![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
![]() Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt dette på innsjekk, og det er ingen problemer S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Takk for svar!
![]() La ikke merke til det før registrering av bonuskort, da den kontoen også var lagt inn med OE og ikke matchet. Håper det går å editere opplysningene der uten problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På reisedokumentene mine kone fikk fra US Airways står etternavnet hennes som "Andersenhansen" i stedet for "Andersen Hansen".
Tror dere dette vil han noe å si? I passet står det "Andersen Hansen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg spurte faktisk USDM om det i august, men de har visst ikke mellomrom mellom flere etternavn, så dette er vanlig praksis hos USDM.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Ingen verdens ting å si. Det er slik at 2 etternavn ikke takles like godt av alle systemer.
Bare gled deg til turen istedenfor å bekymre deg om dette. Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mine to fornavn blir alltid til ett sammenhengende på flybilletter. Har aldri hatt problemer på grunn av det.
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 24-09-2013 at 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er en av de heldige som har både æ og ø i navnet mitt. Helt siden vi begynte med biletter på internet har jeg mappet æ=a og ø=o. Dette har gått bra på DY, SK, LH. Jeg har mitt EB-kort med denne mappingen og tom et fransk Visakort. Har bilett på UA39 med denne mappingen.
Når jeg nå søkte om ESTA ble jeg tvunget til å mappe æ = ae og ø = oe. Jeg sitter nå med et pass med æ og ø, en billett med a og o og en ESTA med ae og oe. Får jeg trøbbel på OSL eller andre steder?
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Du skal ALLTID bruke navnet ditt slik det står i det nedeste feltet i passet når du booker flybilletter. Du får neppe trøbbel, men du unngår at det kan oppstå misforståelser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Slik du har gjort på esta er riktig, og er også slik du bør booke billetter i fremtiden. Denne "stavemåten" fremgår også av den maskinlesbarelinjen i passet.
Det går nok helt fint -- men riktigst blir det om du gjør som skissert over |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter å ha lest her så sjekket jeg billettene våres med USDM.
Der ser jeg kona har fått feil navn på billetten sin. f.eks heter Ola Kari Nordmann Og billetten er utsted slik : Ola Karikari Nordmann Kan det bli ett problem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hei, Jeg løfter denne jeg. Håper noen på innsjekk kan svare om det er ett problem at det ene navnet kommer to ganger? Skal fly med LX-TG-SK tur retur Manila hvis det skulle ha noe å si. MB Last edited by memphis_belle; 15-02-2014 at 03:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Livsnyter
|
![]()
Vet ikke om det går bra, det får andre svare på, men riktig som det sies over. Ae og oe er det riktige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Data warehouse consultant
|
![]()
Noen fra billettkontoret til Norwegian som kan svare på om vi får fly med siste bokstavet i et etternavn mangler på en billett. Eller må vi ta den kjedelige veien å endre billettens navn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
avsluttet
|
![]()
Goddag. Jeg jobber ikke hos DY billetkontor, men har vært i yrket mange år.
Innland, utland eller USA ? Det er litt essensielt. Innlandsflight vil jeg aldri lagt noe problem. Etternavn/Fornavn = ca det samme som står på evt. ID kort pass. For gjort med skrivefeil. Jeg og ekstremt mange andre hadde aldri gjort noe med det. Utlandsflight ... Tja, er forskjellen såpass stor at noen i utlandet ser sitt snitt med å være en "jæxxx", så kanskje man har uflaks. Men generellt har vel folk flest noe oppi huet. USA flight . NO-GO Det må være helt korrekt med pass... ... med mindre det er akkurat samme feil på pass og ESTA. ... :-) God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]()
Takk
![]() Norwegian fikset dette fort gjort. Tenkte å unngå å belaste deres kundeservice med mine dumme feiltrykkinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Nei, det går greit til USA også. Det er informasjonen fra den maskinlesbare linjen som går i APIS (AQQ)-meldingen. Ikke uvanlig at det mangler et mellomnavn f.eks. i billetten. Ingen krise, men du kan komme borti folk som tar dette mer alvorlig enn nødvendig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]()
Hadde dette kunne vært gjort på nettet så hadde jeg gjort det der, men det funka ikke. Han finsk-norsk-talende personen jeg kom til var meget hyggelig og bra å prate med. "Det gjør vi bare sånn med, ha en god tur" så plottet han inn den bokstaven som manglet. Samtalen tok sikkert bare 40 sekunder. Kjempebra service av NAX short haul nok en gang!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Peter Fox
|
![]()
Eneste stedet dette kan være av betydning er UAE-Emiratene, spesielt dersom et brudepar ønsker å dele rom på bryllupsreisen....
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Visum/pass - hovedtråd (del 2) | hifiman | Reiseforum | 669 | 04-04-2025 14:56 |
Navn på billett | O-A-G | Reiseforum | 2 | 04-01-2011 15:54 |
Angående navn i pass vs navn i flybillett. | serengeti | Reiseforum | 7 | 07-05-2010 16:20 |
Navn på flybillett jfr navn i pass | foffen | Reiseforum | 8 | 23-10-2009 11:46 |