Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 20-02-2014, 10:12   #1
henrikvd
ScanFlyer Blue

SAS Overgangen fra sølv til gull

Det er skrevet noe om dette tidligere, men jeg tenkte jeg ville dele mine erfaringer.

Første tips: trenger du gullstatus før en gitt reise - ta høyde for at flere av de planlagte opptjeningssegmentene dine ikke blir regisstrert og at du må vente (leeenge) på EBretro.

Søndag kveld hadde jeg min kvalifiserende flygning 35 (opptjeningsperiode apr-mars).
* Jeg sender mail til gull.no@sas.no . De bruker halvannet døgn på å svare. De kan ikke gjøre noe før flygning 35 er registrert.
* Jeg chatter med kundeservice. De kan ikke gjøre noe føre flygning 35 er registrert.

Natt til onsdag registreres flygning 35 i systemet.
* Onsdag kl 0700 sender jeg ny mail til gull.no@ (ble aldri besvart).
* Jeg chatter med kundeservice, men de har ikke mulighet til å gjøre noe.
* Onsdag kl 1730 ringer jeg 05400. De har ikke mulighet til å gjøre noe som helst. Jeg må vente til torsdag kl 0800 når Eurobonuskontoret åpner.
* Kl 2200 prøver jeg å ringe Erobonus-kontoret i USA på +1 800 437 5807 (visstnok gratis via skype). Etter 12 minutter har ingen svart. Jeg får ikke beskjed om at det er kø. Jeg tror nok rett og slett at telefonen var ubemannet

* Torsdag kl 0500 - jeg vurderer å ringe Eurobonus i Thailand på +1 800 852 6820, men rekker ikke dette .
* Loungen på OSL slipper meg heldigvis inn når jeg viser i appen at jeg har 35 kvalifiserende flygninger.

* kl 0630 må jeg desverre boarde LH OSL-FRA som sølvmedlem.

* kl 0845 ringer jeg +47 91505400. Jeg forklarer problemet mitt og hun "sjekker opp". Etter litt ventemusikk kommer hun tilbake og forteller at jeg kun har 24 kvalifiserende flygninger (!?) og siste ble gjennomørt 30. januar. Dette stemmer overhodet ikke og jeg forklarer henne hva som er riktig. Hun "sjekker opp" litt til og forteller at det står 35 og at jeg får kortet i posten om 2 uker.... I want it yesterday! Hun sier at hun kan oppdatere det nå, men jeg er litt skeptisk til hvor lang tid det tar..

* Videre går jeg til LH service senter å prøver å få de til å bekrefte at jeg er gullmedlem slik at jeg kan komme inn i loungen. Uten hell - "we don't even hav access to our own milage program"

* På vei mot loungen oppdaterer jeg appen (for ørtende gang siste uken) og ser at det nå viser gull og ikke sølv. Endelig!

Så nå sitter jeg i Senator Lounge på Frankfurt og er klar for nye eventyr som gullmedlem :-)

Så siste tips:
mener du at du har nok poeng/segment til å nå neste eurobonusnivå - ring 05400 mellom kl 08 og 17 og be de oppdatere. Alt annet funker ikke.
henrikvd is offline   Reply With Quote

Posting Rules