![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
QC3 for de som ikke oensker aa bli svett paa oeret og ta det store bryet aa dra med seg ett ekstra batteri som veier noen gram aka 1/1000 del av det Samsonite kofferten din veier tom ![]() Det at andre kan hoere musikken din med Bose er pisspreik. Det er mye stoerre sjanse for at in ear har lydlekkasje. In ear kan ikke sammenlignes med Bose eller andre konkurrenter som leverer noise canceling eller over ear. Bose har ogsaa in ear som har blitt enda bedre i de nye versjoner http://www.bose.com/controller?url=/...ones/index.jsp Last edited by Tommy777; 24-01-2012 at 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Har aldri opplevd å gå tom for batteri, det er plass til et reservebatteri i den lille lomma inne i veska der man også har en twin-plugg til bruk i fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har en qc3 i baggen. Veska er ikke større enn at den ikke er til hinder og i tillegg beskytter den hodetelefonene så de ikke blir klemt - noe som har hendt med andre hodetelefoner jeg har eid. For meg er det mest behagelig med 'on ear' men det er selvfølgelig en personlig sak. Vanskelig å gå tom for batteri, men jeg har alltid et ekstrabatteri sittende i laderen i vesken. Innkjøpt billig på ebay - og tar selvfølgelig null plass.
Har også en 'in ear' og de er glimrende når man er i bevegelse, holder på med hagearbeid eller annet .. Sitter jeg stille inne, foretrekker jeg et par Panasonic RP-HT21, som hverken er fancy eller dyre. Betalte $4.99 på Fry's og de er lette og gode og glimrende til innebruk. £6.99 på Amazon UK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ingen, når de både måler og høres dårligere ut så kjøper jeg ikke et produkt. Og har du prøvd skikkelige In Air Monitors som Etymotics og ikke bare billige earbuds?
Quote:
Quote:
Quote:
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 24-01-2012 at 23:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
|
![]()
Les hva han skriver. Kun nederste avsnittet er om in ear. Han sier heller ikke at de er støyreduserende. Men det er riktig som han sier - den nyeste versjonen er en klar forbedring. Egentlig er det bare øreproppene som er forbedret og de kan anskaffes langt rimeligere via ebay enn direkte fra Bose.
--- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=34.280329,-84.134612 |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Lydlekkasje: Faktum er at folk med earbuds generelt (det vil si 99.9999%) slipper ut mye mer lyd en folk med over ear headset. Jeg gjorde en test her paa morran og ba fruen sette paa seg sine QC15 her paa et stille hotellrom og det gaar nesten ikke an aa hoere musikken overhodet. Med hennes in ear, hoeres musikken meget godt (hun har ogsaa "billigheadsetene til Bose til 129 dollar ![]() Sure, for de som er interesserte i slikt, er sikkert hodepluggene dine da shit, selv om de langt fra er populaere. De forander ikke faktum at de ikke er active noise canceling og dermed ikke er hva vi diskuterer her. Er selv ikke fan av QC15, men headsetene roses stort av kundene som har disse headsetene som hoey kvalitet med uslaaelig garantier. Jeg kjoepte mine QC3 da de kom ut for 7 aar siden og har flydd over en million miles med dem. Betalte 349USD for disse og sent i fjor var de utslitte, men fortsatt brukbare. For 99 dollar ble disse erstattet paa Bose store |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Quote:
Det er selvsagt noen som ikke liker øreplugger akkurat som det er noen som ikke liker over ear, men for de modellene som er nevnt i denne tråden er det ingen tvil om hvem som er best både på lyd og støydemping. Det er også veldig mange som ikke kjenner til In Ear Monitors og tror man snakker om earbuds. Quote:
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mye blanding av begreper her nå.
La oss bare gjøre det enkelt. earbuds: generisk betegnelse på ting du dytter inn i øret. In-ear: Opprinnelig spesialstøpte propper for monitoring på scene for å slippe høye wedger som reduserer lydkvaliteten og fører til tilbakekoblingsproblemer. Nå om dagen har konsument-segmentet tatt i bruk in-ear begrepet om det man før kalt earbuds. Kall det hva man vil, men earbuds/in-ear anser jeg som livsfarlig for hørselen og ville aldri drømt om å bruke det til hobbybruk. Aktiv noise-cancelling, altså tilførselen av et motfase-signal for å nulle ut bakgrunnsstøyen er en god teknologi for headset. I og med at det er fysisk umulig å fase vekk bakgrunnsstøyen mer enn på bare ett ganske begrenset spesifikt punkt, vil resultatet variere med hodeform, form på ørene dine etc. Noen mennesker blir bare kvalme av resultatet. Bose er gode på teknologien og åpner muligens flest dB utfasing. Men, som tidligere nevnt, er man musikkinterresert, eller av andre grunner bryr seg om frekvensrespons og lydgjenngivelse, vil man aldri kunne kjøpe et Bose-headset.
