![]() |
|
|
![]() |
#1 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Morgentur for de flyglade igjen!
Også denne gangen klarte jeg å lure klokka! Med tre minutter. Opp av senga, ned trappa, inn på badet, barbering uten kutt klokka 0420, bra jobba! Taxien kom som avtalt klokka kvart på fem, da hadde jeg fått sju minutt med frisk luft ute i det gode Trønderværet. Fin start! Med over 100 reisedager i året blir man kjent med drosjesjåførene, og denne morgenen kom en gammel kjenning i en stor Hiace, så de tretten minuttene ut til Værnes ble en hyggelig tur. Innsjekk til København og Bremen gikk greit, bagasjen ble sendt, og så startet spaserturen ut til Terminal B: ![]() Norsk politikk er litt morsom, vel, kan oppfattes som litt morsom da. På Rema må man ikke kjøpe øl etter klokka 20, og vin er farlig! Vi trenger pol, med strenge åpningstider. Men, på flyplassen klokka 0505, da kan du bare velge og vrake: ![]() Sikkert en tanke bak det... Det ble en kopp kaffe i stedet for en flaske konjakk. Forrige gang i Terminal B var det noe som ikke stemte med kaffen, men den gangen ble det rett; kaffe på denne tida av døgnet, på flyplass, skal komme i pappbeger, ikke porselen: ![]() Jeg blir så glad når jeg får det til rett! SK 2885 til København var satt opp med M80, SE-DIK, Steinkil Viking fra 1989. Herlig fly! ![]() Vi gikk greit ombord, ble dyttet ut 0550, takset vestover, og tok av på rullebane 09 klokka 0559. Jeg hadde sete 5C, med ok beinplass: ![]() Det satt ti stk på økonomi ekstra, og 32 på økonomi. God plass med andre ord! Det var svensk kaptein, og dansk styrmann og purser. Tre hyggelige damer i kabinen. Det ble frokost, og de hadde tatt den ut av EE_boksen og serverte på brett: ![]() Hvorfor ikke? Det ble litt jobbing, og litt musikk på øret nedover. Vi fløy gansk fort ned til Kastrup, men pga kø inn ble det litt rundtomrking, før vi landet mot nordøst, er det rullebane 30 tro? Vi landet, en grei tur. Jeg savnet jo Julebryg sist, men nå var den på plass: ![]() Da er det Bremen med propell neste, rapport følger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nordøst vil være noe mellom 360 og 090 grader. Du landet nok på 04R eller 04L
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
SAS Customer
|
![]()
Jeg sjekket kartet over rullebanene, vi landet på rullebane 12. Store flyplasser er ikke lett å holde oversikt over...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fin skildring dette! Ser fram til å lese om OLT, kan ikke huske å ha lest noen rapporter fra de
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk ! Noen som skjønner "policyen" med å tilsynelatende tilfeldig variere mellom Brelett og Smør? Sitnevnte er vel nærmere "frikjent" av rent ernæringsmessig, og har jo vært utvannet margarin smaksmessig overlegen i den grad at det ene er godt og det andre uspiselig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Aiai, nesten verdt en tur ned til CPH ene og alene for å smake på det deilige juleølet der nede. Mmm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Du trenger ikke å reise helt til København - Tuborg Juleøl er på plass i norske dagligevarebutikker også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, det er jeg enig i. Drikker aldri Tuborg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ikke skikkelig juleøl, kun den utvannede "fake" varianten. Tuborg Jul som man kjøper i Danmark er et par prosent sterkere enn den laget og solgt i Norge
Last edited by Someone; 10-11-2011 at 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det markedsføres jo og selges som Tuborg Juleøl i butikkene i Norge. Om det er samme innhold eller ikke er nå en annen ting - det presenteres i alle fall som det samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Ser jeg skulle hengt på et ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er ikke det samme øllet nei. Var i CPH desember 2009 og drakk Tuborg Juleøl og syntes det smakte helt fortreffelig. Ble skuffet litt senere da øllet jeg kjøpte på butikk her hjemme ikke smakte det samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
SAS Customer
|
![]()
Enig i øldiskusjonen, Tuborg kjøpes aldri i Norge, og det danske Julebryg er noe annet enn hva som selges i Norge.
Uansett Julebryg, etterhvert ventet OL 181. OL er "OLT Ostfriesische Lufttransport GmbH", et regionalt flyselskap i Nord-Tyskland, som i samarbeid med SAS flyr bla mellom København og Bremen. Avgangen var satt opp fra utgang C06, altså buss. 23 personer var med bussen, som kjørte oss ut til standplass 75, der har jeg aldri vært før, ny opplevelse! Flyet, D-AOCB, er en Saab2000, og jeg hadde sete 6A, ok plass der: ![]() Vi takset ut til rett tid, og avgangen ble fra rullebane 04R. Det var en ung, litt sjenert, men sikkert hyggelig flyvertinne ombord, som etter at skiltet med setetbeltet ble slukket, delte ut litt å spise og drikke: ![]() Jeg satt rett ved propellen, og måtte prøve meg på sånn "se-propellen-bilde", og det funket med IPhone også: ![]() Turen var helt grei, 55 minutter uten de store begivenheter. Vi landet på rullebane 09 i Bremen og kom oss greit til terminalen. En ting jeg liker godt med Bremen er flytrikken inn til byen! Elleve minutter rett inn til sentrum. Møtet gikk greit, og jeg sjekket inn på Hilton i Bremen. De hadde tilbud på overnatting, greit rom uten frokost. Siden jeg har gull på kortfargen fra Hilton fikk jeg oppgradert rom til DeLuxe, med badekåper og det hele, gratis internett og gratis frokost. Da er det fint med gullfargen: ![]() Onsdag er reisedagen til Roma, rapport følger fra den også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS overtar TRD-CPH | MD11 | Flyforum | 100 | 22-12-2012 12:42 |
SAS A321 TRD - CPH 18. mai? | adressa | Register- og ATC-Forum | 5 | 29-02-2012 12:10 |
Lokaltur Trd-Cph, Cph-Osl-Trd nov 2011 | hanswest | TripReports | 9 | 04-11-2011 19:47 |
Avgang med 737 vs Q400 (splittet fra: SAS overtar TRD-CPH?) | thnp | Flyforum | 11 | 28-03-2011 23:44 |
OLT åbner CPH-Nürnberg (codeshare med SAS) | PP | Flyforum | 3 | 22-01-2011 16:25 |