![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva angår setereservasjon som tenker jeg vel at dette ikke nødvendigvis er noe bedriften skal måtte betale for, men innsjekket bagasje er noe annet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() Ja, og da havner man oftest på fix-seating, som var mitt poeng ifht. at statuskunder havner uten setevalg med mindre de blar opp for det av egen lomme.
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Bør ikke dette kunne løses på samme måte som når man booker Norwegian gjennom reisebyråsider for bedrifter? De stedene jeg har jobbet har da koffert og sete automatisk kommet med pga måten avtalen mellom bedrift, reisebyrå og Norwegian fungerer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Poengene mine er at statuskunder mister godene sine på en del av disse billettene, og at det blir veldig vanskelig å forholde seg til dette etter hvert. Lag en kombinasjon av codeshare, med og uten håndbagasje, mat m.v. Economy SK-numer på LH-flight: Da får man mat, men får man gratis bag? En som er vant til SK forventer ikke gratis mat, men forventer bags. Economy LH-numer på SK-flight: Da må man kjøpe mat, men får man gratis bag? En som er vant til å fly Lufthansa forventer gratis servering, men etter hvert ikke bags.
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Når det gjelder codeshare, så er det opptil selskapene å løse på sin måte. SK selger jo SK-flighter på BT-materiell, hvor BT normalt ikke inkluderer bagasje (ikke en gang innsjekk i skranke) - men bagasje er inkludert i SK sine priser. Kunder bør også generelt bli mer bevisst på hva de kjøper når det gjelder flyreiser.
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har akkurat booket 1. mai helg neste år, som omtrent hvert år.
Muligens en senere også. Kr. 1.170 i K ( null MP poeng, men sparte kroner kan brukes på andre turer med 100% UA poeng ). Vil titte hva tilsvarende tur vil koste etter 28. juli til hvilke betingelser... Kan gå ned med 8 kg, men en shopping helg trenger man kofferter... Særlig fruen.. Vil poste dere... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tipper det blir slutt på bonuspoeng i de billigste bookingklassene og etter vert hos de fleste selskapene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Apropos avgiftshelvete;
Har bestilt OSL-FRA-MIA i Juni med LH. ( Billetter bestilt i Januar 2015 ) Logger jeg inn på bookingen så ser jeg at det koster 200 kr pr sete på langdistansedelen og 80 kr på kortdistanse. Simulerer jeg den samme bookingen i Juni nå, så ser det for meg ut som seter er inkludert i prisen igjen ? Bare lurte på hva som er endret ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
EBD
|
![]()
Bookingklasse. De billigste bookingklassene har ikke inkludert setereservasjon..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Selv om det blir mer forvirrende så virker det jo tilsynelatende fungere for flyselskapene og antageligvis øker resultatet. Da bør det være fornuftig at andre følger etter, og tror det f.eks for SAS kan være lurt og gjøre det samme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I tillegg til og gå mot mer "unbundling" og dermed større andel ancilliary revenues, så ønsker nå Lufthansa beholde en større del av inntektene og redusere distribusjonskostnadene og går nå i strupen på GDSene. Derfor vil alle billetter som ikke bookes gjennom deres egne kanaler (enten direkte eller via reisebyrå ved at de (og bedrifter) vil enklere kunne bestille rett gjennom LH) bli tillagt en ekstra avgift på €16
http://www.lufthansagroup.com/en/pre...icle/3527.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Aiaiai, da syns jeg de bør tilby flere fancy routinger. Det kommer ikke til å skje fordi da taper de på routingene så fremt det ikke er joint venture selskaper. Nesten umulig å booke ANA/LH på LHs sider, super enkelt på Orbtiz og annet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og børsverdien på Amadeus raser etter at nyheten kom .. en voldsom reaksjon. En reaksjon jeg mistenker hovedsaklig kommer fordi markedet ikke helt forstår mekanismen ... Uansett hvor bookingen kommer fra, er det jo Amadeus som hoster Lufthansa ..
http://www.dn.no/nyheter/okonomi/201...ter-gebyrsjokk |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Litt OT, men det står at Amadeus vart starta i 2010. Systemet eksisterte vel før det, gjorde det ikkje? Var Ikkje bookinga til Braathens der? Eller er eg langt ute på fjorden no?
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amadeus_IT_Group |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ble børsnotert i 2010
![]() |
#40 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny business hos Lufthansa når 777-9 kommer | Someone | Reiseforum | 11 | 29-04-2022 19:32 |
Emirates kommer til Oslo 2. September! Bli med på fest! | Tommy777 | Flyforum | 118 | 07-09-2014 14:00 |
Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du? | BackCountry | Flyforum | 29 | 09-03-2010 17:45 |
Kommer Lufthansa med flere gode tilbud til høsten? | gardkarlsen | Reiseforum | 6 | 31-07-2009 22:03 |
Ny Lufthansa pier på FRA - hvilke avganger benytter disse gatene før A380 kommer? | kristian | Flyforum | 2 | 07-04-2008 20:35 |