![]() |
|
|
View Poll Results: Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA? | |||
Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 9.88% |
Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
73 | 90.12% |
Voters: 81. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#301 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Takk for fryktelig mange gode tips.. Da er det bare å se litt på hvor man kommer til hyggeligst totalsum på et par av disse (tenker på flyreisen som er overraskende forskjellig i pris med litt forskjellige mellomlandinger)
Varme og tidsforskjell er vi immune mot, men må roe ned reiseutgiftene noe. Shukran |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() Quote:
![]() Se her! Det er "samme by"!! Det er det samme som Asker og Bærum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Ikke samme by, de har samme flyplass - som Seattle og Tacoma, men det er klare forskjeller mellom dem, mye er dyrere i Palm Springs, Palm Desert har et triveligere sentrum.
![]() |
#304 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Litt avsporing her, men det er veldig vanlig at det vokser kontinuerlig tettbebyggelse mellom byer. Noen få kan finne på å slå seg sammen, mens de fleste ønsker vil ha forskjellige administrasjon, reguleringer, spesialiteter og identitet. Se for eksempel Bay Area i California som har sammenhengende bebyggelse over et enormt område med over 100 separate byer.
Man vil antagelig fornærme noen som Sandvika om man sier de bor i Asker sentrum likeså man vil kunne fornærme noe i Palo Alto om man sier de bor i Mountain View..... eller noen i Palm Desert om man sier de bor i Palm Springs. Noe man bør lære av dette er at det som kan se ut som en destinasjon ofte kan være en haug destinasjoner med store forskjeller. Det er altså ikke bare ett sentrum med tettbebyggelse rundt.
![]() |
#305 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Newcomer
|
![]()
Noen som har forslag til kjørerute rundt Denver? Funderer på å bruke ca. 2 uker med samboeren og i hvert fall stoppe innom Yellowstone og Mount Rushmore.
Sikkert masse annet snadder i nær omkrets så tar tips imot med takk. Tipper om vi reiser dit så blir det nok i april/mai. Edit. vi er åpne for å ta innelandsfly for å se noe annet spennende også. Hun har lyst å se San Francisco. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Sjekk også denne tråden. https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=62356
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Skal du oppover mot Yellowstone er naboparken Grand Teton et must! Last edited by ona; 22-08-2018 at 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Siden SAS nå øker på Boston, hvorfor ikke reise via nettopp Boston? Jeg synes New England området er noe av det fineste i USA på sommeren. Boston som base er bra, og derfra kan man ta mange dagsturer eller overnattingsturer langs kysten. Kanskje ta turen ut på Martha's Vineyard, Provincetown eller Kennebunkport som noen eks? Jeg ville vel planlagt overnatting alle disse stedene, men det er jo avhengig av hvor glad man er i å kjøre bil. Ellers mange andre bra alternativer i New England også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Alternativt - er det noe sted i Sør Amerika man kunne tatt en uke først hvor det er noenlunde innafor i pris og ikke minst - relativt sikkert? I "gamle dager" tok vi noen ganger en eller to uker før man føyk sørover. Karibien? Da er vel alt dyrt (spesielt å fly "via") Takk igjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
http://puntafaro.com/en/ I området har man utflukter til Santa Cruz del Islote som er en utrolig tettbebodd fisker-øy. Og så man man noen hus på påler og et par steder å dykke. Så det er ikke veldig mye action der.
![]() |
![]() |
#315 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Nå kommer jeg med det årlige maset om nye destinasjoner som man kan nå fra MIA med kollektiv transport.
-Har tatt shuttle ut til Key West og det var vellykket. Kunne slappe av etter flyturen og bare nyte utsikten. -Tok i vinter tog opp til Fort Lauderdale og det var også vellykket. Ser at jeg kunne gått av toget i: Golden Glades Hollywood Sheridan Street eller dratt videre til Cypress Creek Pompano Beach Deerfield Beach Boca Raton Delray Beach Boynton Beach Lake Worth West Palm Beach Mangonia Park Er alle disse så kjedelige som de ser ut som eller er noen av dem faktisk verdt en helgetur? Og er det eventuelt andre destinasjoner som man kan reise kollektivt til fra MIA?
![]() |
#316 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg har booket meg en tur til Chicago i januar/februar. Utreise 28. januar med SAS sin (forhåpentligvis) første langtur med A350 og retur 3. februar.
Spørsmålet er. Hva skal jeg gjøre den uka? Jeg er åpent fra alt fra å leie bil i Chicago og kjøre rundt i isødet en halv ukes tid, til å fly til Alaska (og krysse av Juneau på listen over statshovedsteder jeg har besøkt). Med andre ord, alle forslag mottas med stor takk ![]()
![]() |
#317 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Norway_(Illinois) Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Ville gjort som jeg gjorde da og fly rett sørover. Da er det mulig å se steder i sørstatene uten altfor mye turister. -Memphis/Graceland? -St Augustine? -Savannah? -Charleston? Eller du kan holde deg i kalde nord og dra til vikingene i Minneapolis.
![]() |
![]() |
#319 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, Chicago er en av mine favorittbyer siden jeg bodde og jobbet der en sommer som utvekslingsstudent i forhistorisk tid. Så mye å se og gjøre.
Har også vært der mange gangerpå vinterstid. Det kan være fælt , veldig mange minus pluss sterk wind chill fra Lake Michigan. Så du har et vanskelig valg . ![]() Last edited by SQ 777; 06-07-2019 at 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
I hvilken klasse har du bestilt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? | blazius | Reiseforum | 17 | 19-05-2016 23:17 |
Juletur 2014 - hvor bør man dra? | Chriscross | Reiseforum | 15 | 18-08-2014 10:29 |
Hvor bør man bo på Réunion? | robertaas | Reiseforum | 0 | 06-03-2012 05:25 |
Hvor bør jeg dra nå? | Sondbjo | Reiseforum | 14 | 15-02-2012 15:05 |
Hvor tidlig bør man booke tur til USA? | kjemperud | Reiseforum | 16 | 21-12-2011 00:10 |