Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2009, 21:56   #21
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Default Re: Intervju med Kjos i Teknisk Ukeblad

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Flightdeck er vel i liten grad med på å klargjøre kabin og/eller laste flyet.
Pga. security har ikke crew lov til å røre innsjekket bagasje, så akkurat det kan de ikke være med på. Før dagens security-regime hørte jeg en historie om en fra cockpit som ville hjelpe til med å laste flyet for å ta igjen tapt tid. Det hele endte med at vedkommende strakk ryggen og ikke kunne fly videre Så det er kanskje greit at man holder seg til sine egne definerte og prosedyrebestemte arbeidsoppgaver, og hvis hver enkelt får gjøre jobben sin i fred går det ganske på raskeste og sikreste måte likevel
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 21:59   #22
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Så det er kanskje greit at man holder seg til sine egne definerte og prosedyrebestemte arbeidsoppgaver, og hvis hver enkelt får gjøre jobben sin i fred går det ganske på raskeste og sikreste måte likevel
Det tror jeg nok du har rett i. Mitt poeng var bare at i og med at flight deck ikke er involvert i disse tingene, samt at deres runde rundt flyet ikke tar så lang tid, så skulle ikke en innkorting på turn-around ha den store innvirkningen på sikkerheten.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 22:09   #23
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Det tror jeg nok du har rett i. Mitt poeng var bare at i og med at flight deck ikke er involvert i disse tingene, samt at deres runde rundt flyet ikke tar så lang tid, så skulle ikke en innkorting på turn-around ha den store innvirkningen på sikkerheten.
Eng i det jeg også. Så lenge man har god nok tid til å gjøre sine lovpålagte og nødvendige arbeidsoppgaver så har det ikke så mye å si hvor lang/kort tid man har på bakken.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 22:20   #24
apron
ScanFlyer Blue

Vil tro at DY ønsker 20mins turn også på OSL.
Kan ikke se vesentlige forskjeller på en T/A i SVG, BGO, TRD og OSL. Vil tro det definitivt er uproblematisk på rutene mellom disse byene der kjennetegnet er lite load og reisevante pax.
Ville faktisk gitt OSL en fjær i hatten som de sikkert ville skrytt av!
apron is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules