![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, mye rart i artikkelen bl.a. dette "EASA har også trukket tilbake flyforbudet for flytypen i Europa."
Det har jo aldri vært noe flyforbud i EUROPA for Q400.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=722628
Ser ut som nå saken muligens kan ta en ny vending da Bombardier ifølge denne artikkelen innrømmer en designsvakhet som muligens kan ha bidratt til den siste ulykken |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Endelig ble min påstand berettiget om at det er frekt å sette en flytype på bakken for en feil man selv har skylda for. Fy SAS.
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#27 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Fremdeles frekt å sette en flytype på bakken for å si at "dette flyr ikke vi med" når det rette budskapet skulle vært "dette klarer ikke vi å bruke rett". -Imidlertid kunne man ikke vite dette for sikkert da beslutningen ble tatt. Er det da riktig å bli sittende på ***** og tie og håpe at samfunnet har glemt dash 8 q400 og håpe at de ennå mener bombardiers fly er utrygge? Hadde jeg drevet SAS hadde i alle fall jeg synes DET hadde vært det mest strategisk riktige valget.
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#29 | |
Infrequent traveller ;-)
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Infrequent traveller ;-)
|
![]() Quote:
EDIT: en liten vending i kveld: for min egen del er jeg nå avventende. Det er så alt for lett å bite på rykter ![]()
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 07-12-2007 at 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Havari 1 & 2: En Goodrich-del i understellet holdt ikke så lenge som produsenten lovet = konstruksjonsfeil. SAS er i forhandlinger om kompensasjon. Havari 3: Ingen konklusjoner fra havarikommisjonen enda. Ingen har lagt skylden på noen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Bombardier erkender fejl på Q400-filtre
Bombardier udskifter filtrene på alle Q400-fly i hele verden efter havariet i København, skriver Ritzaus Bureau i dag. Statens Luftfartsvæsen mener, at Bombardier dermed erkender, at der var et problem med det filter, der tillod en lille gummiring at komme ud i det hydrauliske system. Ifølge Statens Luftfartsvæsen erkender Bombardier nu også, at det ikke er første gang, at der har været problemer med bristede filtre på Q400-flyenes landingssystem, hvilket altså nu fører til, at Bombardier har produceret helt nye filtre, der skal indsættes på alle Q400-fly i hele verden. - De har erkendt, at der et problem med det filter, som er kollapset og fik o-ringen til at komme ud i systemet. Det er ved tidligere lejligheder kollapset. Derfor har Bombardier meddelt, at de vil producere et nyt og stærkere filter, der kan holde til det pres, som er inde i hydrauliksystemet, siger kommunikationschefen fra Statens Luftfartsvæsen, Thorbjørn Ancker i dag til Ritzau. Det er vigtigt at understrege, at den endelige havarirapport om det tredje havari i København d. 27. oktober endnu ikke er færdiggjort. Dermed er årsagen til havariet endnu ikke fastslået med sikkerhed. At der indsættes nye filtre er en af årsagerne til, at de skandinaviske tilsynsmyndigheder ifølge Ritzau nu ophæver flyveforbuddet mod Q400-flyene. Referanse: Inside Express Last edited by LN-RRA; 07-12-2007 at 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Se min post (#31)
Quote:
![]() *Edit; unnskyld til alle SAS-fans ![]()
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
...okey, leser du ikke engang artikkelen det er linket til, så har du et dårlig grunnlag for å mene at den bekrefter din påstand om at SAS er dumme
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå i kveld bekrefter SAS funn av ødelagte filtre og pakninger i hydraulikken på flere Dash-fly etter nødlandingen 27. oktober.
http://politiken.dk/erhverv/article444229.ece Vil tro dette får betydning for evt. erstatningsbeløp.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er dette tilfelle er jeg slett ikke lenger sikker på at WF får tilbake Q400 i flåten sin. Det lukter nesten mer veldig billige CRJ.
Last edited by TCAS; 07-12-2007 at 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
TCAS vil jeg skal innrømme at jeg tok feil. Jeg prøvde på det men om det ikke var tydelig nok så tok jeg feil basert på en misforståelse jeg selv lagde ved ikke å lese linken innledningsvis. God helg
![]()
![]() |
#40 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Så du tar påtar deg skylden på vegne av SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Agurk: SAS kan bytte til bare halal-mat | DyRayBan | Flyforum | 0 | 14-09-2010 11:39 |
Den som venter forgjeves kan bare ha det så godt! | findus | Bilder & foto | 7 | 22-06-2010 07:15 |
DN.no: SAS kan ikke overleve alene | sirpjalle | Flyforum | 26 | 27-01-2009 19:53 |
Kjedelig, bare to klasser ombord... du vil ha tre? Ikke...? da kan du se her | Superhai | Flyforum | 1 | 19-03-2008 21:55 |
SAS Braathens er ikke alene... | EB | Flyforum | 4 | 29-11-2004 08:00 |