Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 12-06-2013, 20:43   #541
DragonflyNo
Newcomer

Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Nei. Et stk gratis bagasje.
DragonflyNo is offline  
Old 12-06-2013, 20:49   #542
view
ScanFlyer Gold

Første test av nytt konsept idag BCN-OSL (3 timer forsinket takket vært franskmennene), det var labert tilbud i GO. Fikk kun kjøpt meg en roastbiff med poteter, servert brød ved siden av. Ingen høydare. Bommet litt med catering så dette var det som var lastet. Ingen wrap, ingen sandwich, ingen salat som det skal være på over 1,5t. Forøvrig 6 rader Plus i en under halvfull maskin.
view is offline  
Old 12-06-2013, 20:54   #543
Peppep
ScanFlyer Gold

Kan man ta med en gjest i loungen med Plus-billett? Fant ikke noe om det i tråden eller på SAS.no.

Last edited by Peppep; 12-06-2013 at 20:57.
Peppep is offline  
Old 12-06-2013, 20:57   #544
vegardg
ScanFlyer Blue

vegardg's Avatar

Det virket forresten som at det er litt utfordringer med seteplasseringa på fly som har en mellomlanding underveis. Satt ved gate på Flesland og hørte kaoset når flyet TRD-BGO-SVG ble boardet i ettermiddag; Flere hadde fått et sete det allerede satt et menneske i - og det viste seg at en del av trønderne skulle ha forskjellige seter TRD-BGO og BGO-SVG. Men det var ikke trønderne klar over. Det samme skjedde på min flight nordover til Trondheim.
vegardg is offline  
Old 13-06-2013, 00:51   #545
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Kan man ta med en gjest i loungen med Plus-billett? Fant ikke noe om det i tråden eller på SAS.no.
Som SAS EuroBonus Gullmedlem er du velkommen til å ta med deg en gjest eller din nærmeste familie i SAS-loungen, så lenge dere reiser med SAS, Widerøe eller andre selskaper i Star Alliance. Billett må fremvises for å få adgang til loungen.

Er du Star Alliance Gullmedlem er du velkommen til å ta med deg en gjest i loungen når du reiser med et selskap i Star Alliance. Billett må fremvises for å få adgang til loungen.

http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-f...ounger/Adgang/
Old 13-06-2013, 01:11   #546
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Som SAS EuroBonus Gullmedlem er du velkommen til å ta med deg en gjest eller din nærmeste familie i SAS-loungen, så lenge dere reiser med SAS, Widerøe eller andre selskaper i Star Alliance. Billett må fremvises for å få adgang til loungen.

Er du Star Alliance Gullmedlem er du velkommen til å ta med deg en gjest i loungen når du reiser med et selskap i Star Alliance. Billett må fremvises for å få adgang til loungen.

http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-f...ounger/Adgang/
Det er jo uavhengig av billettype, så lenge man reiser med *A. Kan man med Plus, uten gull, ta med en gjest, slik man tidligere kunne i business?
Old 13-06-2013, 09:42   #547
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Du har aldri kunnet ha med gjest med businessbillett, bare om du er i F.
Chriscross is online now  
Old 13-06-2013, 21:16   #548
Enhanced
ScanFlyer Blue

Enhanced's Avatar

BGO - OSL i Plus i kveld. 8 rader Plus, med stort sett ledige midtseter, såvidt jeg kunne se. Menyen sier at Sandwich er tilgjengelig på flighter som er 50 minutter eller lengre. Sjekker de publiserte tidene og ser at avgang er 18:15 og landing er 19:05. Det blir 50 minutter det, så ber rutinert om en sandwich når vogna kommer til meg.

Får beskjed om at de ikke har noen sandwicher på denne turen siden den er så kort. Jeg nevner at rutetiden er 50 minutter og at det står 50 minutter eller lengre på menyen. Da blir hun usikker og sier noe om flytid, at Bergen er akkurat i grenselandet, men at Trondheim og Nord-Norge er innenfor. Men får følelsen at hun ikke helt vet hva hun skal si. Ingen big deal for meg på en så kort tur, men litt merkelig at de ikke forholder seg til sine egne publiserte tider; alt annet blir jo veldig uoversiktelig for kunden.

