![]() |
|
![]() |
#21 | |
Gunnar
|
![]() Quote:
Nå skrev jeg 25 min. Og det er himmelvid stor forskjell mot flere timer. Og det skjer ikke så ofte som du tror. Og som jeg også skrev beregner, etter hva jeg har hørt, DY lengre tid i lufta på flightene enn det SAS gjør. Og flyene går vel like raskt? Vi kan ta OSL-TRD-OSL som eksempel: DY Flytid 60 min, bakken 20 min, flytid 60 min totalt 140min SAS flytid 55 min, bakken 25 min, flytid 55 min totalt 135min. Tidene har jeg hentet fra selskapenes tidstabeller. Blir kanskje litt for personfiksert nå, men liker ikke at noen slenger ut påstander som ikke stemmer. Ja, enkelte flyindivid kan stå lenge på bakken, men det har jeg sett DY fly gjort også.Litt Kjos aktig, fortell en "nestensannhet", nok ganger, og det blir en sannhet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I kveld viser tallene fra OSL at SAS har 95% i rute - DY 71%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg tror ikke man skal bli for selvgod og blind paa historikken heller der man rir sin hoye hest!
At SAS har en god regularitet er fantastisk og et poeng som helt klart burde benyttes ut mot kundene. Men, man skal ikke glemme at konflikter og problemer opp gjennom de siste ti aarene har gitt SAS et rykte som ikke akkurat appelerer til regularitet og trygghet for de reisende. Det ser ut til aa vaer et tilbakelagt kapittel, men dog ikke glemt! Det tar kortere tid aa rive ned et rykte enn aa bygge det opp!
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
....var det noen som summerte opp hvilke 8-9 fly som var tatt ut av trafikk, jeg fikk det ikke med meg hvertfall.
Kan det være slik at kun rutetilbudet er kuttet, mens flyene er bare elendig utnyttet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er klart at når man flyr rundt med halvtomme fly så er utnyttelsen av flyene på langt nær optimal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
.nja - utnyttelsen av flyene måles vel som gjennomsnittlig blockhours pr. driftsdøgn. Publiserer SASNO disse tallene noe sted?
Om tilfellet er at ruteprogrammet er tilpasset 8-9 fly færre OG flyene finnes fortsatt forklarer jo det at det er ikke spesielt vanskelig å holde god punktlighet da rotasjonsforsinkelse problematikk bør være fraværende. En annen ting er regulariteten - hvorfor har SK sluttet med å publisere statistikken på hjemmesidene sine (ingen tall siden sept-08). I mitt hode burde regulariteten være suveren om tilfellet er hangarene rundt omkring er fulle med tilgjengelige fly. Flightstats har et grunnlag for SK - aner ikke om den er korrekt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Om SAS fortsatt disponerer de flyene de har tatt ut av trafikk så er det klart at det gir større muligheter til å holde rutetabellen gjennom at en forsinkelse i mindre grad skaper knock-on effekter (slik nok tilfellet er for DY). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvilken grunn det er til at selskapet går på tid eller ikke er jo ikke så viktig for kunden - det viktigste er vel at man faktisk kan stole på rutetabellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er selvsagt riktig, men av og til kan det jo være interessant å drøfte årsaker til at noen klarer å holde seg på tid mens andre kan slite mer. Mitt poeng i flere innlegg har vært at om man ser på f.eks. 2008 under ett så er ikke forskjellen på DY og SK spesielt stor (noe mange synes å hevde).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kveldens tall fra OSL 100% på SK og 90% på DY på rute!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Stemmer det at alle B1 og en del B52 ikke lenger er utstyrt for å bære atomvåpen? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 4 | 15-07-2018 23:08 |
Flightstats: SAS Europas mest punktlige i 2011 | Someone | Småprat | 19 | 25-01-2012 15:07 |
SAS - Verdens mest punktlige flyselskab? | janusk | Flyforum | 11 | 12-08-2010 14:43 |
Europas mest punktlige flyselskap i juni | RIBRO | Flyforum | 33 | 24-07-2008 23:19 |
Det er ikke lenger det det var .... | LN-MOW | Flyforum | 0 | 09-02-2005 01:03 |