![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
26.09.2005
LN-TUM tar av fra rwy 07 på Kvernberget ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Peeent! Det som er litt ekstra stilig er at man ser hvor bratt utklatringen er helt initielt i forhold til når man har fått littegrann høyde!
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder til alle sammen
![]() Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg stiller inn sen lukkertid (slik som bildet til sager) på en Cannon 400D? Det ble automatisk sånn 2-3 sekunder pga. mørket, men på det bildet av LN-TUM må jo lukkertiden ha vært på rundt ett minutt ![]() Var ikke den Jet2 maskinen charter for Sparebank 1 eller noe? Pent bilde i alle fall ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Manuell kan være smartest. Jeg pleier å bruke ISO 100 også på natterstid ved slike bilder. Finn ut i manualen hvordan du stiller inn lukkertiden på 30 sekunder som pleier å være maksimal på disse kameraene. Dersom du skal ha lenger tid enn dette må du holde knappen inne på kameraet, og da kan du lett røre på kameraet om du ikke i stedet har en fjernutløser. Blender har jeg pleid å sette på så stor som mulig (lavest mulig tall i søkeren).
Men jeg tror jeg er rimelig rusten ![]()
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Metode 2: Sett mode på Av- still inn en liten blender- f.eks 11- rett inn kamera mot noe med tilsvarende lys som det du skal ta bilde av. Les av tiden kameraet velger. Hvis det står f eks 15" (15sek) må du stille inn mindre blender (større tall)- hvis tiden blinker på 30" - har du for liten blender til 30sek- og bildet blir undereksponert. Kan hende det kan bli fint også- hvis det er flomlys i nærheten som lager strølys. Uansett vil ikke kamera stå åpent lenger enn 30sek med denne metoden. Anbefaler også her å bruke fjernutløser- ev sett kamera på selutløser- så slipper du å røre kamera når lukkeren er åpen.
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kveldsbilder fra BGO 15.10.12 | Benjamin Hennes | Bilder & foto | 8 | 17-10-2012 12:17 |
Kveldsbilder fra OSL | Novair | Bilder & foto | 28 | 19-12-2009 10:29 |
Kveldsbilder Fra OSL 5/1-08 | Airbus 330 | Bilder & foto | 9 | 06-01-2008 14:28 |
Kveldsbilder fra en flyplass i nord. | atck | Flyforum | 7 | 31-01-2006 11:43 |