Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-05-2007, 07:52   #21
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Kronprinsparet til Sør-Korea

Quote:
Originally posted by Bizflyer

Nå har jeg ikke lest Aftenposten i dag. Men jeg går ut fra at de ikke nevner et eneste ord om hvor mye den norske eksporten til Sør-Korea øker pga et slikt besøk. De kongelige er jo viktige døråpnere, og akkurat derfor er det en rekordstor skare norske næringslivsfolk med på lasset.

Jeg mener å ha lest et sted at man hadde regnet ut at på Kong Olavs reiser ble eksporten øket med 9 kr for hver krone brukt på appanasje. Da må det jo bli riktig lønnsomt nasjonaløkononmisk sett!

Så sett i lyset av det, så blir hyling om noen businessclass billetter direkte smålig!! Det skulle jo tatt seg ut at næringslivsfolket fløy business og så satt Håkon og Mette Marit bak på turistklasse! Ser dem for meg på midtseter blandt andre turister!

Jeg har sagt det før her; Journalister som skriver slike artikler må være av den typen som kun får lov til å reise turistklasse selv, og derfor er misunnelige på andre som kan reise business.

BF
Som jeg skrev - hovefokus i artikkelen var på hvor bra besøket er. En fra Carat kommer med sinvanalyse over hva 15 min i flere dager på koreansk Frokost-tv betyr i gratisreklame for Norge. Det blir vektlagt at kronprinsparet er døråpnere for en stor norsk nærlingslivsdelegasjon. Aftenpostens Wenche Fuglehaug er fast Konge-reporter og ville absolutt ikke finnet på å skrive usaklige artikler om priser på kongelige flyreiser! Hun nevner hva flyreisen koster, og det kunne kanskje synes unødvendig, men dette ligner ikke på noe av det man tidligere har sett av omtale av "dyre" flyreiser, enten det dreier seg om statsråder eller kongelige...

For øvrig er jeg selvsagt helt enig at de fremste representantene for Norge, enten det er regjering, høyere embetsmenn og kongelige bør fly på biz!! :-p
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2007, 10:20   #22
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Alle som ønsker og som er villig til å betale for c-klasse bør fly det... Typisk norsk (ike positivt ment) å bry seg om slike detaljer...
EB is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2007, 10:26   #23
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Kronprinsparet ønsker ikke å fly F eller privatjet. Jeg kan ikke tenke meg noen andre steder enn her at de blir kritisert for å velge noe så simpelt som C.
Old 09-05-2007, 12:54   #24
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Nå er det vel ingen som har kritisert dem for det. Men privatjet kunne de jo ikke flydd. Det synes jeg er helt åpenbart selv om noen her virker å synes det hadde vært en god ide.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules