![]() |
|
![]() |
#421 |
Lima November
|
![]()
På tide med en update, kan ikke huske sist. Egentlig ikke så mye nytt eller spennende å formidle.
Alder: 19 Navn: Eivind Bor: Snart Roskilde, Danmark Yrke: Student Nærmeste flyplass: Nå ENML, blir snart boende bokstavelig talt på EKRK Flyinteresse: Siden jeg var 10 år gammel Spotting: Kanskje når jeg er ute og reiser Kamera: Bruker det jeg har for hånden, 9 av 10 tilfeller min mobiltelefon Favorittfly: Boeing 737 |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Erik
Alder: 19 Bor: Melhus Nærmeste flyplass: Trondheim Lufthavn Værnes Flyinteresse: Usikker siden når men stor siden 2011 Første flyvning (passasjer): 7. oktober 2010 Trondheim Lufthavn Værnes - Oslo Lufthavn Gardermoen Spotting: Av og til, vært i London i april 2013 noen dager på Heathrow og skal på dagstur til OSL på tirsdag (3. juni 2014) Favorittfly: Boeing 737-800 Antall ganger flydd (passasjer): 60-70 ganger, flest med Norwegian men også noen med SAS, Widerøe og KLM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Per Arne
Alder: 21, født september 1992. Sivilstand: Singel for øyeblikket ![]() Bor: Bergen, men er fra Stjørdal i Nord-Trøndelag Yrke: Account Manager for Telenor/Nordialog Språk: Norsk, Engelsk, basic fransk Nærmeste flyplass: Flesland/Værnes ID Traveller?: Ja Flyinteresse: Helt normalt interessert, har hatt interesse for fly så lenge jeg kan huske ettersom min pappa er pilot i SAS ![]() Spotting: 0 interesse for å ta bilder av fly ![]() Favorittfly: A319/320/340/CRJ900/ Biltyper: Tesla S Favoritt-reisemål: USA, Frankrike, Italia, Tyskland Om meg: 21 år og jobber til daglig som Account Manager, veldig lite reising i jobben, men er veldig ofte ute å flyr ellers og da alltid som ID passasjer. Har tenkt å bli pilot en dag som min far, fikk faktisk enda mer lyst til å bli pilot etter pappa's flyulykke i Vilnius, 11 september 2007 hvor han var kaptein. |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Kan legge inn litt info om meg selv her også, flere som har spurt så helt greit det! ![]() Navn: Kim Alder: 42 Bosted. Skaun utenfor Trondheim Yrke: Selvstendig konsulent, i hovedsak for den internasjonale gaming-bransjen. Tidligere journalist i radio/TV, og svært mye på reisefot. Sivilstand: Blir gift 1 Aug, har 3 barn Favorittland: USA og Bahamas, liker meg også godt i England da jeg elsker fotball! ![]() Nærmeste flyplass: TRD Reisedøgn: varierer fra år til år, men i snitt rundt 150.. Flyinteresse: Alltid likt flybransjen, og har utrolig nok artium innen reiseliv og markedsføring. Tar sjelden bilder og har ingen logg, men har flydd ekstremt mye så prøvd de fleste kommersielle flytyper inkl Tupolev, Antonov, Bombardier, Boeing, Airbus, Embraer, McDonnel Douglas, De haviland, CRJ, ATR etc, etc.. Hobby: Fotball, sport og reising. Prøver ofte å ta med familien på reiser. Ellers er jeg en glad gutt som jobber mye med kommunikasjon og PR, vet litt om det meste, og er overhodet ikke sjenert ![]() ![]() Livsmotto: Lev livet mens du kan! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alder: 32
Sivilstand: Samboer Bor: Oslo Yrke: Konsulent Nærmeste flyplass: OSL Flyinteresse: Drømte hele min oppvekst om å bli pilot gjennom forsvaret, men kom meg ikke gjennom steg 1 engang grunnet min høyde... Det var nedtur. Livet tok en annen retning, men har alltid vært glad i å oppleve verden, og trives veldig godt både i og omkring fly. Reisedøgn: Varierer veldig, men er vel på omkring 30 hittil for inneværende år. Spotting: Tar ikke så mye bilder av fly nei... Kamera: FujiFilm X-Pro1 og Nikon D700 Linse: Kun kremobjektiver ![]() Favorittfly: A380 selv om jeg fremdeles ikke har fått opplevd det... Biltype: Aktiv Hertz kunde ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En kort presentasjon av meg:
