![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg er overbevist over at det finnes statistikker over hvor mange nordmenn som drar videre fra Galtevik, klart det er mulig, men menig mannen i gata reiser ikke slik. Han/hun lager ikke reiserturer som knoll og tott paa tur, han kjoeper en reise fra OSL eller ett annet sted i Norge til destinasjonen han/hun skal til, ikke separat bestilling. Det er faktisk mye mer normalt aa holde seg til en allianse enn aa kjoepe separate billetter fra separate carriers Galtevik har masse trafikk som kommer til aa havne paa LHR dersom det noengang blir mer plass. Da er man en syden/LLC flyplass og det er selvsagt klart at folk som reiser med BA og naa skifter flyplass selvsagt foretrekker aa reise via en flyplass og ikke ta bussen. Det er viktig aa ha paa seg de riktige brillene, Kurt, ikke flyspotterbrillene eller 0,1% av pax brillene. SAS gjoer det greit paa LHR, vi forsoeker aa finne grunnen til hvorfor de ikke gjoer det skarpt paa Galtevik. Den forklaringen har vi for lengst funnet Last edited by Tommy777; 11-05-2010 at 05:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
En liten korrigering Tommy777: Flyplassen heter Gatwick, ikke Galtevik.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tror ikke det er så mange vanlige fritidsreisende som tenker over/bryr seg om hvilken allianse de reiser med, da ganske få av de i det hele tatt er medlem i et bonusprogram.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er nok riktig, men de fleste fritidsreisende som må fly via en plass foretrekker å ha sammenhengende billetter. Og de som ikke gjør det er jo gjerne de som kun fokuserer på pris og reiser på ekstremt billige billetter og ikke spesielt verdifulle for flyselskapene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er forunderlig hvor mange som greier å navigere mellom selskaper, og det gjelder faktisk også til dels gamle tanter. I motsetning til de som er på jobbreiser, så har fritidsreisende fri tid og selv det å ha tid til å vente underveis. En hotellovernatting til £19 smerter ikke for å komme på en tidlig-flight ut fra Gatwick. Et godt eksempel på det er Virgin Atlantics flighter til Bridgetown som forlater LGW mellom 09:35 og 10:00 hvor Norwegians siste flight fra OSL passer som hånd i hanske. At en også flyr motfase (OSL-LGW på kveld og LGW-OSL på morgen/formiddag) gjør jo prisene desto mer hyggelig. Både LHR og LGW opererer opp mot grensen hva de makter, men hvis en sammenligner 2009 med 2004 hadde LHR en nedgang i passasjertallet på 1 million, mens LGW hadde en tilsvarende oppgang på 1 million. 4. desember 2009 tok GIP over som eier av Gatwick, og de er allerede i gang med å fjerne flere av flaskehalsen. Den verste flaskehalsen er forunderlig nok ikke rullebanebegrensningen, men det har vært oppstillingsplass for flyene. Åtte nye slike vil være klar i løpet av en måneds tid ved North Terminal. Men Gatwick er jo uvesentlig for SAS siden de satser jo bare på forretningsreisende.
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Enig med du Kurt. Jeg har overnattet mange ganger på Gatwick, både på Travellodge og på Le Meridien. Siste er selvfølgelig et bra sted, og at man slipper å gå utendørs er jo absolutt en fordel.
Men jeg foretrekker nå å reise videre samme dag, og da er et morgenfly fra Norge et stort pluss. Så rekker jeg for eksempel VS til Bridgetown, som du bruker som eksempel. Kanskje dårlig forbindelse er en av årsaken til at bl.a. Karibien aldri har blitt noen stor hit i Norge. På Barbados så yrer det av engelskmenn, men nordmenn møter man sjeldent eller aldri. Og med gode flyforbindelser så hadde man kanskje kunnet "avlaste" Thailand noe.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
i disse asketider....
Og LH er en litt annen historie en å kjøpe en ny tck AMS-London om det glapp |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]()
En annen ting som gjør Gatwick OK er at den er vel representert med flere av selskapene i sandkassen. Selv har jeg flydd QR ut derfra flere ganger.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Selvfølgelig er tilbudet der - men kommersielt er det uinteressant. Volumet av de som skal videre er minimalt. Det er lokaltrafikken man må satse på og hvis den svikter er det ikke liv laga uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
De fleste gangene jeg har flydd inn/ut av LGW, det enten være planlagt eller bare dit det viste seg å være plass, så har det vært buss til/fra LHR alle gangene unntatt én.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis man som london'er kan velge, er ikke Gatwick dårlig! Det er enkelt å komme seg ut med toget (dobbelt så dyrt som heathrow) og mindre køer etc. Allikevel føler jeg flyplassen er litt mindre seriøs (også pga flyselskapene som flyr dit), særlig etter at BAA måtte selge. Hvis jeg kan velge reiser jeg helst fra Heathrow, men man skal ikke rakke ned på Gatwick heller (om destinasjonen er London, vel å merke). Samtidig har jeg alltid lurt på hva i huleste SAS holder på med når de flyr alt til Heathrow, unntatt BGO-LGW. (ja det er umulig å få slots). De burde fått seg en kveldsslot på LHR og kjørt 4x Bergen, 2x Trondheim og 1x Kristiansand eller noe sånt
![]() (men det kommer aldri til å skje fordi de trenger å feede OSL og CPH, rart en ikke kan fly TRD/TOS-ARN-LHR forresten :P) *lovådrømme* Last edited by vstenhjem; 10-05-2010 at 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skulle ha med en quote i posten over, men trykket vist litt feil. Lgw er flott om den tilbyr flighter videre dit du skal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Men ingentling av det dere nevner hjelper SAS nevneverdig. Kveldsfly til LGW er for så vidt greit, men det blir jo i så fall fryktelig lenge å vente på returen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SAS sin avgang er tilrettelagt for forretningsreisende, og om få vil reise med den så er det de selv som er skyld i det.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY 1314: BGO - LGW (01.10.12) | Erik S. | Register- og ATC-Forum | 1 | 25-09-2012 01:56 |
Flytype Bgo-Lgw 11.12 -13.12 | Tomba | Register- og ATC-Forum | 2 | 27-11-2009 19:01 |
BGO-LGW nedlagt? | Hickok | Flyforum | 6 | 27-01-2009 23:16 |
BGO-ABZ og GLA-LGW-BGO. | Hickok | TripReports | 8 | 14-10-2008 15:16 |
E-ticket BGO-LGW..? | TOS | Flyforum | 5 | 11-09-2006 19:03 |