![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Men SAS gikk jo ut med pressemelding tidligere i år som utelukkende fokuserte på at det på ingen måte finnes noe som helst grunnlag for et direkterute mellom Norge og Kina... Hvorfor gidder Hainan dette da - er jo ikke liv laga for en slik rute? Når SAS er så krystallklar på dette som er deres eget hjemmemarked og som de tross alt kjenner best av alle så må det jo være sant?
![]() Last edited by SQ321; 07-12-2017 at 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Shenzhen er vel en 'selundær' by, og der mener jeg å ha lest at det er mulighet for fleksibilitet hvis Air China erklærer seg uinteressert. Og jeg vil tro at Hainan gjør hjemmeleksa før de leverer søknad. Time vill sjå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
De har søkt fra Beijing også, da som designated carrier. Så det er jo ikke akkurat en sekunder by..... Avhengig av timing selvsagt, men de har et nettverk videre fra Shenzhen som også kan bidra |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva type fly kan vi forvente ? Jeg ser de har både Airbus 330-200, Airbus 330-300, Boeing 767, Boeing 787-8 og Boeing 787-9 ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er jo ganske greit å komme seg fra Shenzhen flyplass til både Hong Kong og Macau og, så er jo et fint alternativ for Nordmenn som skal dit og. Går hurtigbåter fra flyplassen til Hong Kong ferry terminal på litt over en time.
Gjenstår bare at Kina lemper litt på visumkravene for oss nordmenn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Newcomer
|
![]()
a330 b787 håper med den herribone business seter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Mtp valg av flytype håper de kanskje på litt laks østover i buken også.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Flysitter
|
![]()
Blir fort vektrestriksjoner med a330?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Flyklapper
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
En moderne -300 også. Er ikke så mye lenger flytid enn ARN-HKG
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Flyklapper
|
![]()
sant nok - ser de har et par 242-tonnere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Hvorfor skulle kinesiske turister som ønsker å besøke Norge først fly til AMS/CDG/LHR og bytte fly der for å komme seg til Norge? For det andre: Den kinesiske turismen vokser ekplosiv, bl.a. til Norge. Og alle prognoser bekrefter at man kan gå ut ifra at veksten fortsetter de kommende årene. Dersom de begynner med 2 flighter i uken med 250 seter, så tilbyr de på årsbasis 250x2x52=26000 seter. I fjor kom det litt over 47.000 kinesiske turister til Norge som alle først ble fløyet inn til andre hubber rundtomkring i Europa. Og så kan man legge til passasjerer som reiser i forbindelse med VFR (Visisting Friends and Family), forretningstrafikk, kinesiske studenter som studerer i Norge og trafikken fra Norge til Kina. For det tredje: Ruten kan også ta med cargo (direkte flygining av f.eks sjømat fra Norge til Kina). For utviklingen av antall kinesiske turister som besøker Norge, se lenken til Aftenposten: https://www.aftenposten.no/norge/i/x...ister-i-Norge- For det fjerde: LHR/AMS/FRA/CDG er smekkfulle (slotrestriksjner) Jeg går ut ifra at vi innen 10 år har minst 2 daglige flygninger fra Norge til Kina. Last edited by Beechdriver; 07-12-2017 at 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Newcomer
|
![]()
Shenzhens langdistanse market har bare blitt tillatt av kinesiske myndigheter de få årene, og Hainan er ikke en fremtredende huboperatør i noen av de store 3 kinesiske flyplassene (Beijing, Shanghai, Guangzhou). De kjemper for å vinne over den kinesiske regelen på rute hvor kun ett kinesisk flyselskap kan operere på en langrennsrute. Selv om det er bare to ganger i uken, vil de blokkere alle andre kinesiske flyselskaper som prøver å stjele markedet. Shenzhen er ikke et lite marked, det kan godt nok til å støtte kapasiteten med sin velvillige middelklasse samt byer i nærheten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Newcomer
|
![]()
kanskje Norwegian kan også fly til Kina senere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ikke prøvd Macau, men å komme seg til HK er jo ikke akkurat smooth as silk. Men ja, det er mulig.
![]() |
#36 |
Flysitter
|
![]()
Rett meg om jeg tar feil men det går vel metrotog direkte mellom Shenzen og HK så har man papirene i orden er det vel nogenlunde greit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Som sagt - med forbehold om at ting kan ha endret seg. De siste årene har det mest vært Guangzhou - Hong Kong for min del, og tross hurtigtog opplever jeg det ikke som særlig smud. Men så er ikke jeg særlig glad i hassle heller. Eller den lokale mainland kulturen, for den sakens skyld (kan høres rasistisk ut, men det er det ikke. Bare at jeg ikke forstår noen ting av alt de skriker og gnåler om).
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Usikker på om det er helt tilfeldig at det står en artikkel om Shenzhen i DN i dag?
https://www.dn.no/nyheter/2017/12/08...-innovative-by Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg ser mange kinesiske turister i Oslo og fra hva jeg kan observere, oppfører ikke disse seg mindre sivilisert enn nordmenn flest - tvert i mot, og de oppfører seg garantert bedre enn nordmenn på reise i middelhavsstrøk. De kler seg dessuten bedre og legger igjen store penger i luksus-handlestrøk. De turistene som kommer hit er nok langt oppe i øvre middelklasse. Problematikken rundt Lofoten og vestlandsfjordene handler jo om stort trykk på små områder. Det kan en løse på flere måter. Ellers så bør vi fortsette å legge til rette for turisme i Oslo, først og fremst ved byutvikling og destinasjonsutvikling i sentrale områder. Det skal ikke så store endringer til før Oslo blir en ganske attraktiv by å besøke. Oslo tåler mange, mange flere gjestedøgn. Vi kan ikke stenge oss inne. Gradvis vil norsk økonomi måtte omstilles, etterhvert som petroleumssektoren blir mindre. Vekst i sysselsetting og omsetning vil sannsynligvis fordeles over mange ulike industri- og tjenestenæringer, og turisme blir garantert en vekstnæring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Free Luigi
|
![]()
Så flott at det kan løses. Hva er dine forslag?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air China starter Beijing - København | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 24 | 11-12-2024 09:17 |
Oslo-Wien-Tokyo-Beijing-LA-Frankfurt-Oslo | Tristar1011 | Reiseforum | 8 | 28-02-2010 23:10 |
Air China Cargo starter fragtrute Beijing-Shanghai-CPH | PP | Flyforum | 5 | 10-07-2006 10:10 |