Last edited by Enhanced; 13-06-2013 at 21:19.
Enhanced is offline  
Old 14-06-2013, 10:28   #549
Stromoren
ScanFlyer Silver

Flög SK016 (ARN - LLA) Plus i går kväll (B738WL). 12(!) rader plus. Lediga mittsäten. Vid serveringen tog personalen onödigt lång tid till att prata med Plus-kunderna så att jag som satt rad 9 knappt hann få servering. Blev stressigt. Tror knappt de hann genom kabinen som var välfylld. Fick betala 40SKR för en öl då de inte får servera "gratis" alkohol i Sverige.
Upplevelsen? Knappt märkbar förändring. Tror det vore effektivare att ha förberedda brickor att servera än dessa "välj själv" upplägg där mesta tiden går till att diskutera om man ska ha ost eller kycklingsandwich eller kanske bara en muffins? För mig är huvudskaen att få något att äta vid den tidpunkten (6-7-tiden på kvällen).

[url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/pic/Stromoren.gif[/img][/url]
Stromoren is offline  
Old 14-06-2013, 11:29   #550
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by Stromoren View Post
Flög SK016 (ARN - LLA) Tror det vore effektivare att ha förberedda brickor att servera än dessa "välj själv" upplägg där mesta tiden går till att diskutera om man ska ha ost eller kycklingsandwich eller kanske bara en muffins? För mig är huvudskaen att få något att äta vid den tidpunkten (6-7-tiden på kvällen).
Ja, stusset også på dette at man skulle ha en slags "cafe" der folk kunne velge blant forskjellige retter. Det må være slitsomt for de som skal dele ut maten å hele tiden repetere hva de har i dag, forklare og vente mens passasjerene vurderer fram og tilbake... Ikke det man kaller effektivitet.
AirbusTrond is offline  
Old 14-06-2013, 17:01   #551
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Tester vanntrikset i går, og fikk et glass og et smil on the house. Forøvrig hadde maskinen WiFi, men det nevnte de ikke et ord om.

LN-TIB is offline  
Old 14-06-2013, 18:12   #552
bardf
ScanFlyer Blue

bardf's Avatar

Da er morroa over for oss på ungdomsbillett iallefall. 10 rader pluss opp til TRD 15.40 i dag, satt på 11A fikk vel kaffen 3 min før nedstigning. Byebye til øl eller frokostboks i hånda noen minutter etter fasten seat har slukka. Men får vel bare den behandlinga som prisen jeg betaler tilsier...

Crewet sto på som bare det, selv om de bare akkurat rakk å servere alle.

Etter litt innkjøring har jeg god tro på Plus innland, selv om det pre lounge og fasttrack er dårligere for meg personlig. Plus er et nøkternt, men godt norskt premiumprodukt. Synes sammenligninga med Best/Back egentlig er ganske dårlig. Plus har hverken den pompøse markedsføringa eller oppdelinga av kabinen for eks.
bardf is offline  
Old 14-06-2013, 18:57   #553
vegardg
ScanFlyer Blue

vegardg's Avatar

Quote:
Originally Posted by bardf View Post
Da er morroa over for oss på ungdomsbillett iallefall. 10 rader pluss opp til TRD 15.40 i dag, satt på 11A fikk vel kaffen 3 min før nedstigning. Byebye til øl eller frokostboks i hånda noen minutter etter fasten seat har slukka. Men får vel bare den behandlinga som prisen jeg betaler tilsier...
15:40 som ikke reiste før 16:30? I såfall var vi på samme fly. Jeg satt på 9F, og kan trøste deg med at jeg fikk Cola-boksen og litt Pringles omtrent samtidig som du fikk kaffen din.
vegardg is offline  
Old 14-06-2013, 21:41   #554
jjessen
ScanFlyer Blue

SK2700 (Blue1) OSL - HEL onsdag. 2 rader med PLUS med et ledig midtsete. Ellers smekkfull maskin. Skiltet var byttet ellers ingen verdens forskjell. Frokosten den samme pappboksen som før....

SK2705 (Blue1) HEL - OSL torsdag. 6 rader med PLUS og ikke et eneste ledig sete. Det ble delt ut "Our Salad" til alle (ikke noe valg). Den bestod av "roastbeef with creamy potato salad". Mye kjøtt og smakte faktisk ganske bra.

Var booket i GO på begge flightene men flyttet frem:-)
jjessen is offline  
Old 15-06-2013, 12:31   #555
bardf
ScanFlyer Blue

bardf's Avatar

Default Re: Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by vegardg View Post
15:40 som ikke reiste før 16:30? I såfall var vi på samme fly. Jeg satt på 9F, og kan trøste deg med at jeg fikk Cola-boksen og litt Pringles omtrent samtidig som du fikk kaffen din.
Stemmer det! Ja, 10 rader plus er nesten maks hvis man skal rekke å servere alle på OSL-TRD/BGO/SVG...
bardf is offline  
Old 15-06-2013, 13:32   #556
3tflyer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by bardf View Post
Stemmer det! Ja, 10 rader plus er nesten maks hvis man skal rekke å servere alle på OSL-TRD/BGO/SVG...
Mange fra forumet på samme flight! 11 D for meg, hadde egentlig 6C, men bytte av fly førte meg bakover! Etter litt innkjøring tror jeg dette vil fungere, men menyen er stusselig da! Skal fly GoPlus til GZP neste uke, får teste maten da.
3tflyer is offline  
Old 15-06-2013, 16:43   #557
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Du har aldri kunnet ha med gjest med businessbillett, bare om du er i F.
Ok, det var jeg ikke klar over.
Old 16-06-2013, 15:11   #558
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Kan ikke se at det har blitt nevnt, men SAS har også fått nye barf bags aka søppelposer ombord i setelommene. I samme design som menyen med brun/papirfarget bakgrunn og blomster og sånne koselige ting på fronten.
Noen av kaffekoppene som ble delt ut på flightene jeg var på denne uken hadde også fått seg et designløft. Savner fortsatt de koppene som vant designkonkurransen for et år siden. De var freshe og tøffe, de!
Old 19-06-2013, 21:36   #559
barca
ScanFlyer Silver

Fløy SVG-LHR 13-17.juni i GO klassen. Fra SVG var det vel sikkert 60% belegg og 8 rader med plus seter. Sikkert 60% belegg i plus. Gratis mat og drikke for de som satt der mens de bak i kabinen måtte betale for de samme tingene. Hjemover fra LHR så var det vel sikkert 75% belegg. 7 første rader var Plus rader. Sikkert 40-50% belegg i Plus. Samme service som på utreisen.

Uansett så er mitt inntrykk at SAS Plus er på nivå som Euro Traveller hos BA der man også får varm wraps, sandwitch, sprit og annen alkohol osv. Jeg er ikke imponert av SAS Plus siden tingene man får i den klassen er det samme som i GO, men bare at man får det gratis. Da er det heller bedre å kjøpe en Go billett og betale for det man vil ha av mat og drikke ombord. SAS bør innføre Business og Economy Extra innad i Europa igjen. Mye bedre servering ombord enn det tullet med Plus.
barca is offline  
Old 19-06-2013, 22:29   #560
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Quote:
Originally Posted by barca View Post
SAS bør innføre Business og Economy Extra innad i Europa igjen. Mye bedre servering ombord enn det tullet med Plus.
Enig, har pratet med mange som er i lufta ukentlig og hater Plus-konseptet i Europa.

Since 01.02.2007
Ståle is offline  
Closed Thread

Posting Rules