![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
VELDIG interessant trip-report!! Planlegger tur til Argentina nå i april, men vurderer sterkt å reise via Bogota å tilbringe noen dager der slik du anbefaler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Fin rapport fra Colombia. Enig med dine observasjoner, fint land til tross dårlig rykte.
Vært der over 100 ganger på jobb, men som regel korte turer, 20-30 timer i slengen, eller bare rett tilbake til Miami eller noen timer med lasting, lossing og bunkers. Pene damer og god mat, anbefales.
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() https://youtu.be/0hYymNNQh-8
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I alle fall likte jeg byen. Men det er jo klart at dagsform, vær, hvem man treffer og i det hele tatt... ja, det er mange ting som påvirker hvordan den ene eller andre liker en by. Antar at mange er skeptiske på forhold. Det eneste plagsomme der var biltrafikken. Utsikten fra fjellet, de nylig rehabiliterte delene av den eldste bydelen og slikt som barrista-skolen og gullmuseet var i alle fall attraksjoner verdt besøket, synes jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Likedan med Lima, den byen var mitt mellomnavn noen år, 100 + også tipper jeg. (Sluttet å telle land etter 110) Det har vært artig å reise gjennom årene, begynte som 17 åring jorda rundt på jobben, men etter noen og 40 år med reising blir man god og mett og trives godt hjemme. Skjønner jo at dette flyforumet også er et reiseforum og leser med beundring at folk kjøper flybilletter bare for å reise, uten egentlig å ha noe å gjøre på bestemmelse stedet, men vil sitte i fly og på flyplasser på fridagene, og vil samle på fly poeng for å få reise «gratis»mere senere ![]() Må dog innrømme at jeg er fascinert og leser mange av reiserapportene med interesse. Kanskje pga entusiasmen og bildene av mat brettet fra alle vinkler og ofte dongeri bukse knær tett opp mot sete ryggen foran. De aller fleste er knakende godt skrevet, denne også om tur til Columbia på økonomiklasse, for opplevelsen. Flott..
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com Last edited by LN-RTP; 01-03-2018 at 03:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Helt ubegripelig strøken rapport!
Velskrevet med fine bilder og mettet med motivasjon. Tusen takk for at du tar deg tid og deler ![]()
![]() |
#30 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Takk for flott og velskrevet rapport.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kongelig rapport!
Det var nok en " Chicha de Jora " du testet ( Maisdrikken ) Inkaenes drikk! Forholdsvis stram og litt mye gjær.. Derimot i Peru - " Chicha morada " - Lilla mais, en søt meget god drikk som jeg passer på å hive innpå hver gang jeg er sør for ekvator. Men kan kjøpes i Norge på enkelte utenlandske sjapper på Grønnland ![]() https://en.wikipedia.org/wiki/Chicha_morada |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Takk, ja det var den - ble bare sagt "Chicha" - de solte det i småkafeer i den gamle delen av Bogota. Hadde nok ikke funnet på det uten guiden - det fantes ymse varianter, dette var en svak en, men veldig lite alkohol. Bedre enn forventet ! Den fra Peru må jeg sjekke ut også - jeg handler jo hyppig i nevnte sjapper. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Takk for gjensynet med Colombia.
Quote:
![]() |