![]() |
|
![]() |
#241 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På SK916 JFK/CPH i går/natt ble en ung dame på 3A nedgradert til 30D. Dvs, hun satt seg i stolen men så kom det en kar som også hadde 3A på boardingkortet og purser ble tilkalt. De sjekket utskriftene og der hadde hun vitterlig 30D. Ingen forsøk på å forklare annet enn at hun litt arrogant ble opplyst om at hun var downgraded og måtte forlate setet. Hun sa da at dette nektet hun, men ble bare kort avfeid og forklart at dette måtte tas opp med gaten. Kom tilbake litt etter og hentet baggasjen fra hattehyllen.
Er dette rett og slett en poengoppgradering til biz som ble trukket tilbake, eller kan man risikere en slik opplevelse selv med høy bookingklasse og status hvis det dukker opp en pandion med hjemlengsel? Edit: det var manuell innsjekk med sånne håndholdte dingser og generelt lite imponerende tilstander på gateorganiseringen (typisk USA) Last edited by 88charlie; 15-11-2024 at 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Min gjetning er at den som ble nedgradert reiste på ID-billett eller en annen type "ansattbillett" selskapet ikke tjener penger på - hvor man må finne seg i nedgraderinger og bytte av sete.
![]() |
#243 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hun jobbet med noe finansgreier så jeg tipper hun minimum reiste i plus, kanskje til og med biz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
- De har fire ganger godtatt claimen og bedt om kontonummer. - De har fem ganger spurt om all dokumentasjon på nytt. - For en måned siden mente de at de manglet informesjon på tredje passasjer (vi var to) I dag kom det en ny mail hvor de fortalte at de ikke kan betale nå da det var realtert til en union streik. Wow. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Jeg svarte at det er je helt merkelig etter totelt 20 mail hvor en del av de har bekreftet at vi får penger. Da svarte de på under en time at de baklaget på det sterkeste og at de hadde feilet helt, mewn håpet at vi vil fly Lufthansa igjen.. For et opplegg.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ikke umulig det i fremtiden vil kreve en lenger forsinkelse enn i dag for EU161 kompensasjonen trer inn:
https://check-in.dk/vil-kraeve-laeng...-kompensation/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er en del endringer ute til høring. Vil i tlfelle tidligst komme i juni.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Disse endringene har det vært snakk om i snart et tiår.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
At flyselskapene mener det bør reduseres faller for fullstendig døve ører hos meg altså. Jeg er ikke "kommunist" men EU261 er jo priset inn i billettene.
Om politikere og folket mener at det er viktigere at man kommer frem enn når, så er det vel en annen sak og så får de mene det. Jeg synes satsene nå oppleves som rimelige, og målt mot inflasjon har de jo gått ned en hel del siden etableringen.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v. (2008-2018)? | blazius | Reiseforum | 702 | 07-01-2019 21:52 |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
Poeng ved kansellering. | jjessen | Reiseforum | 1 | 05-02-2012 17:45 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |