![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Co2 og miljøargumenter burde ikke bli brukt flyselskapene i mellom. Det at fly blir eldre er jo en realitet for alle, og de forurenser like mye i Afrika som i Norge.
Miljøargumenter burde man heller bruke mot lyntog fanatikere, som vil bygge lyntog fra Oslo til Bergen, der billetten hadde kostet 5000 kr uten subsidier, og hadde hatt et energiforbruk som var 10 ganger større en fly, samt at de hadde gjort store naturinngrep, med velsignelse fra SV, og Norges naturvernforbund.
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Et billig poeng fra Kjos. Lurer på om SAS drar frem samme argument når de begynner å fly neste generasjon narrowbody, mens DY fremdeles flyr 738W?
Forøvrig et ryddig og forklarende svar fra SAS, som legger mer vekt på fakta enn skittkasting. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vanligvis er det sammenheng mellom illustrasjonsbilde og artikkel -og illustrasjonsbildet er fra offentliggjøringen av halvårsrapporten. Altså ser det ut til å være uttalelser gitt under pressekonferansen ved denne fremleggelse. Det er i hvert fall en annen som omhandler akkurat det samme.
Har tatt en titt på hva Sidsel Dalen har skrevet for Aftenposten, og det er 5 artikler. Med andre ord ser det ikke ut til å være den mest publisert, og siden to er kommer den siste uken er det vel kanskje en nyutdannet feriervikar? Nyhet er spart til helgen, og kanskje var tidligere utgave ikke saftig nok og kan det bli litt p(l)ussing på den. Med andre ord kan årsaken til at dere føler dere så oppgitt over Kjos kan være en ung journaliststudent på sommerjobb som har fått oppgaven å sprite opp gammel nyhet som ikke ble kjørt tidligere i uken.
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Kan ikke dy meg. 41 år og fortsatt student ??
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
41 år gamle damer som er freelance-skribenter er "deperate" (jeg kjenner ei, men ikke Dalen)
![]() Jeg tror KGLs (medie)analyse er helt riktig. Dette er ikke noe nytt "utspill", men en suppe kokt på en spiker, og noe Kjos har sagt i sammenheng med mye annet. Legg merke til at artikkelen og "kommentarfeltet" er vinklet til "hva synes du om Kjos' uttalelse". Dette lukter det tabloidjournalistikk av. Avisene sliter med å finne interessante saker i agurktiden. I likhet med artikkelen så bærer debatten preg av dette, mens selve saken koker mer eller mindre bort. |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan ikke DY meg...Kjos er en nisse...skryter av bla bla og nå kommer IC...og så low so han prøver seg nå med er jaggu fling flong..bevis at man vil satse, itte bare idiot prat fra kjose'rn
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det værste er at den vanlige mann i gata tror på det Kjos sier.
At Norwegian fortsatt flyr rundt med mange eldgamle 737-300 som alle nok er betraktelig eldre enn SAS sine 737-400 og 500 vil Kjos IKKE si noe om. Bare at han har bestillt nye fly. Som er de samme som SAS har fløyet i mange år. Jeg har alltid betraktet Kjos som en smart person som har gjort mange riktige valg og uttalt seg veldig godt i media. Nå fremstår han som en desperat "taper" som har oppdaget at medvinden har løyet og motstanderen begynner å reise seg igjen. |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Airborne
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Der er vi helt enige... jeg tenkte mer på det at Kjosern & co nevner at de kjøper nye fly i nesten hver eneste setning han sier til media, og at han da selvfølgelig utelater at de har ganske mange gamle og mer forurensende fly. I denne saken slenger han også dritt, noe som ikke er heldig i det hele tatt.
|
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Håller fullständigt med Jostein.
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette er det verste jeg har hørt fra Kjos.
Hvorfor er det slik at den mannen alltid skal nevne SAS i negativ retning? Hvor mange ganger har SAS slengt ut dritt om Norwegian? Dette er bare lattelig. Kjos er den norske versjonen av MoL. Hvor seriøs er egentlig denne mannen? |
![]() |
![]() |
#15 |
critical mind
|
![]()
Jeg tror denne artikkel i Aftenposten er totalt agurk-nytt og Björn Kjos desverre viser ingen gledelig figur i dette hva han sier / er sitert for.
Han mener at avgift-nivea i Norge er ikke laget som det skulle. Dette er en mening som alle flyselskaper vil bli enig med, fordi dette ikke differenserer nok og dermed ikke motiverer a kjöpe nye fly. For slik en argumentasjon ma man ikke trekke inn en konkurrent i bildet og kalle en flypark söppel. Foul Play! SAS har ca 50 fly som vil trenge utskifting i de neste 5-10 arene. Dette er ingen hjemlighet. Like som Norwegian har forsatt 27 stykker 737-300 som innen de neste 2,5 ar vil forsvinne. All dette er ingen hjemligheter. Som SAS sin miljösjef sier, sa kommer den virkelig neste generasjon Narrowbody tidligst i 2017. SAS har en vist rad a vente. 737-400/500 har mange cycles, men jeg er meget sikkert at noen vil forsette frem til 2017/2020. Deretter blir dette slutt og flyene vil bli erstatted med moderne fly. Den problem som SAS har, ogsa dette er ingen hjemlighet, er MD80 flaten som ikke kan skiftes ut fordi SAS har ikke nok penger i kassa for a kjope 30 nye fly. Da ma man ikke kaste enda mer peppa pa. Likevel venter ogsa andre selskaper bevist for en erstatter av 737/2nd Generation. LH kommer til hodet, som vil fly sine 737-300/500 frem til en Boeing erstatter kommer i sikt. Dette har mange arsaker. Likevel vil Björn Kjos trolig ikke gar ut og sier at Lufthansa flyr gammelt skrammel... Jeg er en stor fan av a konkurrere pa produkt om kunder. Ikke via media med sann en slags type av "underholdning". Rett og slett fordi dette ogsa skaper blant folk en inntrykk at dette er en "kamp" mellom SAS og Norwegian. Jeg ser derimot at man pa arbeidsnivea respekterer seg gode og anerkjenner det de andre parten gjörer. Sanne artikler i Aftenposten bare förer til mer skitt-kasting og ikke hjelper med a igang-sette de ting som trenges. Enda verre, sa skaper dette en falsk inntrykk blant folk og ikke skaper mer forstaelse, men bare mer forvirring.
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er enig i at uttalelsen fra Kjos ikke er av det beste slaget, men så må man huske på at det faktisk finnes "sleipe" etc journalister ute i verden. Tidligere i år eller i fjor så jeg på nyhetene at de fleste journalister og redaktører faktisk liker sosialist-partiene best! Utdrag: "[...]da hver tredje journalist svarte at de ville stemme på SV[...]". Er det feil å i å spekulere i at noen journalister ikke er så objektive som jobben skal ha dem til, og at de faktisk vinkler mange saker til fordel for de rød-grønne partiene? Vel, jeg tror hvertall det... http://kjetilloset.tv2blogg.no/article12778.ece
En liten mix av dette med enkelte journalister vrir stoffet, og at det er "agrurktid", tror jeg kan komme ut som dårlig nyheter. For selvsagt, hadde jeg vært en SV-elsker og medlem i alle mulige miljøvern-organisisjoner, hadde jeg også frydet meg med å skrive en slik artikkel om Norwegian.. Men som sagt; uansett ikke noe god uttalelse fra Mr. Kjos. |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NRK spør Bjørn Kjos; Så reis med SAS, da | C130 | Småprat | 13 | 15-07-2017 17:24 |
Kjos: –SAS flyr med søppel! | Robbiedeluxe | Flyforum | 24 | 27-09-2010 11:20 |
Denne flytypen tok SAS ut men andre selskap flyr fortsatt med SAS sine Dash 8-Q400 | Twin Otter | Flyforum | 5 | 25-03-2010 11:36 |
Kjos flyr høyt, og nå fra Alta! | Gunnar | Flyforum | 21 | 21-01-2010 11:00 |