![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Litt kvalitetstid med Buddha settes pris på....
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så bar det «hjemover» mot utgangspunktet, her passeres en lokal beboer som er ute å sjekker et eller annet.... ![]() Fotobevis på «gjennomført» reise.... ![]() ![]() Så bar det videre mot Hua Hin, hvor vi skulle ordne opp i litt papirer, men også prøve å få med oss Loi Krathong festivalen HUA HIN – LOI KRATHONG I mangel på elv/sjø akkurat der vi var denne kvelden, fikk en lokal kanal duge. Dette er en fest de fleste Thaier er med på – og er normalt sett veldig artig.... ![]() Først litt handling hos den lokale blomsterhandleren: ![]() Så få fyr på buskaset.... ![]() For så å sende det ut på «havet» med gode ønsker.... ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by HS-TLD; 22-11-2011 at 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
|
![]() For så å ta del i den lokale og spontane festen på stedet. Veldig hyggelig, og veldig lokalt...
![]() ![]() Så bar det over til en lokal thaisjappe som sjåføren vår pleier å bruke seg av....Her var det full fart! ![]() ![]() ![]() ![]() Egen «barkeeper»: ![]() Så må vi ha litt mat til all denne alkoholen også.... ![]() ![]() Det var det fra Hua Hin denne gang....Returflighten til Norge følger om ikke alt for lenge.... Akkurat blitt levert på flyplassen, og måtte vente litt for å sjekke inn. ![]() 3 skranker åpnet for Bizpax ved innsjekk til DOH: ![]() Dro deretter rett på Thai sin Royal Silk Lounge og slappet av der til det var på tide å bevege seg mot gaten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() BKK-DOH ![]() Flight: QR 615 13 Nov 2011 Aircraft: B 77W Reg: A7-BAM (Levert Qatar 17.03.2011) Seat: 07A Load: First: N/A Biz: ca 80% Economy: ca. ? % ETD/Push: 0220/0216 (Actual take off @ 0231) Seatmap: QR B77W ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by HS-TLD; 20-11-2011 at 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
ScanFlyer Silver
|
![]() Velkomstdrink samt meny, varm klut og pysj ble delt ut ved ankomst sete. Amenitykit samt headset lå allerede klart. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Etter push, og relativt hurtig avgang fra BKK var det på tide med litt mat igjen.... Her er menyen på BKK-DOHA: Quote:
Quote:
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() Full oversikt.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Front section flyer
|
![]()
Utrolig flott lesing.
Så meget bra ut den biz cabin hos Qatar. Ser frem til mere lesing og flere flotte bilder ![]()
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Etterfulgt av litt fersk frukt:
![]() ![]() Og selvfølgelig litt «godsaker»..... ![]() ![]() ![]() Etterfulgt av litt tv titting.... ![]() La meg vel til å sove sånn ca. her på kartet, og sov bra frem til frokost.... ![]() Etter en liten tur på toalettet som så slik ut.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ....så var det på tide med litt frokost igjen.....
