![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Mange av disse flyr vel ikke BA til? De har jo ikke akkurat noe stort innenriks nettverk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 14-07-2016 at 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Erfaringsmessig skaper codeshare endel trøbbel med bonusbilletter. Samt mye her innebærer flyplassbytte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
|
![]()
"Executive Club and oneworld equivalent members cannot choose seats for free with this fare."
Hva er dette for noe tull? Og når begynte BA med dette?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvis du har kjøpt en "hand bag only" billett, så er det vel et års tid siden eller så at de begynte med dette.
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Eh... jeg booket siste en slik tur i april for en flight i juni. og da booket jeg sete i april.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Da var du heldig for det har du ikke krav på.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Beklager om off topic, men fant hyggelige priser arn-mad-lis og andre veien med IB. Like over 2000kr one way i business. Muligens godt egnet for TP run samtidig som en får oppleve både Øst-Europa og sydenvarme om en har en fornuftig måte å komme seg til ARN.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Hvor lang tid pleier det å ta før Avios dukker opp på konto? BA flight, BA konto, FF# lagt inn i bookingen og finner den i min konto. Gått snart 3 uker siden første flight og 1 uke siden siste flight.
Prøvd å etterregistrere men får bare feilmelding: "Please check the following: That the ticket number you have entered is associated with your name.That you have fulfilled the conditions for claiming missing Avios below." Brukt billettnr som er på mitt navn, eneste jeg da kan tenke meg er Æ i navnet og AE i billetten |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
1-2 dager på BA, AA, AY. 3-7 dager på QR. Om det ikke er 100% match på billett og konto så blir det krøll/kroell.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Min erfaring er at alt er registert i løpet av 1-2 dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Billett er AE mens konto er Æ. Bleh. Hvordan går man da fram for å claime om ikke etterregistrering virker? Skrote kontoen (som uansett har 0, og registrere meg på nytt med AE?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Be dem endre kontoen til "AE" og forklare hvorfor?
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen BA eksperter her som kunne klargjort noe for meg?
Trenger noen flighter på "BA Metall" for å oppnå status.... Vil Vueling flighter med BA flight nummer telle, men ikke med IB flight nummer? Rimelig innviklet i forhold til *A må jeg si. Men kanskje litt flere muligheter for opptjening når man kan systemet? Noen som har noen tips til å fly inn disse uten å forlate Schengen til en grei pris? Dette er hentet fra BA: ------------------------------------ About eligible flights Eligible flights are defined as those flights marketed or operated by British Airways and those flights marketed and operated by Iberia. 'Marketed' means the flight will have a BA flight number (in your itinerary or on your ticket). 'Operated' means the aircraft that you travel on is a British Airways aircraft (including franchises and BACityflyer). 'Marketed and operated by Iberia' means the flight will have an IB flight number and the aircraft you travel on is an Iberia aircraft (including franchises). Reward bookings and agency or industry discounted bookings are not eligible. ---------------------------------------------------------------------------------------- Iberia (IB) Including Air Nostrum (IB) and Iberia Express (IB) Executive Club Members cannot collect Avios or Tier Points on Vueling operated flights unless booked under a BA flight number. Executive Club Members can collect Avios and Tier Points on Iberia Express operated flights but only when booked on the IB flight code. Redemptions on Iberia Express operated flights can also be made on the IB flight code. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Greit oppsummert på Flyertalk: Quote:
Korrekt (ref. pkt 3), og korrekt (infrir ingen av pkt)
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 29-07-2016 at 11:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Takker så mye! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Faren med SunAir fra OSL til DK er vel at det er en del innstillinger. Utover det er de helt konge. Særlig om du får et av de mikroflyene deres.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som veit om det er noen mulighet for å få tilbudsmail for reiser ex. US uten å måtte registrere ny BAEC-konto med adresse i USA? Har et behov for t/r USA-Oslo-USA i løpet av det neste året, og er ikke særlig fysen på vanlig øko.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Milage run i Oneworld / BA Executive Club? | robertaas | Reiseforum | 18 | 13-11-2016 15:58 |
Endringer i executive club | RJon | Reiseforum | 13 | 29-01-2015 12:39 |
Ny design på BA Executive Club kortene? | Fnate | Reiseforum | 5 | 01-07-2014 19:59 |
BMI DC: Slutt på Star og blir Executive Club | Chriscross | Reiseforum | 23 | 30-11-2012 18:24 |
Setevalg i BA Club World og oppgraderinger | Stian | Reiseforum | 22 | 04-01-2011 17:25 |