![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tar det en måned å få visum til Kina nå? Jeg ser det står man må søke minst en mnd før turen. Jeg skal til Kina/NK i påsken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Må passet være gyldig i minst 6 måneder for reiser til Brasil? Finner en del motstridende informasjon om det, enkelte sider sier at det gjelder uansett, andre at det kun gjelder hvis man må søke om ordinært visum, men ikke for turisme (dvs 90 dager med "visa exemption").
Landsider sier ikke noe om det. Timatic er nede. Har sendt mail til ambassaden, foreløpig uten svar.
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
"- Passports and/or passport replacing documents must be valid for the period of intended stay. "
![]() |
![]() |
#26 |
Front section flyer
|
![]()
Saken er slik; Jeg har en guttunge som skal til Tyrkia i mars. Han kan av diverse årsaker ikke få pass med med min eller sin mors underskrift på. Så han planlegger da følgende:
Dra på OSL den dagen han skal dra til Tyrkia , forøvrig samme dag han fyller 18år. Gå på politi kammeret der og skaffe seg nødpass og dra til Tyrkia. Etter det jeg forstår er det UMULIG å komme inn i Tyrkia på nødpass uten visum på forhånd. Er det noen her som kan gi meg et klart svar på dette hadde jeg blitt kjempeglad. Ikke lett å sitte på andre siden av kloden når guttngen har problemer i Norge. Vet at politiet sier nei ang Tyrkia og nødpass, men min ex fikk opplyst at dette ikke var noen problemer. Derfor jeg spør ekspertisen her inne. På forhånd takk for svar.
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har han ikke pass fra før?
![]() |
#28 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tror ikke man kan få nødpass hvis man ikke har pass fra før ... Det ligger jo litt i sakens natur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Newcomer
|
![]()
Visum kan søkes på forhånd (elektronisk) til Tyrkia, og da kan man reise inn på nødpass. Man kan ikke reise inn med nødpass uten at visum er søkt på forhånd.
Men jeg mistenker at man må ha nødpasset når man søker, for at alle referansenummer og info skal stemme med søknad. https://www.evisa.gov.tr/en/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ambassaden (Norske i Tyrkia) skriver definitivt nei: http://www.norway.org.tr/Norsk/besok.../#.VNkuiWiG8bK Samme gjør politiet, https://www.politi.no/salten/aktuelt...et_13944.xhtml Ville tatt en telefon til din lokale norske ambassade, kanskje kan de ta imot underskrift av deg der. Quote:
![]() Quote:
Last edited by mcduck; 09-02-2015 at 23:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Newcomer
|
![]()
Beklager, jeg som har sett feil! Reiser man med nødpass må man på ambassaden å søke om visum "– De som reiser med nødpass og har ordnet med visum via den tyrkiske ambassaden i Oslo før avreise, vil ikke ha noe problem med å komme inn i Tyrkia, opplyser den norske ambassaden i Ankara."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Front section flyer
|
![]()
Har hatt og har gått ut, men av div årsaker så må han bruke nødpass på denne reisa han har planlagt. Tror jeg må prøve å få litt vett inn i hodet hans og fortelle han at dette ikke går.
![]() |
#33 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Jeg vil si at å gjøre alt dette på samme dag som han fyller 18 år er en meget dårlig ide.
Hvis han klarer og smøre seg ned tålmodighet i 3-7 dager etter han er 18 så burde det gå greit. Det er mulig å reise til Tyrkia på nødpass men, da må han ha med nødpasset på ambassaden for å søke. Husk at han kan få prioritet på nytt vanlig pass dersom han legger frem dokumentasjon på reise til et land som ikke tar nødpass. Jeg fikk mitt pass i posten i et slik tilfelle etter 72 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Drar til Bali om 2 uker.
Trenger jeg visum til Bali? Jeg skal flyr også via HKG, trenger jeg noe visum her? Takk. Olav |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Nei og nei - det er dog visa on arrival på Bali og det koster USD 35 per pass. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Du treng med andre ord ikkje å betala for visum lenger. http://www.opp.today/indonesia-visa-...operty-demand/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Håper noen kan komme med en oppdatering.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ser ut som man vil slippe og fylle ut disse fordømte arrival kortene også utover, som er ekstra kjedelig når man er keivhendt, brisen og må fylle ut for 6 pax på et lite spisebrett fullt av nøtter og tomatjuice:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Muligens litt off-topic.
Hvem har ansvaret for fotoautomatene på norske flyplasser? Tenker på reserveløsninger, teknisk vedlikehold, etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om navn på billett og/eller pass (hovedtråd) | MissMe | Reiseforum | 159 | 16-11-2024 18:35 |
Visum/passregler hovedtråd (del 1) | Concorde | Reiseforum | 353 | 29-09-2014 07:55 |
Nepal, pass, visum. | Eirik | Reiseforum | 5 | 12-10-2011 23:24 |