Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-04-2019, 23:40   #21
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: God skjærtorsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Hehe, storsenteret er bare noe som sitter igjen i meg etter noen år med bostedsadresse Sandvika. Uansett hva jeg gjorde så var det alltid forbundet med lette svetteperler på pannebrisken å parkere der, fordi det var trangt, betong overalt og mye dyre biler Samme gjelder egentlig flyplassparkeringa på Schipol og i Düsseldorf, de er... "økonomi" selv når man kjøper premium. Tror amerikanerene er litt mer raus med standard-dimensjoner på parkeringsplass

10trinns automat må være kjekt. Vi har 7, men er allikevel behagelig lydnivå også på 200km/t Ingen ting er som å være vant med slike biler, også måtte sette seg i en liten 1,2 liters golf eller noe. Jeg blir oppriktig forstyrret av lydnivået når jeg forsøker å presse 1,2liters motor med manuell 5-girkasse opp i 180km/t

Hva drikker en sånn i europeiske målestaber pr km/100km?
Med en Range Rover på henger brukte jeg 60 Gallons på 400 Miles (U.S.) det inkluderte opp i 4000 ft med rimelig solide stigning.
Old 18-04-2019, 23:41   #22
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Quote:
. Hva drikker en sånn i europeiske målestaber pr km/100km?
Det beste, på landeveien, med sola i ryggen og på fartsgrensen, 1 liter per mil.
Små kjøring i byen, mellom bolig, øl butikk og båt utstyrs butikk er det 1.8.
Med litt blandet kjøring er det vel sånn cirka 1.4. Ikke så verst for en stor og fet bil, men bortskjemt siden forrige doning var BMW 328 stasjonsvogn med Twin turbo diesel, den var så gjerrig, hvis man kjørte pent at man nesten følte seg skyldig på bensin stasjonen.
Kjørte drosje i Trondheim i 5 år for å betale flyskole og å leve av fallskjerm flyging og husker Volvo 244 med piggdekk var gjennomsnitt på 1.3, men den hadde bare en liten vekkerklokke motor i forhold til denne pick-up trucken:
Quote:
3.5L EcoBoost® V6. The second-generation 3.5L EcoBoost® engine has been engineered to deliver 375 HP and best-in-class 470 lb.-ft. of torque. This engine is paired with an impressive 10-speed automatic transmission, and features a maximum towing capacity of 13,200 lbs. and a payload capacity of 3,230 lbs.

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2019, 23:50   #23
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Dude ! Det var ingen Ford F250 - derimot er det en Dodge Ram 2500
Kjørte en splitter ny F150 (Fin Bil) til Bend noen uker tilbake, med rygge kamera var det null problemer selv med Land Rover på bil henger på slep, selv gjennom by over fjellpass og på I - 5. Var skikkelig imponert over F150 - en automat kasse som er perfekt med eller tung henger bak, null problem å holde 70 MPH opp over Mt.Hood
Kan anbefale F-150, men litt større enn jeg trodde: (bestilte på nett, ble aldri prøvetur før jeg kjøpte)

Dette er bygget mitt:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	856A9700-1718-4BF9-8C75-6CF1D1CC4BF3.jpg
Views:	79
Size:	244.9 KB
ID:	46879  

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
Old 19-04-2019, 02:32   #24
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Den er stor og uten to store hunder hadde den vært svært aktuell - men med voff 1 og voff 2 heller jeg mot en FnatMobile med motor
Old 19-04-2019, 04:16   #25
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Den er stor og uten to store hunder hadde den vært svært aktuell - men med voff 1 og voff 2 heller jeg mot en FnatMobile med motor
Mye plass bak cockpiten, baksetene slåes opp, masse plass til fete bikkjer og annet. Dette er F-150 XLT Supercab, ikke en, men 2 sete rader.
(Hvis du snakket om nybygget mitt?)
Hele MOW familien samt RTP familien dro ut på middag i den caben og ingen som klaget eller måtte springe bak.

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
Reply

Posting Rules