![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kanskje paa tide med kampanjen 'MO'L til MOL' ??
![]() Sorry ..... klarte ikke aa holde meg ..... :white |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#23 | |
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fikk meg en gang en 16min40sek lang nær-døden-opplevelse mellom Zaventem og Berchem i Antverpen med taxi. Ikke noe å trakte etter får en si, taxisjåfør som ikke kunne engelsk, tysk eller den belgiske varianten av det germanske språket - men bare fransk. Han kjørte som han hadde stjålet vogna og det med over 150 km/h i gjennomsnittsfart.
Da kan jeg tenke meg undertegnede så ut litt slik ![]() PS Det er ikke jeg som kjører, men en herværende som satt i førersetet på høyre side når dette bildet ble tatt.
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det jeg klager på er at menigmann må betale minimum Kr 2500,- eller maximum over Kr 6000,- for en tur/retur Oslo! (merk dette er ca priser) Derfor ønsker vi å spare staten fra å måtte betale et selskap for å trafikkere våre tre flyplasser, samt spare Avinor fra å drifte tre flyplasser all den tid vi burde klare oss med en. . . Så beklager, jeg kommer IKKE til å holde kjeft! Om Sjåk og/eller Trysil samt alle andre steder uten flyplass mener det er trafikkgrunnlag for en flyplass så er det bare å sette igang! Har selv "helgependlet" mellom Oslo og Gudbrandsdalen (nord), ca 4,5 timers kjøring, og for å si det sånn: Det skulle vært meget meget billige flybilletter for at jeg skulle vurdert å ta flybuss/flytog til Gardermoen, være der en time før avgang, ta fly til, tja... En plass mellom Otta og Dombås for så å bli hentet der og returnert med fly to dager senere! Tror verken jeg ville spart penger eller noe tid på det... Ei heller til Sjåk eller Trysil. Se bare på Røros! Hvilket flytilbud er det der i dag? Heller bedrøvelig spør du meg! :huh: Men la meg presisere, jeg er forkjemper av flyplasser! Jeg simpelten elsker flyplasser! Jo flere jo bedre, he he ![]() Egil
![]() |
![]() |
#27 | |
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#28 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Prisen gjenspeiler vel marked. At flyplasser som er små og lite trafikk har dyrere priser, har det vel alltid vært? Hvis man skal dumpe prisen, må vel staten betale ennå mer?
![]() |
![]() |
#30 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Laveste billettpris en vei til Trondheim er forøvrig Kr 471,- + servicehonorar som varierer etter salgskanal. Quote:
Trenger heller ingen 737 her, men et fly som kan ta oss direkte til Oslo hadde vært bra, og da til en pris som er konkurransedyktig for næringslivet! EDIT: 1. november annonse i lokalavisa: Fra 347,- én vei OSLO. Prisen er inkludert skatter og avgifter og gjelder fra Alta, Tromsø, Bodø og Harstad/Narvik i perioden 13.11 - 19.12 og 02.01 - 11.01 norwegian.no Det er dette vi Helgelendinger drømmer om!!!!
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Legges flyplassen i nærheten av Ålesund da, betyr det nesten fire timer for folk fra Nordmøre (inkl. kjøretid og ferge). Så vidt jeg leser av diskusjonene ang. Helgeland er det snakk om under en times kjøretid fra de tre involverte byene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Jeg har forøvrig hele 15 minutter til flyplassen, og krever derfor i likebehandlingens navn egen kortbaneplass i Storgata for ikke å bli diskriminert i forhold til TOS.- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() .....dessuten brukte jeg litt mer "lovlige" borgere i mitt eksempel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå ble jo flyplassen i Molde i utgangspunktet laget for å være parkeringsplass, og ikke flyplass. Og at en moldenser ergrer seg over at rutetilbudet svekkes, så hva? Det samme har skjedd på Kvernberget i flere år, og hvem er det sin skyld? Distriktsjefen i SASBraathens bor i Molde, og han skal ha den store æren for at tilbudet dere har hatt har vært så bra som det har vært. Legg ned småflyplassen utenfor Molde, og reis til Ålesund eller Kristiansund så blir tilbudet bedre for hele fylket. Og hvorfor skal dere i molde ikke klare å ta buss en time til de andre byene? Det er jo helt vanlig på østlandet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OT: Toppen av vås i klimadebatten? | CK | Flyforum | 4 | 29-08-2007 11:04 |
Ambisiøs undersøkelse fra SAS (Braathens) | litt-amatør | Flyforum | 1 | 09-02-2007 16:45 |
SAS stjeler 700 mill fra SAS Braathens | LN-MOW | Flyforum | 4 | 28-08-2006 08:33 |
Spenstig spesialtilbud fra SAS Braathens | CK | Flyforum | 13 | 20-04-2005 15:20 |
Megatilbud fra SAS Braathens | LN-KOG | Flyforum | 13 | 05-04-2005 10:55 |