![]() |
|
![]() |
#301 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror nå for min del at en som har 35+ års erfaring med flytypen har litt bedre peiling på når flyet bør avises enn lekmenn på et forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men det førte ikke til videre forsinkelser for samtlige ruter til selskapene ut resten av dagen. Last edited by Field in sight; 27-03-2017 at 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så når han har stått i +20 minutter i heavy snow uten å deice samt at alle andre selskaper deicer så er det Ola som vet best? Er det sånn å forstå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Han vet nok bedre enn hva de fleste her på forumet gjør i allefall. Jeg reiste for øvrig med Widerøe for en kort tid siden under lignende forhold, bakkestopp på over 30 min og kraftige snøbyger, men ingen avising. Jeg overlater de avgjørelsene til fagfolkene for min del.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
eller er dette det som på godt norsk kalles "brønnpissing"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Tror ikke du forstår begrepet brønnpissing. Last edited by Flygplan; 27-03-2017 at 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Hvis ikke så er det fort gjort å anta at du presenterer "alternative fakta" ;-) Ellers bryr jeg meg ikke det spor om når du flyr og hvem dy flyr med |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Det blir litt sånn som man anta at et selskap går på akkord med sikkerheten uten å faktisk ha all informasjon tilgjengelig, det blir bare en antagelse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Jeg snakket akkurat med Stein Terje Dahl Adm.dir i FlyViking, han kunne fortelle meg på telefon at flyet ble stående på gaten i lang tid da de var fly nr. 4 i køen for de-ice i morges, så de valgte stå på gaten til de var deres tur, selve de-ice tok ca. 15 min, og det kan vel stemme med at til ca. 20 min fra dep fra gate til de var i luften ... så hvor Lowandslow har det at de droppet de-ice skjønner jeg ikke....
Last edited by Trdfly; 27-03-2017 at 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Av de jeg har snakket med som var på plassen er det ingen som så han avise før den avgangen. Det gjorde han forsåvidt ikke på avgang nr. 2 til Hammerfest heller... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Tror nok at de Ole gjør det som er riktig selv om det er dyrt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jøss, her var det mange amatører som plutselig hadde blitt eksperter.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
I hvilken grad vet du om hva andre på dette forumet arbeider med? Og hvilken bransje de tilhører? Med hvor mange års erfaring? Dette er virkelig the cancer of this forum - det er så mye fagfolk og folk som jobber i bransjen som ønsker å delta. Men så fort de åpner kjeften så kalles de "amatører" av folk med litt for mye meninger... Trasig.
![]() |
![]() |
#316 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Min kommentar var dog siktet mot et god del håpløse kommentarer, blant annet store deler av diskusjonen over om hvorvidt et par av dagens FVK-avganger var innom de-ice før avgang. Om du mener at noen "fagfolk" uttalte seg der, håper jeg du tuller. Jeg unngikk selv å kommentere, da det var tydelig kun personer uten peiling med sterke meninger. Pilotene vet hva de selv trenger, og det er alt man behøver å si om det. Noe annet spekulering om at de dropper de-ice for å spare tid er bare amatørmessig. Last edited by Field in sight; 27-03-2017 at 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Free Luigi
|
![]()
Om ikke annet, så er det jo imponerende hvor ufeilbarlig piloter er....
![]()
![]() |
#318 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Sikkert bra bakgrunn å ha vært flyger for lede et flyselskap. Mange som har kjørt flyselskap dundrende konkurs, både ledere med og uten flyerfaring. Et par presidenter i USA har også bakgrunn som flygere uten at det har gått så veldig bra. (Skjønt jeg likte den første Bushen og inviterte han og Barbara til bryllupet mitt. De kunne ikke komme så jeg fikk et kort fra det Hvite Hus med lykkeønskinger) Men denne tråden er jo om nettopp en flyger som startet og driver flyselskap: Jeg er uenig med motivasjon for å begynne dette: Hevne seg på WF, men tror nok han har bakgrunn nok, ihvertfall teknisk og operasjons messing til å drive det bra, hvis det kommer over kneiken i oppstarten og begynner å tjene penger. Et stort "hvis". Tror ikke at de så dum at de skipper de-icing før avgang, det er kriminelt.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |