Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-03-2015, 10:45   #501
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: EuroBonus 2.0

Fikk kun 50% opptjening til min Eurobonus-konto på 2 United-flighter 1. mai. Flightene var booket i april i 2014. Klage til gullmailen ga svar
Quote:
Originally Posted by gull.no@sas.no
Vi har möjlighet att korrigera poängen enligt gamla intjäningen för SAS sträckor som bokades innan 27 November 2014 och som utföredes 2015. När det gäller Uniteds ändring så har vi inte möjlighet att göra detta.

https://www.sas.no/eurobonus/tilbud-...a-jan-2015/QA/
Websiden de viser til viser imidlertid

a) "How will I earn point for partner airline flights?
No changes as for now, but negotiations are on going."
b) "I have already booked my ticket; can I have points accordingly to the old structure?

You might upon request, have the point accordingly to the old structure if your trip was booked before the November 27, 2014 and flown after the January 1, 2015."

Som begge tilsier at jeg skal få gammel opptjening for United-flighter booket tidligere.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 11:10   #502
Sundet81
ScanFlyer Blue

WTF?, som amerikanerne sier... Jeg la for en tid tilbake inn request for poeng for en UA-flyvning som ikke var blitt registrert, men får nå - etter selv å ha vist boardingkortet for flyvningen - beskjed fra EB Retro om at UA nekter for at jeg har vært på flyvningen. Hva skal man gjøre da? Forsøke å spore opp vitner?
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 11:56   #503
espenlok
ScanFlyer Blue

espenlok's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
WTF?, som amerikanerne sier... Jeg la for en tid tilbake inn request for poeng for en UA-flyvning som ikke var blitt registrert, men får nå - etter selv å ha vist boardingkortet for flyvningen - beskjed fra EB Retro om at UA nekter for at jeg har vært på flyvningen. Hva skal man gjøre da? Forsøke å spore opp vitner?
Æ, Ø eller Å i etternavnet kan i blant skape problemer ved etterregistrering (selvopplevd). Kan det være tilfelle for deg?
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 19:58   #504
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Quote:
Kontakt United og be om en bekreftelse fra de. Oppgi billettnummer og bookingnummer. For eksakt e-post/form ville jeg spurt på Facebook. Når du har fått bekreftelse kan du sende denne til ebretro, sammen med ditt krav.

Pass på evt æ,ø,å feil, samt sjekk at du ikke er registrert med annet kort.

Utrolig dårlig kundebehandling av United!

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2015, 06:41   #505
Sundet81
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Kontakt United og be om en bekreftelse fra de. Oppgi billettnummer og bookingnummer. For eksakt e-post/form ville jeg spurt på Facebook. Når du har fått bekreftelse kan du sende denne til ebretro, sammen med ditt krav.

Pass på evt æ,ø,å feil, samt sjekk at du ikke er registrert med annet kort.

Utrolig dårlig kundebehandling av United!
Takk for tips. Det er verken æ, ø eller å i navnet mitt, og samme EB-nummer både på opprinnelig booking og forespørsel om poeng. Så hvorfor UA nekter for at jeg var på det flyet er meg en liten gåte, men jeg får se hvor langt jeg kommer med dem før jeg klikker i vinkel og mister forstanden, eller bare gir opp.
Old 09-03-2015, 11:11   #506
Sundet81
ScanFlyer Blue

Default Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

For å fortsette min evinnelige masing:

Jeg har en flight fra BLL til OSL 19. mars, som jeg i hiin tiid booket gjennom SAS-appen og som hadde kode SK1900. Nå ser jeg imidlertid på sas.no (men ikke i app) at ruten opereres av Jet Time. Javel. Betyr det at det ikke gis EB-poeng for reisen, eller at den ikke telles som kvalifiserende flyvning? Tilsvarende har jeg i juni gleden av SK1627 fra CPH til DUS, flydd av Cimber. Er denne poenggivende og kvalifiserende?
Old 09-03-2015, 11:18   #507
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Quote:
For å fortsette min evinnelige masing:

Jeg har en flight fra BLL til OSL 19. mars, som jeg i hiin tiid booket gjennom SAS-appen og som hadde kode SK1900. Nå ser jeg imidlertid på sas.no (men ikke i app) at ruten opereres av Jet Time. Javel. Betyr det at det ikke gis EB-poeng for reisen, eller at den ikke telles som kvalifiserende flyvning? Tilsvarende har jeg i juni gleden av SK1627 fra CPH til DUS, flydd av Cimber. Er denne poenggivende og kvalifiserende?
Du får poeng på begge flyvningene med Cimber og Jet Time. De teller også som kvalifiserende flyvninger.

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2015, 11:46   #508
Sundet81
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Du får poeng på begge flyvningene med Cimber og Jet Time. De teller også som kvalifiserende flyvninger.
Mange takk for opplysningsvirksomheten
Old 07-04-2015, 10:02   #509
YawDamper
ScanFlyer Blue

Widerøe SAS EB poengopptjening - endring med virkning fra når?

Spørsmål til poeng-guruene:

Tabellen på https://www.flysas.com/en/EuroBonus/...d/?NSSEXC=true inneholder "før" og "etter" 1. mars 2015. Dette gjelder nødvendigvis for reiser foretatt etter denne datoen, men hva hvis selve bestillingen var foretatt før 1. mars?

Er det noen som husker når denne endringen ble gjort gjeldende - tenker spesielt på det å gå fra 200% opptjening i bookingklasse P til dagens 100%.

A far shot, I know ... men da jeg i fjor bestilte og valgte billetter for vårens USA-tur, valgte jeg å fly med UA utelukkende på grunn av poengopptjening (jaja, iskremen ble vel også tillagt en viss betydning). Ble litt lang i maska da det nå "bare" var 100% poengopptjening å hente hjem.
YawDamper is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 10:20   #510
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Default Re: SAS EB poengopptjening - endring med virkning fra når?

Quote:
2.2 Irrespective of when the activity was booked, the number of points earned depends on the earning scheme applicable on the date of the activity. The number of points earned varies depending on SAS’ business partner and offer
https://www.sas.no/eurobonus/om-euro...Medlemsvilkar/
Old 07-04-2015, 11:54   #511
Are G
EBD

Blir interessant å se hvorvidt United taper på at de ikke lenger gir 200% i biz..
Jeg var på nippet til å legge sommerferien i hendene til United men ventet på en hogst av opptjening og nå som den kom er United utelukket såfremt det finnes andre muligheter med Star..
Are G is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 16:20   #512
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Blir interessant å se hvorvidt United taper på at de ikke lenger gir 200% i biz..
Jeg var på nippet til å legge sommerferien i hendene til United men ventet på en hogst av opptjening og nå som den kom er United utelukket såfremt det finnes andre muligheter med Star..
Ikke overraskende, de har jo endret egenet program til forbruksbasert opptjening:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=125880

Old 07-04-2015, 16:41   #513
Are G
EBD

Klar over det, derfor jeg forventet at det skulle bli slik.
Old 14-05-2015, 20:48   #514
Fbu76
ScanFlyer Blue

Sikkert noen som kan gi et kjapt svar. Fløy i April OS 0335 VIE-OSL. Trodde jeg alltid fikk minimum 25 % med Austrian, men jeg har ikke fått noen. På boardingkortet står det Class: K. Når jeg prøver å etterregistrere, får jeg beskjed om at klassen ikke gir poeng hos EB. Tabellen på Eurobonussidene til sas.no nevner ikke Klasse K. Er dette riktig?
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2015, 20:50   #515
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fbu76 View Post
Sikkert noen som kan gi et kjapt svar. Fløy i April OS 0335 VIE-OSL. Trodde jeg alltid fikk minimum 25 % med Austrian, men jeg har ikke fått noen. På boardingkortet står det Class: K. Når jeg prøver å etterregistrere, får jeg beskjed om at klassen ikke gir poeng hos EB. Tabellen på Eurobonussidene til sas.no nevner ikke Klasse K. Er dette riktig?

Ja, dessverre så opptjener du ikke poeng i K-klasse.

Jeg mener bestemt at det tidligere stod "all other classes excluded" - men det later til at den setningen er fjernet nå.
Old 14-05-2015, 20:55   #516
Fbu76
ScanFlyer Blue

Kan ikke finne det jeg heller. Det hadde vel ikke blitt til en halv muffins engang........... Takk for svaret.
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2015, 00:45   #517
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

You earn Basic points that count towards a higher membership level on selected booking classes with Austrian Airlines (Tyrolean Airways).

Da betyr det nok at de klassene som ikke er nevnt er uten opptjening

http://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216806
Old 15-05-2015, 07:56   #518
Sundet81
ScanFlyer Blue

For å stille et litt tåpelig spørsmål: Hva er egentlig vitsen med å ikke gi bonuspoeng overhodet for enkelte bookingklasser, spesielt når opptjening på andre klasser i utgangspunktet bare er 25 %? Det er jo nærmest på grensen til smålig. Jeg fløy selv med Austrian for halvannet års tid siden og fikk bare EB-poeng for enkelte av segmentene. Hadde jeg visst det, så hadde jeg faktisk valgt å fly med noen andre som ville gitt poeng for disse segmentene. Ikke at jeg hadde forventet en flust av poeng, men selv Lufthansas 75 poeng på innenriksstrekninger fremstår i det minste som bedre enn ingenting (såvidt - det dekker jo én slurk Ramlösa hos SAS hvis man spytter det ut igjen etterpå)-
Old 16-05-2015, 12:32   #519
Are G
EBD

Enig her, litt spesielt at Lufthansa og Austrian har så store forskjeller i poengene de gir fra seg..

Stort sett gir Lufthansa mer poeng enn Austrian så kan man velge er valget greit

Lufthansa gir vel poeng i alle klasser, mens billigste gir ingenting hos Austrian. Er også lettere å finne 100% hos Lufthansa..
Old 13-06-2015, 20:04   #520
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Endringer i opptjening hos LH fra første juli: http://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216843

Noen endringer i økonomiklasse, og F og A gir 300% !

Posting Rules