet i Europa.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE | sail4fun | Flyforum | 182 | 17-02-2012 16:20 |
SAS lanserer mobilselskab | Jan | Flyforum | 4 | 01-04-2008 10:23 |