![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Men hvorfor setter man opp fueltillegget nå?
En ting er at det er en de-valuering av Eurobonus, men jeg mistenker vel også at avtalekunder ikke har rabatt på fueltillegg. De må da sette opp en protest om ikke det er en skikkelig god grunn? Og oljeprisutviklingen kan da neppe reflekteres i fueltillegg utviklingen?
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() Ja, avtalekunder har ofte rabatt på nettopriser (dvs. eks. avgifter m.v.)
![]() |
![]() |
#25 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hehe, artig å lese sammenligningen av de to selskapene og spesielt med Someone'n noe endrede syn på saken:
Først angående DY: Quote:
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Når man er gullkunde så er nok terskelen noe høyere for slik kritikk...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Hehe, det er å være konsekvent i sine holdninger. Ikke til sak, men til selskap. ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Sent from my HTC Desire using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Forøvrig så lurer jeg på hvorfor man velger å separere ut en del av kostnadsgrunnlaget i en egen avgift? Er det slik å forstå at man tror at oljeprisen går så mye ned at man fjerner avgiften? Skal man forvente at man legger på en avgift ved særs gode lønnsoppgjør også? Dette er en generell kommentar, og rammer ikke bare SAS. Last edited by TOS; 07-12-2011 at 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg er på kontrakt for Brennpunkt, så der traff du spikern på huet!
![]() Espen er en bra kar, ikke på noen måte ute etter å gjøre 'kåll' på ham, men det at jeg klipper å limer ting ut av perspektiv er jo råta ![]()
![]() |
#31 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ja du treffer spikern på hodet. Ikke kritikk verken av SAS eller DY, for dette er jo ganske mange som opererer med. Men når drivstoffprosen kan sies å ligge på et normalt nivå (gjennomsnittsprs siste 5 år), hvordan kan man da forsvare ordningen?
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
1) Storkunderabatter gis av netto og ikke bruttpris. 2) Cach-back til vanlig dødelige gis av nettopris (bl.a. hos DY) 3) Enklere å justere én avgift som er linket til diverse priser enn å justere zillioner av forskjellige priser.
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg hadde vel justeringshypotesen i tankene selv, men de to andre hypotesene kan godt ha noe for seg. Men samtidig så er fuel en av de viktige kostnadskomponentene til et flyselskap. At man innførte dette i en tid hvor fuelprisen økte betydelig kan man kanskje forstå, men nå er vel oljeprisen etablert på et relativt høyt nivå så dette burde kanskje tilsi at man håndterer dette som man håndterer alle andre kostnader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Er ikke redd for at Espen tar dette så tungt ![]() Selv synes jeg YQ er noe forbanna tull og skulle vært forbudt, drivstoff er en vesentlig del av det som skal til for å holde flyet i lufta. De får innlemme det i grunnprisen, og SAS sin endrede policy om refusjon av YQ er bare å lure kunden siden setet blir solgt igjen eller flyet går litt lettere til destinasjonen. ![]() Sent from my HTC Desire using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg opplever ikke meg selv som en som tolker som "fanden leser bibel". Snarere tvert imot. Jeg har VS som mitt favorittselskap, og er helt nøytral i de aller fleste diskusjoner, også når det gjelder SAS/DY. Ja, jeg har faktisk fått kritikk her på forumet at jeg snakker positivt om andre selskaper, når jeg selv jobber i WF. Jeg hoppet ikke på denne saken som et agn. Jeg vet at Someone har et stort hjerte som banker for SAS, noe han ikke legger skjul på. Og at han er tilsvarende kritisk til enkelte andre. Og jeg avsluttet vel min kommentar med en smily. Så får folk tolke det som de vil. Jeg for min del, vet at jeg ikke mener noe vondt eller spydig. Bare en spontan kommentar på tanker jeg hadde der og da.
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Årsaken til at jeg kastet meg på, og det var jo heller ikke meg som påpekte dette først, var at det var en på meg nokså klar forskjell i språkføringen i de to innleggene (selv om noe av dette kan sies å være en faktaopplysning). I januar "nektet Norwegian" å gi tilbake pengene, mens i august var det "litt kjipt, men greit". Forsåvidt faktaopplysning, men jeg vil tro at de fleste ser at det er en viss forskjell i språkbruken. Nå var dette ikke vondt ment, og jeg kan vanskelig se at jeg eller andre har overtolket dette i noen særlig grad. Det var heller ikke min intensjon å henge ut noen. Last edited by TOS; 07-12-2011 at 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
<mod>
Da har Espen sikkert tørket tårene - tilbake til fueltillegget til SAS, kanskje? </mod>
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Drivstofftillegg, burde det ned nå? | imm | Småprat | 5 | 16-10-2014 01:02 |
SAS legger på enda et drivstofftillegg | tiemand | Flyforum | 0 | 08-03-2011 13:29 |
Slutt på drivstofftillegg på EuroBonus-reiser | CK | Flyforum | 1 | 04-12-2009 10:05 |
SAS øker prisene! | Flopp | Flyforum | 2 | 09-07-2009 17:35 |
SAS med mer drivstofftillegg | MD11 | Flyforum | 12 | 19-06-2008 11:31 |