upcoming: osl-trd, trd-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-boo, boo-osl, osl-sog, sog-osl, osl-cdg, cdg-osl, osl-sdn, sdn-osl, osl-aal, aal-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-txl, txl-osl, osl-trd, trd-osl, osl-bgo, bgo-osl, osl-trd, trd-boo, boo-osl, osl-aal, aal-trd, trd-osl |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
At alt som puttes i ørene gir god lyd eller effektiv støydemping er på ingen måte tilfelle.
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her er en fersk test:
https://www.nytimes.com/2012/01/19/t...04B7E32F05C3ED |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Bose sine modeller er de beste jeg har prøvd mtp noise cancelling, men hvis du regner i krone og øre, så er jeg ikke overbevist om at Bose er det beste alternativet. Du vil få f.eks. Sony modeller til halve prisen som gjør en veldig god jobb med noise-cancelling og tilfører et merkverdig bedre lydbilde enn Bose.
Som du kanskje skjønner så er jeg ikke spesielt begeistret for Bose gennerelt og jeg mener at selskapet er litt som det B&O var for noen år siden. Uansett, jeg setter lydkvalitet foran alt. Jeg vil heller sitte med hørselvern og noen gode propper framfor Bose sine QC. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Bose er best på demping, andre er best på lyd. Hva vil man høre på tur? OK lyd med lav bakgrunnsstøy, eller OK lyd som et resultat av "god lydgjengivelse" kombinert med høy bakgrunnsstøy?
![]() |
#33 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke glem at andre også er gode på demping
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Glemte at det finnes andre- og tredje-plasser ;-)
![]() |
#35 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg skriver bare etter erfaringer her, og IMHO mener jeg at man vil få mer bang for the buck med f.eks Sony sine. Det er flere år siden jeg har testet disse, så jeg er ikke veldig oppdatert på temaet.
Jeg vil også poengtere at de Sony-klokkene jeg testet ikke var langt unna Bose sine. Jeg tror de vil fungere like godt på en flyreise, men kanskje komme til kort når man snakker om støy ved en lavere frekvens. Uansett så vil jeg påstå at man ikke går glipp av veldig mye ved kjøp av disse. Edit: Hva er dine erfaringer seilfly? Last edited by Happyflyer; 26-01-2012 at 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
geocaching traveler
|
![]()
Ikkje mykje støy for seilfly, seilfly har ikkje motor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvilket headet kan anbefales til noen timer i et datamengder med den støy "kvaliteteten" som finnes der ? Gjerne med bt siden ledninger blir messy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Om man ikke begrenser på hvilken teknologi som brukes så ligger Bose langt langt unna en pallplassering både på støydemping og på lydkvalitet.
![]()
![]() |
#39 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette engasjerer tydeligvis. Basert paa en kominasjon av priser,kvalitet og omtaler falt jeg ned paa Audio Technica ATH-ANC7B. Tripreport med omtale av headset foelger.
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Hvis man ser bort ifra at propper gir en mer direkte lyd, så lager de en nærmest forsegling i øret som ikke slipper ut mye lyd. Hvis du tester noen slike så vil du oppleve at de skjermer mye av støyen veldig godt. Det betyr i praksis at de ikke slipper ut mye lyd. Jeg bruker selv noen propper siden jeg ikke vil forstyrre mine medpassasjerer med mitt umenneskelig høye volum. ![]() Jeg vil ikke påstå at du vil få den beste lyden med propper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathen Safe Headset !! | ATC-flyradar | Samlerhjørnet | 2 | 09-11-2014 21:14 |
Bose med nytt headset | Dag Viking | General Aviation og sjøfly | 22 | 16-11-2010 17:25 |
Headset i småfly | Speedbird | Flyteknisk forum | 13 | 03-02-2009 19:21 |
Nytt headset | STARSHIP 2 | Flyforum | 25 | 05-10-2007 22:31 |
Headset for pax - mot støy | ENGM RAMP | Flyforum | 7 | 19-01-2006 02:13 |