![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 89
|
![]() Quote:
Det er en liten investering når man ser på fremtidig inntjening på senket drivstoffavgifter, lavere landingsavgifter etc.
__________________
_________________________ Hilsen Frode Skibrek Hobby-fotograf |
|
![]() |
![]() |
#42 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
|
![]() Quote:
Vell om du har 7mrd til overs så er det jo bare å slå på tråden til SAS ![]() |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Location: Abu Dhabi
Posts: 100
|
![]() Quote:
Å påstå at SAS IKKE viser vilje til utskifting av fly, samt IKKE yte sitt for miljøet viser en TOTAL mangel på kunnskap om hva SAS gjør og står for. ![]() SAS har de siste årene jevnt fått nye fly fra fabrikk, samtidig som eldre er blitt faset ut. At økonomien i SAS ikke har gitt rom for raskere utskifting tror jeg de fleste vet VELDIG godt. Spesiellt de som klager på pengene SAS har måttet hente hos sine eiere. Les om hvilke motorer SAS fikk levert til sine 737 NG. Det var IKKE mange andre selskaper som brukte ekstra penger på motorer med dobbel forbrenningskammer for å minske utslippene slik SAS gjorde. Må også si meg enig i at en investering på 7 mrd IKKE kan kalles KUN 7 mrd. Da har du en ganske fordreid holdning til penger. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
![]() Dessuten tror vel ikke du heller at Kjos bytter ut flyparken for å bidra til et renere miljø? Det er en tilfeldig bieffekt av sparte kroner i DY-kassa. Og flaks er det for oss som puster oksygen. Å fremheve Kjos som miljøjesus og SAS som kynisk forurenser er vel litt blåøyd. |
|
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 89
|
![]()
Tull. Kjos peker bare på fakta. Og blåøyd er jeg ikke. SAS derimot setter inntjening før miljøet. Vis meg statistikk som motbeviser meg....
-------------------------------------------------------------------------------- Inntjeningen vil øke, siden drivstoffavgifter, landingsavgifter o.l senkes siden maskinene er mer miljøvennlige.DER kan SAS spare gode penger. " I Norge betaler vi 65 øre pr. fylte liter drivstoff – 200 millioner kroner i året – og for vekten på flyet som lander på norske flyplasser, men ikke for faktisk forurensning, sier Kjos, og viser til hvordan de gjør det i Frankrike. - Før måtte vi ut med 50.000 kroner for å lande på Orly. Etter at vi byttet ut flyparken med nye og moderne maskiner gikk prisen ned til 15.000 kroner. Den samme effekten har vi ikke sett i Norge."
__________________
_________________________ Hilsen Frode Skibrek Hobby-fotograf Last edited by LN-SKI; 18-07-2010 at 20:16. |
![]() |
![]() |
#48 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
|
![]() Quote:
![]() Om noen år sitter SAS med Europas yngste og mest drivstoffeffektive flyflåte, og Kjos humper fortsatt rundt med sine 'gamle' 737'er ... Dette går i sirkel - denne uken har DY den yngste flåten. Neste uke er det SAS. Få av deg skylappene! |
|
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
-MOW har (igjen) et poeng, foreslå en omkamp i 2016-2018.
|
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() Quote:
Med hvem sine penger da? Det er nok begrenset hvor lenge det norske folk gidder å se på at sosialistene flusher penger i do. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]() Quote:
Hvor er pengene som SAS skulle bruke på å oppgradere flyparken sin i dag? Eventuelt hvor skal de pengene komme fra? Staten? ![]()
__________________
Mvh Gunnar |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
|
![]()
- Gamle SAS-fly er populære på bruktmarkedet og får tradisjonelt god pris.
- Et SAS i fremgang vil også ha god tillit på lånemarkedet - SAS har god cashflow Å fornye flylåten vil ikke by på store problemer, og aksjonærene vil snart kunne smile hele veien til banken. |
![]() |
![]() |
#55 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
|
![]() Quote:
Hvis dere tror det selv skriver saa har dere et svaert misforstatt bilde av hva Scanair forumet betsaar av ... og ikke minst bidrar til aa dele flygleden rundt om i verden....fra spotter informasjon innen Norge...til aa aapne doerer hos Boeing og Airbus ... de siste aarene har Scanair.Forumemister tilsammen spasert 15 Km paa gulvet rundt 777, 747, 767 og ikke minst 787 sammen Boeing ansatte som er minst like store flyentusiaster som "klubben" her....vi tidligere SAS ansatte er kanskje avdanket og gamle....men VI bidrar for aa spre flygleden .....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
http://www.sas.no/no/Om-SAS-Norge/MiljoBarekraftighet/ Så kan du komme med bakrunn for din påstand, for de fleste med litt inniskt i miljø vet at det du påstår er feil. SAS sin flåte er omtrent like gammel som DY sin, så veldig stor forskjel er det ikke. Vil det ikke bli nærmeste fremtid heller. Men det dummeste man gjør uansett bransje, det er å snakke nedsettende om konkurenten sin. Norwegian gjør det bra, både med miljøprofil, on-time, og er et selskap man kan være stolt av. Da er det synd at et godt inntrykk ødelegges av en rappkjefta sjef på jakt etter omtale. Når det gjelder avgifter har Kjos helt rett, burde jo vært differanseering på priser. Dette var noe SAS ba om for flere år siden også. Men finner ingen link desverre da dette var rundt 2001-02 om jeg ikke husker helt feil. Last edited by SAS-Steward; 18-07-2010 at 22:47. Reason: Skriveleif. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]()
Begynner sleskekjos å få panikk??? Flyene til DY blir også eldre for hver dag som går...De er ikke så lenge man har gleden av å ha den nyeste bilen i gata
![]()
__________________
upcoming flights.. mange |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Den der kom overraskende, og om han ikke er grovt feilsitert er dette en helt ny "strategi" for å få oppmerksomhet?
Vågalt er det i alle fall, all den tid Norwegian fortsatt har mange gamle 737-300 som fortsatt vil fly i en del år. Det som er interessant å følge med på er at fortsatt er det mange som tror at DY kun flyr rundt med nye fly.. Vi får håpe at SAS ikke senker seg til samme lave nivå i den videre debatt rundt dette, men heller fortsetter med å forklare publikum om hvordan de prioriterer både rett størrelse pr rute, og ikke minst om hvordan flåteplanleggingen gjøres ;-) |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
Tidligere sa vi om SAS at de måtte vise til hva de selv kunne tilby. og ikke hva konkurrentene ikke kunne. Kanskje vi skulle tipse DY om dette?
What goes around, comes around! |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Alle selskaper er miljøvennlige. Eller miljøfiendtlige. Helt avhengig av hvordan man ordlegger seg og hvordan man regner. Case closed
![]() Men nå må bare ikke Kjos komme drassende med noe gammelt søppel av 767 for å starte opp IC! ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NRK spør Bjørn Kjos; Så reis med SAS, da | C130 | Småprat | 13 | 15-07-2017 17:24 |
Kjos: –SAS flyr med søppel! | Robbiedeluxe | Flyforum | 24 | 27-09-2010 11:20 |
Denne flytypen tok SAS ut men andre selskap flyr fortsatt med SAS sine Dash 8-Q400 | Twin Otter | Flyforum | 5 | 25-03-2010 11:36 |
Kjos flyr høyt, og nå fra Alta! | Gunnar | Flyforum | 21 | 21-01-2010 11:00 |