![]() ![]() ![]() ![]() Så litt tv titting og kludring med inflight entertainment system, før landing i Doha: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Moodlightning before landing..... ![]() Så var det heldigvis litt mer tid på Premium Terminal før siste legget til OSL skulle gjøres.....Skal sies at både på turen til BKK, og returen til OSL så tar bussreisen fra fjernpark til terminalen bortimot 15- 20 minutter. Denne bussen er iskald, bare sånn at andre er klar over dette. ![]() Dette er omtrent det første du ser når du kommer inn Skranker for videreforbindelsene/busgates. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Godt utvalg i de forskjellige barene/restaurantene: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Flotte hvilestoler med god utsikt er disponible.... ![]() ![]() ![]() ![]() Så bar det en tur i «skammekroken» - før avreise til Oslo..... ![]() ![]() ![]() Last edited by HS-TLD; 17-11-2011 at 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
|
![]() I avvente på boarding med buss til fjernpark.... ![]() ![]() DOH - OSL ![]() Flight: QR 953 03 Nov 2011 Aircraft: A 332 Reg: A7-AFM (Delivered QATAR 2004) Seat: 02A Load: First: N/A Biz: 50% Economy: ca. 65-70 % ETD/Push: 0800/0855 (Actual take off @ 0930) Seatmap: QR A332 Tydeligvis et noe eldre, og ikke så godt vedlikeholdt fly denne gangen...(Innvendig...)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Flyttet meg etter «Bording Completed til» sete 01A for å prøve den stolen også. Langt bedre plassfølelse her.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by HS-TLD; 20-11-2011 at 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
ScanFlyer Silver
|
![]() Etter 1 œ time forsinkelse grunnet for sent ankommet pax fra annen destinasjon, ble vi endelig pushet ut, og kunne sette kursen for Oslo.... ![]() ![]() ![]() Køkjøring må til på en travel flyplass.... ![]() ![]() Så var den bare å vente på at denne krabaten var i lufta så kunne vi sette fart.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så var det mattid igjen..... Quote:
Quote:
Quote:
Grunnet en kraftig forkjølelse, spiste jeg kun det ene måltidet på denne flyvningen....
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() ![]() ![]() Reparerte helsen gjennom hele turen med dette.... ![]() Her er setet sett i litt forskjellige vinkler.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nærmet oss Norskegrensen....siste bildet ble grensa – da var det slutt på batteriet for denne gang.... ![]() ![]() Landet 45 min etter rutetid – dvs. at man fløy inn ca. 45 min. av forsinkelsen fra Doha. Flytog til Asker, hentet av gamlingene – og rett hjem i seng. Der har jeg vært siden, å begynner først nå å komme meg over forkjølelsen......Puuhhh...den satt skikkelig i..... En kort oppsummering av Qatar, så vil jeg si at de leverer bra, ikke minst fra cabincrew sin side – service/mat/drikke etc. Jeg skal - og vil i fremtiden - lett kunne velge QR til Asia. Med unntak av maskinen hjem fra Doha, så ser det ut som om at flyparken også har det bra..... Da gjenstår det bare på ny å takke for at du har lest min TR, det setter jeg pris på ![]() Mvh HS-TLD Tidligere Trip Report`s:
Last edited by HS-TLD; 22-11-2011 at 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lurker
|
![]()
Kjempefin lesning dette. Takk som deler!
Både flypark og maten så meget imponerende ut. I tillegg vil camusen aldri slå feil. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den beste TR jeg har lest på lenge!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fantastisk bra lesning som alltid, takk for rapport
![]()
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig bra at du tar med bilder også fra den delen av turen som ikke involverer fly. Takk for en flott TR!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Takk for en god start på fagen, kjemperapport så langt. Hvordan skiller man y og c ut fra flyet siden c/f har egen terminal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for at du tok deg tid til å lage denne rapporten, har lagt litt arbeid ned i den.
God helg ![]()
![]() |
#39 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Glimrende rapport - ikke alene om forkjølelse i Thailand heller...
Vi ankom BKK samme dag (jeg kom med Swiss), men ser du hadde bedre oversikt over byen, Don Muang og flommen enn det vi hadde.
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig bra TR dette her, mye bra bilder
![]() Nå ser jeg virkelig frem til februar da jeg skal teste den samme ruta ![]() SNSK
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-DOH-BKK-USM t/r med Qatar og Bangkok Airways | Upsaker | TripReports | 30 | 06-04-2017 09:35 |
Del1: Mars16: Med Qatar i Business (B787/A388) til BKK via DOH | Blackhawk | TripReports | 12 | 02-07-2016 07:46 |
Del2: Mars16: Med Qatar i Business (B787/A388) til BKK via DOH | Blackhawk | TripReports | 15 | 31-05-2016 01:44 |
SAS eller Qatar til Bangkok i økonomi? | mckvakk | Reiseforum | 14 | 04-01-2012 10:26 |
Bangkok med Qatar Airways | laban | TripReports | 12 | 15-11-2009 11:40 |