Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-12-2015, 23:12   #21
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Adventstur med nye SAS Biz og Pluss + Guangzhou

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Det kan de jo godt ha gjort. Ikke uvanlig at brukere har meget ulikt syn på hva som er viktig i en gitt sammenheng. Tipper at vår dårlige fetter 'Pris' også har raket bort litt.

Jeg syns setene ser ok ut, men er du vant til laknene på Dorchester blir det sikkert litt tamt. Nå beskylder jeg ikke deg for å drive med sånt uansett, RobertAas, men jeg har jo lagt merke til at komfortnivået på reisene dine er øket betydelig de siste årene
De har sikkert hatt en spørreundersøkelse for å finne ut hva som er viktigst: Hva er viktigst for deg? 1. At flyet ikke faller ned. 2. Gode seter. Siden da alle svarer 1., så kan stolt SAS melde at de har levert de brukerne ønsker.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 00:21   #22
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
De har sikkert hatt en spørreundersøkelse for å finne ut hva som er viktigst: Hva er viktigst for deg? 1. At flyet ikke faller ned. 2. Gode seter. Siden da alle svarer 1., så kan stolt SAS melde at de har levert de brukerne ønsker.
Haha
Klart de har hatt spørreundersøkelse!

Jeg husker fra barndomen Tante Agnese på Fritidshjemmets reaksjon ved hver anledning kommunen skulle klippe plenen. Da stilte hun oss alle opp og spurte om vi syns det var best med langt,grønt og mykt elle brunt, kort og stikkete. Det ble stort sett det siste, for gressklipperne var så kule.
Old 27-12-2015, 06:09   #23
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Jeg syns setene ser ok ut, men er du vant til laknene på Dorchester blir det sikkert litt tamt. Nå beskylder jeg ikke deg for å drive med sånt uansett, RobertAas, men jeg har jo lagt merke til at komfortnivået på reisene dine er øket betydelig de siste årene
Nja, flyr fortsatt nesten utelukkende økonomi.

Ble for noen år siden utsatt for en brukerundersøkelse fra Sporveiene. De spurte om de skulle bruke penger på å få alt til å gå i rute eller bruke pengene på å informere om forsinkelsene. Vil anta at konklusjonen der var at passasjerene ikke trengte informasjon.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 08:54   #24
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Takk for en velskrevet rapport
Old 27-12-2015, 13:07   #25
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Takk for turen Har fortsatt til gode å teste SAS sine oppgraderte langdistansmaskiner. Kanskje svi av noen bonuspoeng på en langhelg i løpet av 2016?
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2015, 01:54   #26
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Takker for spennende rapport, bra du får med deg rikelig med detaljer
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2016, 15:04   #27
RJon
ScanFlyer Dusty

RJon's Avatar

Takk for en velskrevet og utfyllende rapport!
RJon is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2016, 00:54   #28
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Kom i mai over en billig billett til med SAS til Hong Kong. Da jeg allerede hadde besøkt både Macau og Hong Kong tenkte jeg bruke det til en tur til Guangzhou. Og da kunne jeg jo også prøve årets nyoppussede fly fra SAS.

Klager på uklare bilder bes sendes til Canon.

OSL-ARN SK484 22A 737-800
ARN-HKG SK963 6A A330-300

HKG-ARN SK964 27H A330-300
(ARN-OSL SK499 20F 737-700)

Da man flyr over Russland må man legge inn passinfo på bestillingen dagen før.

OSL-ARN
Startet med en kort flight til ARN. Stinn brakke, ingenting spesielt å melde. Wlan fungerte og da typen ved siden av meg så det ville han også prøve, men har klarte ikke komme seg online. Måtte forklare for han hvilken policy SAS hadde for aksess for det er jo ikke noe man så lett forstår når man prøver logge seg inn.

ARN-HKG
Med 2 timer på ARN gikk jeg som vanlig først til gaten for å se hva jeg skulle gjennom før jeg gikk til loungen. Gaten ligger i en stor sone etter passkontroll utenfor Schengen. På OSL er dette et lite område uten lounge, men da det var en lounge der inne på ARN dobbeltsjekket jeg ikke om SAS hadde adgang til loungen. Det viste seg at omtrent alt av andre selskaper som fløy derifra brukte den loungen, men ikke SAS. I informasjonsskranken SAS faktisk hadde der sa de at det jo bare var å gå ut gjennom ankomst og så inn igjen gjennom sikkerhetssjekken. Det var ikke en aktuell variant for meg så jeg ble sittende lenge og blomstre ved gaten.

Endelig slapp man inn til nye biz. Vannflaske, pute og liten toalettmappe lå klart ved setet. Setet og justeringen av det ble jeg aldri helt fortrolig med. Når jeg først satte meg ned var det som å sitte på billigste skumgummi rett på en trebenk. Det var innstillinger for både å gjøre setet hardere og massasje som ikke så ut til å fungere.

Når man ligger stikker man føttene inn under sidebordet til setet forran. Setene er altså ikke rett etter hverandre. Sete 2,4,6,8 har sidebordet ut mot midtgang slik at man er litt mere avskjermet.

Jeg fant ikke ut av hvor det var meningen at man skulle gjøre av skoene. De kunne ikke ligge rett forran setet så jeg plasserte dem helt forran ved føttene. Det tok av plassen slik at jeg ikke kunne ligge helt utstrakt.

Det var fint med hylle og sidebord man kunne bruke hele tiden, men det manglet plass til sko og ting som ikke passer i hylla/sidebord.

Trepunkts belte!
Her må du enten ha fått feil info eller missforstått. For det er da ingen grunn til at du skulle måtte gå landside for å gå til loungen. Du må rett nok gjennom passkontrollen, men når du er igjennom den så er du jo fortsatt airside på T5 og da burde det jo være en smal sak å gå direkte til loungen.
Old 15-01-2016, 01:05   #29
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Her må du enten ha fått feil info eller missforstått. For det er da ingen grunn til at du skulle måtte gå landside for å gå til loungen. Du må rett nok gjennom passkontrollen, men når du er igjennom den så er du jo fortsatt airside på T5 og da burde det jo være en smal sak å gå direkte til loungen.
De var ganske klare i service-skranken til SAS, jeg måtte ut gjennom ankomst og inn igjen gjennom sikkerhetskontroll. Jeg hadde ikke lyst til å teste om det faktisk stemte.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2016, 10:40   #30
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
De var ganske klare i service-skranken til SAS, jeg måtte ut gjennom ankomst og inn igjen gjennom sikkerhetskontroll. Jeg hadde ikke lyst til å teste om det faktisk stemte.
Hm merkelig, for jeg har jo vært på Arlanda mange ganger, og de som lander på Non Schengen har jeg jo sett mange ganger komme ut gjennom passkontrollen ved Non Schengen piren. Og da er de jo fortsatt airside. Så det høres ut som de har gitt deg uriktig info. For det er jo ingen åpenbar grunn til at du skal matte fortsette gjennom bagasjehall og tollkontroll. For så å gå tilbake gjennom sikkerhetskontrollen.

Dette kunne jo og vært en umulighet for deg, hvis du hadde handlet taxfree. For den har du jo ikke lov til å ta med tilbake til landside. Så høres ut som om du har fått feilinformasjon.

Ellers takk for en flott TR.
Old 15-01-2016, 11:42   #31
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Topp rapport Robertaas! Liker balansen i det du påpeker og jeg er helt enig i dine observasjoner hva angår dårlige praktiske løsninger. Med så mye plass som er satt av til hvert sete i bredden (1-2-1) er det mulig å ha gode løsninger for flere av manglene du påpeker.

Quote:
Originally Posted by RescueMe View Post
Egentlig fascinerende at SAS kjøper inn materiell for millioner uten å gjøre helt grunnleggende brukertester. Det er faktisk en del slike bagateller som drar ned følelsen av å reise med et premiumprodukt...

Men super reiserapport, tommel opp!
Helt enig - det er nettopp slike ting som får et produkt til å fremstå som veldig tilfeldig, eller på den andre siden, veldig gjennomtenkt.
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules