![]() |
|
![]() |
#281 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan legge til at DNB krever 2 timer fra fastsatt ankomst til fastsatt avgang med neste framkomstmiddel.
|
![]() |
![]() |
#282 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Travelguard har også minimum 2t transfertid for at forsikringen skal gjelde.
|
![]() |
![]() |
#283 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Noen som vet om 2t er det som gjelder for buss og tog til fly også?
|
![]() |
![]() |
#284 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De fleste forsikringsselskapene bruker som regel en generell ordlyd som omfatter de fleste transportmidler. Men noen understreker at det gjelder f.eks. reiser med fastsatte tidspunkt.
#285 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
I vilkårene står det berre "påbegynt reise", som er eit noko vidt begrep. |
|
![]() |
![]() |
#286 |
Newcomer
|
![]()
Min erfaring er at 2 timersregelen gjelder når du har separate bookinger og lagt opp reisen selv. Har du gjennomgående billett er jo problemet transportør sitt å få deg fram til bestemmelsessted ved forsinkelse (bortsett fra force majoure).
|
![]() |
![]() |
#287 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noe forskjell på ombooking hos SAS dersom man reiser i Business på revenue eller award-billetter? I min erfaring har jeg alltid blitt ombooket i samme klasse hos *A partner eller til og med oneworld-selskap på revenuebilletter. Jeg skulle fra TRD til KUL, via ARN og BKK (SK, TG, TG) på en awardbilett (business) men pga. at crew manglet på Værnes (flyet stod klart) måtte vi vente i 5 timer før vi kom oss av gårde. Ikke nok med at vi måtte tilbringe natten på ARN, men de booket oss om på økonomibilletter på MH via FRA dagen etter. Så ikke at det var i Y før etter jeg hadde gått fra serviceskranken så jeg måtte spørre på bilettkontoret om dette kunne stemme. Joda, bekreftet på 34F (midtsete i 2-5-2 config). Fikk ikke ut noe særlig begrunnelse for at vi var satt på økonomi og jeg sjekket at det var ledig i business på flighten mens jeg stod å argumenterte for hvor uaktuelt dette var. Fikk oppgradert oss for 875 EUR pr. pers på innsjekk i Frankfurt. Burde være mulig å få dette refundert fra SAS. Det står jo i 261/2004 at man har rett på å bli booket om på «sammenlignbare transportvilkår». Nå er ikke jeg noen jurist, men vil påstå at 34F og 2K i 11,5 timer ikke akkurat kan sammenlignes.
|
![]() |
![]() |
#288 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei. Skulle flydd sas c klasse osl-pvg. Men pga streik hos cabin personal i danmark ble jeg ombokket med Af. Så får jeg meld fra sas at siden jeg ble booket om med af er det de som har flyvningen og jeg får ikke eurobonus på den turen? Hvorfor er sas så knipete???
|
![]() |
![]() |
#289 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man skal vel alltid ha krav på bonuspoeng etter opprinnelig booket reiserute?
|
![]() |
![]() |
#290 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Dette var EBG-mailen. |
|
![]() |
![]() |
#291 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hehe, SAS altså..
Bare til å sende svar om at det i fremtiden skal bookes LH flighter, så vet du i hvertfall hvor mange poeng du får. Byttes du til SAS pga IRR med LH er det bare å regne som en bonus. |
![]() |
![]() |
#292 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Håpløst av Eurobonus, skikkelig smålig. |
|
![]() |
![]() |
#293 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hej ILS2.
Tack för ditt mail! Jag har dock ett nekande besked och jag bifogar reglerna som säger varför samt länk till var du kommer åt reglerna. Jag har märkt ut det aktuella stycket med /// http://www.sas.se/eurobonus/om-eurob...edlemsvillkor/ 2.3 EuroBonus members earn points on applicable flights in accordance with the class originally booked and paid for, regardless of upgrades or downgrades unless otherwise stated. Discount tickets of the type e.g. Industry Discount, Agent Discount, award tickets, standby tickets and charter tickets as well as certain discounts do not entitle members to earn points. If a member purchases a ticket on a flight that is marketed by SAS or Star Alliance but operated by another airline (i.e. code share flight) the operating airline determines if and how many points the member earns for the flight. The booking class on the ticket may differ from the booking class that the operating airline uses to determine points earned. Points cannot be earned for flights operated by an airline that is not participating in the EuroBonus program./// SAS is not liable for delays or flights cancelled due to reasons beyond SAS' control, .e.g. acts or omissions by SAS' business partners, SAS' business partner's bankruptcy, weather etc./// Special rules apply to points earned through extraordinary circumstances, provided the activity has been completed. Välkommen åter |
![]() |
![]() |
#294 |
Joker
|
![]()
Ganske rart og ganske smålig.
SAS kan jo faktisk ende med å gi bort lojalitet til andre allianser her. |
![]() |
![]() |
#295 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er jo litt merkelig. SAS sier jo følgende i dette regelverket: "EuroBonus members earn points on applicable flights in accordance with the class originally booked and paid for"
Den aktuelle formuleringen om delays og cancellation sier jo på ingen måte at ikke SAS skal gi bonus "...in accordance with the class originally booked and paid for". Det står jo også "Special rules apply to points earned through extraordinary circumstances, provided the activity has been completed." Hva er disse "special rules"? |
![]() |
![]() |
#296 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ganske håpløst og juridisk tvilsomt i mine øyne. Man får mindre poeng enn man betalte for. Dessuten er vilkårene uklare og da er det den som har formulert dem som har ansvaret, slik at de tolkes til gunst for parten som ikke har kunnet påvirke formuleringen.
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 27-04-2015 at 05:50. |
![]() |
![]() |
#297 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Siden dette dreier seg om IRR, så funker kanskje transportklagenemda?
|
![]() |
![]() |
#298 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Kanskje nokon kan hjelpe meg og synse rundt denne skal her.
Mandag etter den, for SAS og fleire, "trivlege" påskeutfarten, reiste foreldra mine frå TRD til FDE via OSL. Dei var booka på ei rute med 30 minutt connection på OSL. Gjennomgåande billett, booka med wf.no. Flyet frå Trondheim vart noko over 20 min forsinka til avgang, og forsinkelsa auka nedover, så det landa 1736, som er 4 minutt før rutetid til WF mot FDE. Flyet til FDE reiste 4 minutt før si rute tid, altså samtidig med at flyet frå TRD landa. Det var mao ikkje gjort noko forsøk på å redde den connection. Foreldra mine var på gate hos WF før flyet til FRO gjekk klokka 1755 (rutetid 1800). Neste fly til FDE var oppsett klokka 2215, og det vart ein halvtime forsinka det også. Matkupongar fekk dei av WF. Dei vart mao over seks tima forsinka heim. Utløyser dette standarderstating? WF seier at det ikkje er deira problem at SAS er forsinka (men dei kunne jo venta litt, så hadde i alle fall foreldra mine komme seg avgårde sjølv om bagasjen ikkje hadde rukke det?). SAS har vel ein dugeleg back-log frå den helga, så eg har ikkje fått svar derifrå enno. I prinsippet er eg litt motstandar frå desse refund.me-og liknande tenester, men det står jo om litt pengar dette, om denne forsinkelsa kjem inn under EU-forordninga.
#299 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Om Widerøe skulle ha ventet der, hadde det fort blitt en forsinkelse på 20-25 min, noe som igjen kunne ha medført at passasjerer i ande enden av akkurat den ruten hadde mistet sine forbindelser, da transfertid mellom WF og SK som regel er kun 25-30 min på de fleste flyplassene. Widerøe er som du har fått tilbakemelding om ser jeg, ikke part i en slik sak når innkommende fly var så forsinket av forbindelsen ikke holdt. |
|
![]() |
![]() |
#300 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
Eg skjønar forøvrig prinsippet i å ikkje vente, men når ein tenkjer på kva rute det er (OSL - FDE - BGO) så er det ingen forbindelse for nokon på FDE og til BGO var flyet langt føre rute (eg tok desverre ikkje screenshot for BGO, så nøyaktige tidspunkt har eg ikkje). Det er vel ein enkel jobb og planlegge dette forsåvidt. Vi får sjå kva SK seier. På ein måte er denne saka også litt research for min del til å skjøne kva EU-forordninga egentleg betyr. Dei kom seg jo heim. Det er tross alt det viktigaste!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting, kansellering m.v.? (2019->) | Polaris | Reiseforum | 250 | 28-02-2025 08:27 |
Rettigheter ved streik | seatsniffer | Småprat | 10 | 28-10-2013 13:12 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |