![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Av Norges 5mil innbyggere er det sikkert minst 2mil som har kortere veg til Flesland, eller der det blir hipp som happ om de bruker BGO eller OSL. Skulle DY ha 2 avganger per uke, vil det være 40.000 seter som skal fylles på årsbasis. Altså må 2% av befolkningen klare å avse 3000-4000kr for en tur til USA. Nå har vi i en del år hatt mulighet til billige storbyferier i Europa og mange har sett de fleste av Europas store hovedsteder og turist destinasjoner. Nå er vi klare for USA dersom ikke biletten er for dyre. En vesentlig del av de turistene som kommre til Norge skal dessuten innom bergen så det kan bli godt med utenlandske turister også. At dette kan være mulig skulle derfor ikke forundre meg, men denne ruta vil spise av pax som ellers ville reist med DY fra OSL til NYC, jeg tror derfor den ikke blir opprettet før DY ser at det er veldig godt belegg på OSL ruta, derfor tror jeg ikke den kommer før våren 2014 tidligst.
En ting som kunne vært interessant på denne ruta, er å koble den sammen med BKK-ARN, da får Bergen en direkteforbindelse til Stockholm 2 ganger i uken og også like lettvint tur til BKK som østlendingene, selv om de bruker litt lenger tid. Spørsmålet er om svenskene vil velge avgangen til NYC bort da de får 2 timer lenger reise, pga mellomlanding i Bergen. Men svenskene er jo gjerrige og gjør hva som helst for billige biletter. Det blir enklere for DY å la maskinen gå innom ARN, der vil crew bytte skje. Alternativet er å fly crew mellom OSL og BGO og det koster penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
(Nå blir jo dette noe ot, men fint om noen kunne svart så avslutter jeg denne avsporingen ![]() Last edited by Flying-news; 04-08-2011 at 16:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Veien er kortere (var ihvertfall det sist jeg gjorde det), men køene på BGO er værre, spesielt security, slik at totalen omtrent blir det samme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Tja, ankomst fra USA skjer vel typisk i 7-tiden. På mandag og tildels tirsdag vil man da ankomme midt i den verste tiden, da køen i sikkerhetskontrollen står ut på fortauet..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Avstand fra baggasjebånd via toll til ny innsjekk: 50 meter. Med mindre du havner i de mest ugudelige tidene med køer, en klar vinner for BGO. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg skal fly via BGO 11/9 så får teste det da igjen. LHR-BGO-OSL med BD og SK
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Når det er sagt tror jeg fortsatt det kan være et grunnlag for ei slik rute i sommersesongen om den legges ordentlig til rette tidsmessig for feed fra OSL/SVG/TRD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ubegripelig dersom DY tenker seriøst på dette før ev. Bergen er ferdig utbygget. Kapasiteten på flyplassen er sprengt, sikkerhetskontrollen håpløs (både i layout, kapasitet og personell), den indre infrastrukturen i terminalen er totalt nedslitt, kapasiteten på bagasjebånd (særlig ankomst utland) er altfor liten og mangelen på f. eks. sitteplasser er stor. I det hele tatt er Bergen blant de verste flyplassene av de jeg bruker ofte (er heldigvis sjelden på CDG), og jeg synes ikke at den kortere avstanden til USA veier opp for ulempene ved BGOs mangler.
Isolert sett hadde det vært artig med en IC-rute fra Bergen, men som passasjer hadde jeg styrt unna med mindre jeg BGO var mitt endelige bestemmelsessted. Nå er ikke retur til Oslo og derfor videre til en innenriksdestinasjon noe særlig mye bedre, men OSL er uansett en langt bedre flyplass å ha transfer på - rushtid eller ei - enn BGO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Syns ikke man skal avfeie BGO pga. fasiliteter på flyplassen hvis det fins konkrete planer om utbygging. Denne ruta blir tross alt langt fram i tid om den kommer. DY venter fortsatt på maskiner, og før en eventuell rute fra BGO skal nok IC fra OSL og ARN testes grundig. Innen da kan situasjonen være en helt annen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Rykte er vel ingen mangelvare i denne bransjen.
Det er noe som heter at det en vet , det vet ingen og det to vet , det vet alle. Nå vil jeg tro at med det antall langdistanse maskiner DY har i anmars og det antall som selskapet ved Kjos har uttalt tenkt seg , så ligger det i kortene at flere lufthavner en de skandinaviske hovedsteder på sikt vil bli vurdert som interessante utgangspunkt for "longhaul" trafikk. I denne forbindelse er det ikke overraskene at BGO nevnes på ryktebørsen. Mange tenker høyt og det er ikke lang vei fra høyttenking til et rykte . Og flere vil nok komme i tiden fremover. Selskapets egne ansatte er ofte kilden til disse ryktene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I hvert fall i følge dagens BT.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og etter det kommer Torp - Bangkok, og også trolig Rygge - Buenos Aires. Hmmm....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mr Spinn! Bra jobba i PR-maskineriet :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Newcomer
|
![]()
Lyder ikke sandsynligt... men mærkeligere ting er set - der har været forsøgt Aalborg-Florida... Gik heller ikke så godt ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har hørt at billettene kun skal koste 2000 kr også!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Var ikke klar over at det fremdeles var agurktider?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
RYKTE: Norwegian til India | kekker | Småprat | 8 | 24-02-2018 13:41 |
Rykte: Ryanair med feed til Norwegian Longhaul? | SQ321 | Flyforum | 54 | 19-09-2017 09:53 |
Rykte: Norwegian Oakland - Roma,Paris og Madrid | BraathensSafe1985 | Flyforum | 23 | 02-10-2016 21:06 |
Norwegian med Dreamliner til Dalaman i natt (feilaktig rykte) | Marius Moberg | Småprat | 13 | 10-07-2013 14:13 |
Rykte: A318 fra London City til New York | morr | Flyforum | 1 | 04-02-2008 19:48 |