![]() |
|
![]() |
#381 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når antallet A350 øker er mitt tips at det blir daglig A350 hele året til ATL, sommerrute til BKK og kanskje en destinasjon til i Asia, isåfall trolig ICN. Samtidig tror jeg HND maks blir 3 ganger ukentlig i peak sesong, og kanskje til og med 2 også, da Japan er dypt vann for SkyTeam og jeg tviler på at HND/NRT blir en av longhaulrutene som AF-KL vil ha via CPH. Time will tell
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SAS har dog rettigheder til at flyve til Haneda, hvilket for eksempel KLM ikke har. Fra SkyTeam i Europa er det vist reelt kun SAS og Air France der kan flyve til Haneda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg har en hunch om at New Delhi etterhvert er aktuell igjen dersom SAS skal se etter nytt viktig knutepunkt/marked i Asia. Både den norske regjeringen og svenske regjeringen(+EFTA-landene) inngikk tidligere i år viktig ny handelsavtale med India, som innebærer at tollen fjernes på nesten alle varer og tjenester. India er verdens femte største økonomi og representerer et enormt marked som vil gi store eksportmuligheter for både norsk og skandinavisk virksomhet. Dette kommer til å ta av. SAS har tidligere hatt direkterute CPH-DEL med B767-300, men klarte aldri tjene penger på ruten. Med en ny gunstig handelsavtale, endrer alt seg og det ligger på ny tilrette for å ha direkterute fra CPH. I dag flyr kun Air India ruten fra CPH, men de er StarAlliance og fra 1. september vil SkyTeam være tjent med å ha forbindelse mellom dette markedet og Skandinavia. Time will tell! https://www.regjeringen.no/no/aktuel...dia/id3029192/ Last edited by FBI2012; 19-07-2024 at 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
|
![]()
Rakk ikke Airbusene også å trafikkere DEL ruten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() De gjorde er nytt forsøk CPH-DEL vinteren 08/09. Visstnok en finansiell katastrofe. Ellers er vel CPH-DEL akkurat innenfor med A321LR selv med dagens omveier, såvidt jeg klarer se? |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Joda det stemmer det. Den første strekningen som A340 ble satt inn på for SAS var nettopp mellom CPH og DEL. Det var i 2001.
![]() |
#388 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser det klages på naboforumet om SK sitt direkte rutenett ut fra OSL i november. Går jeg inn på nettsidene deres finner jeg 21 direkteruter til Europa. Til sammenlikning finner jeg 45 direkteruter til utlandet med DY. Ja, november er en mellomperiode og rolig, men allikavel, er ikke dette ganske dårlig? Har antallet direkteruter med SK vært så lavt før?
Starten av vinterprogrammet bør vel være ferdig planlagt og lagt ut for lenge siden, så dette er vel endelig program?
![]() |
#390 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
|
![]()
Det har ble jo debattert her inne også for ikke så lenge siden. I mine øyne er det fryktelige skrale greier de tilbyr. Det er ikke mange rutene som har en frekvens det er verdt å snakke om akkurat, bortsett fra de helt åpenbare rutene de må kjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Last edited by Someone; 21-07-2024 at 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Nå er det vel også grenser for hvor fulle flyene er på OSL-BGO klokka 12 en tirsdag midt i november.
![]() |
![]() |
#393 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
ATR'erne på OSL-AAL, flyver CPH-AAL-OSL-AAL-CPH, CRJ'erne på OSL-AAR flyver natstop-BLL-OSL-AAR-OSL-CPH, og de kommer til BLL ved at flyve CPH-OSL-BLL-OSL-BLL-natstop |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#395 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Blir spennende å se hvordan markedsandelene i frekvens blir fremover, og om de blir like store til vinteren på OSL som de har vært før. Det er vel en grunn til at de stort sett har tilbydd nyansatte ulike stillingsbrøker på sommeren og vinteren, nemlig for å tilpasse seg sesongsvingningene mer.
![]() |
![]() |
#396 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
At det var så stor forskjell på Norwegian og SAS i vintersesongen kommer overraskende på meg. SAS har vært på defensiven i lang tid, men dog.
Er det noen som har noen tall på hvordan markedsandelene innenriks har utviklet seg de siste årene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
https://www.aeroroutes.com/eng/240731-afnw24nrt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Siden IAGs oppkjøp av Air Europa faller bort, betyr det at det allikevel vil være en Skyteam partner for SAS i Spania i fremtiden. Dog usikker på om det vil ha noen stor effekt på deres nettverk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#400 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er spent på om tilstedeværelsen på den iberiske halvøy generelt øker. Lisboa også glimrer jo med sitt fravær nå som TAP-muligheten forsvinner fra 1.september. Skulle tro det er mulig å fylle noen LIS-kjerrer i uka, i det minste med Embraer fra CPH
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |