![]() |
|
![]() |
#21 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
IATA-manualene er ikke tilgjengelige uten å betale masse penger, men de fleste flyselskaper har bits and pieces. Som Fedex:
Quote:
Selvfølgelig står selskapene fritt til å sette sine reguleringer strengere, så om DY nekter deg, er de i sin fulle rett. Husk også at dersom din væske lekker i lasterommet, er DU erstatningspliktig for all skade. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Relevante utdrag fra Norwegian sine vilkår: Quote:
Quote:
Smøremembran vil kunne skade flymaskinen om det går hull eller er skader på beholder, det vil også skade andre passasjerers bagasje. Derfor er det ikke tillatt.
![]() |
![]() |
#23 |
Newcomer
|
![]()
Joda, jeg fant også etterhvert det fra ryanair, selv om det ikke står i første omgang i bagasjereglementet.
Og jeg er fullt klar over at de kan nekte hva som helst hvis de vil. Men dette er ikke saken føler jeg. Maling er ikke tillat både pga. mye søl hvis det går hull og fordi mange malingstyper er brannfarlig pga. løsningsmidler. Argumentet med søl kjøper jeg ikke. Det blir mer søl av fem liter vin. Og det er lov, ifølge reglementet. Nå er jeg ikke kranglete av meg, men når alt kommer til alt er det ingen bombastisk regel at det ikke er lov, er det vel? Så hvis man finner på å sende en liter maling da, vil den bli stoppet og tatt ut av kofferten? Mitt smøremebran er vannbasert og så tyktflytende at man kan snu bøtten opp ned uten at det renner ut(litt tykkere enn majones). Så da kan jeg egentlig ikke se noen praktisk grunn til at det ikke skal gå an å ta med. Bortsett fra hvis det blir stoppet av en regelrytter i bagasjehåndteringen. Petter |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mener å ha hørt maling spesielt omtalt, og fant en uttalelse fra Kobro her, til dømes:
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
At noe er svært tyktflytende taler i mot at det bør aksepteres, det betyr at om det først renner ut er tidskrevende å fjerne fra fly og eiendeler. Det er også slik at som flyselskap så ønsker man ikke ha kjemikalier som kan skade - det betyr at også vannbaserte produkter kan innholde andre kjemikalier som ikke nødvendigvis er brannfarlige, men som kan reagere på andre måter. Om man vet at det er trygt å sende med fly, så kan man sende det med frakt som har kompetanse til å vurdere dette.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian Premium eller SAS plus på IC? | youngflier | Reiseforum | 30 | 10-02-2018 11:27 |
Rocketmiles og Norwegian 50 cashpoints/natt eller 1000 miles hos andre | Discus | Reiseforum | 12 | 27-05-2017 10:32 |
SAS Business Saver - Eco eller First hos United? | 737-405 | Reiseforum | 20 | 27-01-2015 19:58 |
First hos Thai eller Business hos Swiss/Lufthansa? | Insomnia4u | Reiseforum | 35 | 05-01-2013 10:19 |
Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian .. | atck | Flyforum | 5 | 05-11-2009 15:47 |