![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vanskelig for oss å si. Her tror jeg der er en "glipp" mellom catering leverandør og DY. Leverandør har solgt en vare til DY som ikke holder, dvs, den tåler ikke rotasjonen kjøl, varme, kjøl, som jeg TROR er tilfelle her.
Men ugler i mosen, ehh uduyr i maten, ja det har skjedd på vel renomerte selskap også, fra tid til annen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
DY har vel i likhet med de fleste andre selskaper outsourcet matproduksjon og leveransen til en underleverandør?
Isåfall er det vel denne som er synderen i den grad det har skjedd noe systematisk feil her. EDIT: enig med Krølle |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg synes denne historien er noe merkelig.
For det første er det ikke lov å re-laste fersk mat som det er beskrevet. For det andre er dette slikt som dessverre kan skje, noe vi fra tid til annen ser i media fra matvarebransjen. Jeg tviler på at Norwegian bevist gjør dette, da bryter de ganske mange lover. Og kan få til dels store problemer rundt om i verden og Europa. Ingen vil risikere det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Dette er faktisk noe som kan skje, og nærmest skjer, alle som driver med mat. Så lenge det ikke er noe som stadig hender en aktør, men bare er et enkeltstående tilfellet bør det ikke være noe problem. Hvis det gjentar seg derimot så er det noen som nok en gang sliter med å følge opp sine underleverandører
Husker jeg rett har flere andre selskaper opplevd mark i maten |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Tror mao dette kan skje hos flere selskaper enn DY. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
De nye er bedre, altså kortere holdbarhet, men allikevel så holder de lange. Men dette skjer hos alle, dessverre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hmmm, jeg tar med niste hjemmefra! Mat med holdbarhet i 180 dager høres ut som noe IG Farben eller Imperial Chemical Industries eller Union Carbide står bak.
![]() |
#30 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Monsanto !!!
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Husker dere for noen år siden da noen matkjeder ble fersket i å lable om kjøttholdbarhet da den utløp? Sluttet folk å kjøpe kjøtt? Er butikkene borte? DY kan bare beklage og si de skal "sette alle kluter inn", og så har både Olga og Arne glemt det neste gang de booker. De som tjener på det er avisene og alle de teite "PR ekspertene" som står i media og sier at Kjos må si ditt og Kjos må si datt.
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Selv palmeolje blir harsk med årene. Hvor marken kan ha kommet fra, er mer underlig. Som regel opptrer slike vesener i ferskmat som feks litt dårlig skyllet salat eller ekstremt dårlig renhold.
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har fått muggen mat på Rema mange ganger. Er fortsatt god kunde. Har også sett en større "kål" mark flykte fra salaten min :-) Slikt skjer.
Tviler rett og slett på at Norwegian flyr rundt med så mye markspist mat. Men jeg har ikke hørt mye godt om maten som Norwegian serverer, men det går jo sport i å klage på flymat. Personlig så takker jeg nei til kaffe hos SAS, den kan ikke drikkes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Radar man
|
![]()
Jag köpte en macka ombord på Wizzair förra veckan och blev chokad när jag läste innehållsdeklarationen.
6 månader giltighetstid för en smörgås och 20 olika E-tillsatser. https://www.dropbox.com/s/kumv4j5mft...2014.06.49.jpg
![]() |
#35 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
For å sette dette med E-nummer osv litt på spissen: Tenk om den hadde inneholdt E948 eller E949 - eller kombinasjonen dihydrogenmonoksid...
(Litt OT, sorry) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Når du først er ute og spisser... vann "inneholder" ikke E948 eller E949. De brukes når oksygen eller hydrogen tilsettes som gass for beskyttelse eller lignende. I vann så er ikke grunnstoffene tilsetningsstoffer. Det samme kan man si om f.eks. E300 som er et stoff som finnes naturlig i f.eks. appelsin. Men det er ikke noe som er tilsatt appelsinen og ergo er det da ikke E300 i frukten.
Men det er likevel nyttig å være klar over at E-stoffer eller tilsetningsstoffer ikke nødvendigvis gjør skade fordi de har fått tildelt sitt eget nummer, men det er en fordel å være bevisst hva de ulike stoffene er.
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Flyklapper
|
![]()
Da er Skånvik ute med slegga. 'Anna' juger.
http://www.nrk.no/verden/norwegian-s...ake-1.11449433 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lurker
|
![]()
Mugg (hull i pakningen), mark og andre dyr kommer ofter inn i næringsmidler fra leverandørhold, det er bare å spørre enhver i befatning med håndtering av næringsmidler. Det eneste bildene dokumenterer er to ordinære "retursaker" til leverandøren.
De mer alvorlige anførselene i artikkelen som går på holdningen DY har til matsikkerhet, lovbrudd og at crew gruer seg til å servere maten er èn anonym persons påstand - noe som er nok for å komme i aftonbladet og potensielt kan skade selskapets omdømme. Basert på dette forstår jeg Skånviks holdning. Last edited by Bacardi; 04-01-2014 at 02:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rocketmiles og Norwegian 50 cashpoints/natt eller 1000 miles hos andre | Discus | Reiseforum | 12 | 27-05-2017 10:32 |
Forbrugerrådet advarer mod at købe billet hos Norwegian og visse andre flyselskaber | FlyHi | Flyforum | 6 | 04-07-2012 11:39 |
Bestille mat hos Norwegian? | blazius | Reiseforum | 2 | 04-07-2012 03:02 |
Forhåndskjøp av mat/matbonger hos Norwegian? | litt-amatør | Reiseforum | 4 | 06-09-2010 22:56 |
Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian .. | atck | Flyforum | 5 | 05-11-2009 15:47 |