Alder: 38 Bosted:Akershus Sivilstand: gift og har barn, hund og stasjonsvogn ![]() Jeg meldte meg inn her pga. Kraftig flyskrekk. Har ikke tatt fly på 5 år pga dette. Håper å lære litt for som kjent er kunnskap makt. Flyspotter på Gardermoen tidvis med hjertet i halsen og tårer i øynene ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Navn: Rolf Jonsen
Alder: 29 Sivilstand: Samboer Bor: Renfrew, tolv minutter på sykkel fra starten på rwy 23 på GLA. Yrke: Skipselektriker. Språk: norsk, engelsk, litt ungdomsskoletysk. Nærmeste flyplass: Glasgow International GLA/EGPF. Flyinteresse: Har alltid hatt en liten interresse som har økt ganske kraftig siste årene. Spotting: Blitt mer i det siste da min samboer er på skole hele dagene, og jeg må finne på noe dagene når jeg har fri. Har litt problemer med å komme meg opp tidlig om morgenen om det er noe interessant som kommer grytidlig. Kamera: Canon EOS 70D Objektiv: Canon EF 24-105L IS F4, Canon EF 70-200L IS F2,8 Canon EF-S 10-22 Samler på: Har aldri hatt behov for å samle på noe. Favorittfly: Klarer ikke å bli enig med meg selv om det er 777-300(ER), 744/748 eller A380. Bil: Audi A3 Favoritt-reisemål: Lofoten, Oahu, Hawaii, selv om det er alt for langt å reise dit til at man kan gjøre det ofte. Drømme-reisemål: Vietnam, Australia, New Zeland.
![]() |
#428 |
Newcomer
|
![]()
Alder: 25
Sivilstand: Samboer Bor: Moss Yrke: Sekretær Språk: norsk, engelsk, spansk og gjøre meg forstått i fransk. Nærmeste flyplass: Rygge Flyinteresse: hm, i forhold til alle andre her er jeg ganske ny på dette. Moren min var flyvertinne, svigers er steward og kusine er flyvertinne. Det er vel drømmen om å følge mamma fotspor som gjør at jeg søker stillinger som kabinansatt nå |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Emilie Andresen
Alder: 14 Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Halvt norsk og halvt dansk Bor: Bærum Språk: Norsk, Dansk, Engelsk og litt Spansk Yrke: Skole, men målet er pilot. Nærmeste flyplass: Er noe sjøfly greier litt borti her, men ellers er det vel Kjeller. Flyinteresse siden: Hmm.. alt synes det har vært gøy, men det kicket vel ordentlig inn for noen år siden Favorittfly: 757, 737 og 777 Favorittflyselskap: Tuifly Nordic Leser: Det jeg blir tvunget til på skolen, kjedelige romaner.. Ellers har jeg så smått begynnte å lese PPL teoribøkene ![]() Kamera: Canon EOS 400D Bil: er nok ikke gammel nok til sånt enda, men vil ha Porche Panamera eller BMW x5 som vi har nå når jeg blir gammel nok. Andre interesser: Hest, drevet med i 9 år. Livsmotto: If you never try, you'll never know. |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Newcomer
|
![]()
Name: Javier de la Cruz
Age: 38 Civil Status: Engaged Nationality: Spanish Place of living: Tenerife, Canary Islands, SPAIN. Language: Engligh and Spanish Favorit plane: 757, of course.... ![]() Camera: Canon EOS 5D MkII Lenses: Canon 100-400L, Canon 50mm 1.8 Car: Skoda Octavia RS 2.0 TFSI Spotting galleries: - http://www.aviationcorner.net/galler...grapher_id=835 - http://www.jetphotos.net/showphotos....e=1&display=90 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
ScanFlyer Dornier
|
![]()
På tide med en oppdatering:
Alder: 1986-mod. Sivilstand: Gift, har en gutt på 2 1/2 Bor: Lista Yrke: Jobber som Elektriker i industrien med bl.a roboter og PLS. Nærmeste flyplass: ENLI Flyinteresse: Startet i 1996 takket være Air Stord. Fløy med selskapet flere ganger fra ENLI i barndommen. Mange gode minner. Spotting: Skjeldent - Helst på flyshow. Tiden strekker ikke til. Kamera: Et eldre Nikon D40 - Greit til mitt bruk. Samler på: Helst i 1:400, men også andre om fristelsen blir for stor. Favorittfly: Uten tvil Dornier 328 turborpop (Spesielt i Air Stord fager ![]() Biltyper: VW Touran 2005 1,9 TDI DSG, Veteranbil: Fiat 850 Special 1969 Nettside: www.airstord.com (Også www.flysiden.net - et lite prosjekt på si når tiden tillater det) Ellers: Hadde stor drøm om å bli pilot, men med astma... Treårig yrkesfag elektro. Hadde så mulighet til å begynne på flyfag på Sola, men så ble avgjørelsen å bli boende på hjemlige trakter. Så det ble med å være flyentusiast. Men kunne være gøy og en dag ta sertifikat på mikrofly. På Flyprat er jeg for det meste leser. Skriver og kommenterer litt av og til. Ta gjerne kontakt for litt flyprat. I 2007 startet jeg forsiktig på et flyhistorisk prosjekt om Air Stord. Et prosjekt som drives på fritiden. Siden den gang har mange hyggelige mennesker tatt kontakt og bidratt til å få en innholdsrik nettside. Håper å få historien på plass i løpet av 2015. Gi gjerne beskjed om du kan bidra med noe ![]() Håper på et hyggelig år her på flyprat i 2015. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Alder: 58.
![]() Yrke: Flyger Bor: Florida Flydd over 50 forskjellige typer fra C-120 til B-747. Instruert i USA, fløy "Bush" i Alaska, Dakota på Caribbean, jumbo i midt-østen og mye annet. Putrer for tiden rundt på 757/767 mellom Florida og Syd Amerika. Var på Norgesbesøk forleden og tok buss pga 2 timers bakke streik som berørte den flighten jeg skulle vært med. Bussjåføren var flygærn og visste like mye om fly som meg. Han nevnte diskusjoner på "Flyprat", sånn fant jeg dette forumet. Har elektriske biler, elektrisk båt og elektrisk tannbørste ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Mats
Alder: 25 Nasjonalitet: Norsk Bosted: Trondheim Yrke: Teknisk prosjektleder i leverandørbransjen til maritim næring Nærmeste flyplass: TRD Spotting: Syns fly er veldig interessant og ser mye på parkerte fly når jeg er ute og reiser. Fotografering og spotting av fly under landing/take-off er dog ikke noe jeg broker fritiden min på. Prater i: iPhone 5S Kjører i: Volkswagen Passat (Passe-lat) Interesser utover fly: Sykling, løping, ski, fotball Favorittreisemål: Singapore. Fantastisk fin plass. Drømmereisemål: Lengre ferietur i USA og Australia. Ønsker meg også tilbake til Singapore. Om forumnavnet: Et forlenget fornavn. Enkelt og greit ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Newcomer
|
![]()
Namn: Simon Brobäck
Ålder: 17 Nationalitet: Svensk och Tjekisk. Ort: Hässelby, Stockholm. Jobb: Studerande på gymnasiet. Närmaste flygplats: BMA (men besöker oftare ARN). Spotting: Har flightspottat oregelbundet i ungefär fem år. Kamera: Nikon 1 J1, F1-adapter och Nikkor 55-200mm VR. Pratar i: Samsung Galaxy Note 2 (snart LeTV Le Max). Tycker om (förutom flyg): Hästar och teknik är min stora passion i livet förutom flyg. Rest till: Dessa resemål. Favoritresemål: Tokyo Drömresemål: Nordkorea eller St. Marteens Favorit flygplanstyp: 777-300ER, A321, E-195 Om forumnamnet: Det är det namn jag haft på min blogg i många år, där jag skriver om den skandinaviska flygindustrin. Samlar på: ALLA typer av flygtidningar som finns i stolsfickan när man flyger. Har säkert en samling av 150 flygtidningar.
![]() |
#435 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Anita
Alder: 23 Bosted: Tromsø Nærmeste flyplass: Tromsø lufthavn Favorittflyselskap: SAS Favorittdestinasjon: Parga Yrke: Er psykologstudent Flyinteressen kommer av: Ønske om å kurere egen flyskrekk |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har lurket på dette udmærkede forum i længere tid og har glædet mig over de mange gode indlæg,
den gode tone og - ikke mindst - de ofte hyle-morsomme tripreports! Nu har jeg registreret mig, og så kan I undertiden forvente et pip fra Fyn - øen i midten af Danmark. Navn: Viv (Vibeke) Alder: For meget, jeg er en ung senior! ![]() Arbejde: Var som ung/yngre ca. 15 år i luftfartsbranchen i CPH, bl.a. SK (Kastrup) og BA. Tog siden en kandidatgrad fra K.U. og er nu ansat som tjenestemand. Rejseaktivitet: Flyver 2- 3 gange shorthaul om året, mest leisure. Overvejer et gensyn med USA og lægger til side til Business Class. Jeg hader lange natflyvninger på et indeklemt midtersæde!! Er stadig traumatiseret efter en tur med KL LAX-AMS, hvor jeg ikke kunne røre mig i 10 timer ![]() Nærmeste lufthavn: Egentlig ODE, men den tæller ikke rigtig, da den kun har GA og sommer-charter. Ellers har jeg lige langt til BLL og CPH. Favorit- lufthavn: Har man sådan en, hvis man ikke har 'guldkort' ?? Jeg kan godt li' BLL, men der er sjældent, jeg kommer der (airline choice!) Favoritfly: Once upon a time: DC-9 -21 og -41. Tristar var heller ikke dårlig. Ellers ææælllsker jeg B747, når jeg altså sidder godt! Er gammel nok til at ha fløjet med VC -10 (G-ASGC). Vil gerne prøve triple 7 (med transponderen på, tak!) og 787. Bedste hilsener fra mig til jer Viv Last edited by oy-viv; 03-10-2015 at 21:07. Reason: Spelling |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Knut
Alder: 35 år Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk Nærmeste flyplass(er): HAU, SVG Favoritt: PRG Favorittselskap: SAS, Lufthansa, KLM, Singapore Airlines |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Apr 2014
|
![]()
Navn: Fnate Fnatesen
Født: Finni hengende ganske nonchalant på en adopsjonssentral i Roma i 2002. Sivilstand: Singel Bor: Hjemme Yrke: Velferdsoffiser i firmaet til Pappa Språk: Norsk og noe Engelsk (hello, Coca cola please, go away, it looked like this when I came, I never touched that) Nærmeste flyplass: OSL Flyinteresse: Primært interessert i å spise kake om bord i fly. Evt raide Club Kitchen. Også liker jeg kantiner med selvbetjening. Spotting: Hæ? Favorittfly: Boeing 747 Kontrafavorittfly: Airbus A380 Favorittflyselskap: Air Tahiti Nui Kontrafavorittflyselskap: Xiamen Airlines Status: Sølvmedlem hos Eurobonus Flyteknisk interesse: Ikke mye, men lurer voldsomt på om fraktfly kan selges til internasjonal shipping, og hva som skjer hvis jeg spiser dødsmye kake og så løper frem og tilbake i flyet. Favorittreisemål: Jackson Hole, Wyoming Favoritthotellkjede: Four Seasons Stort sett en glad liten umulius som spiser masse kake, hopper i hotellsenger og tømmer minibarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har du ikke nok research der enda?
![]() |
#440 |
Newcomer
|
![]()
Alder: 24
Nærmeste flyplass: OSL Favorittfly: B-747 Favorittbil: DB5 Favorittflyselskap: Norwegian ![]() Kontrafavorittflyselskap: SAS (kommunistpakk) ![]() Fordelsprogram: Oslo Børs Beste flyopplevelse: Nesten tom LH Airbus MUC - OSL (burde fly mer) Reisemål: Europa Kun om jeg må: Far East Last edited by FHPrater; 04-12-2015 at 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|