![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har ingen tro på at SK kommer til å starte IC fra OSL i overskuelig fremtid.
Jeg tror heller ikke SFO er en lukrativ destinasjon å starte for SK. De burde heller satse på en destinasjon i Asia, Shanghai eller Hong Kong burde det vel være mulig å tjene penger på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Alle "sjefer" i SAS som har antydet IC ifra OSL, har vel sluttet/ blitt sparket, og ingen IC er blitt startet.
Så tror ikke før jeg får se det. Materiell trengs også, og lite ledige busser å få tak i om dagen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noe brist i logikken til endel her , når det gjelder SAS så trenger ikke Normenn IC produkuter fra SAS , OSL har ikke plass på Non-Schengen, og det er umulig å få tak i materiell. Men for alle andre selskaper så er det plass på NoN-Schengen og man ønsker seg flere fjerne destinasjoner. (helt uten å gidde å engasjere meg i den øvrige debatten)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hadde SAS startet OSL-EWR hadde jeg foretrukket de anyday over CO.
Og hadde de startet OSL-EWR eller OSL-ORD hadde jeg heller brukt de enn et hvilket som helst annet selskap selv om det betød videre forbindelse med amerikansk selskap. En stor fordel å lande direkte på OSL etter nattflyvning og SAS IC er faktisk veldig bra om dagen... reiste senest med de forrige uke EWR-CPH |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg skulle veldig gjerne hatt en OSL-MCO-rute, tror det kunne bli favoritt-IC-ruta mi... :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ehhh? Since when?
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dersom SAS skal åpne MCO, så blir det i allefall ikke fra Oslo før København.
Ellers så synes jeg FBU4EVER ganske greit drepte SFO-ryktet med sitt første innlegg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Leste gjennom SAS sin Facebook-side, og der var det en som hadde hørt noen nevne oppstart av SFO i kabinen..
Ikke vet jeg, men siden ikke FBU4EVER ikke vet noe mer, så er det vel bare en spøkefugl som har satt ut ryktet.. ![]() Men det er nok mange andre ruter som kommer før SFO, det er jeg ikke i tvil på. Last edited by Glenn; 12-09-2010 at 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Det går faktisk store mengder cruise trafikk fra Port Canaveral. Det går store mengder busser fra MCO til havnen. (ca 1 time)
Port Canaveral er en av de mest økende cruisehavnene med Disney, Carnival, RCCL og noen andre småtasser. Også mange pakke dealer: http://www.cruiseweb.com/ORLANDO-VACATIONS.HTM Det hadde vært genialt med en IC rute til Orlando fra Oslo. Last edited by SudCaravelle; 12-09-2010 at 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Skal man starte en langrute fra Oslo må man tenke kapasitet, konkurranse og pris og lønnsomhet. Selv hadde jeg en reise i februar i år fra Oslo-Miami, og hadde 6 mnd i forveien og planlegge reisen på. For mitt vedkommende hadde jeg følgende kriterier; pris og reisetid og event. flybytter underveis. Når det gjelder SAS så ble de utelukket ved første sjekk av reisevalg, dette pga pris og flere flybytter underveis. Det som ble billigst og ikke minst raskest for meg var BA, med ett flybytte i London og desidert billigst og ikke minst raskest. Jeg kan ikke f.eks se for meg at SAS vil klare å fylle en A340, eller hva de ønsker på en slik rute med avganger daglig slik konkurrentene har. Med anke på cruisetrafikken i Floridaområdet har ikke båtene daglige avganger og et selskap kan ikke opprette en slik rute med en ukentlig avgang pga en cruisebåt går en gang i uken. Så mange nordmenn trenger ikke flyreise over for at dett er en grunn for å opprette en ny rute, når det finnes et utall av alternativer. New York blir også for hard konkurranse med allerede etablerte selskaper, selv om den reisende må ha flybytte. Og jeg tviler sterkt på at den reisende er villig til å betale mye mer enn nødvendig, bare fordi selskapet heter SAS.
Last edited by rampen; 12-09-2010 at 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mulig jeg er helt på bærtur, men den er jo focus city for AirTran, Southwest, JetBlue og Allegiant... Skulle tro at det betyr en del trafikk... Særlig når det er nesten like mye trafikk som MIA og mesteparten av det er disse fire, da vil jeg jo tro at det betyr at det er ganske betydelig.
Og om dette med cruisetrafikk, så svarte SudCaravelle på det poenget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Går mange rykter om IC i kabinen.
Noe jeg ikke ønsker å gå hverken ut med eller videre, da dette er rykter. Rykter er også ofte synsing. Jeg skulle derimot gjerne sett mange nye destinasjoner, og IC ut av Oslo. Men det er ikke det samme som at det kommer. Vi får bare håpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det noe penger å hente på en rute til SFO?
Skulle tro det var mer penger å hente andre steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Jeg har en følelse av at dette er nok en IC-tråd (hvor mange har vi nå) som ebber ut i ingenting uten SAS IC på OSL. For dere OSL folk hadde nok dette vært bra, men for oss andre blir bare det å reise IC via OSL bakvendt.
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Wikipedia påstår at Airtrans har det, men OK, det var ikke poenget, selv om ingen har hub der, så er det så mange som har det som focus city at det høres bra nok ut for meg.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rykte: Ryanair med feed til Norwegian Longhaul? | SQ321 | Flyforum | 54 | 19-09-2017 09:53 |
Rykte: SAS vil bytte ut 737 med A32x | FBI2012 | Flyforum | 105 | 22-09-2015 22:47 |
Rykte: BA starter ny rute: BLL-London Heathrow | ValdaIsaksson | Flyforum | 23 | 20-07-2012 13:10 |
Rykte: Ny rute ARN-USA lanseres 24.9 | sail4fun | Flyforum | 82 | 26-09-2007 13:03 |
Icelandair åpner SFO-rute | The Ticketor | Flyforum | 1 | 04-10-2004 10:58 |