![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Veronika Heimsbakk
Alder: 18 Født: 13.09.1991 Sivilstand: Samboer Nationalitet: Norsk Bor: Råde, Østfold Språk: Norsk, Engelsk Yrke: Student, Mediegymnaset Nærmeste flyplass: Rygge Favorittreisemål: Storbritania Fikk flygintresset: Av flyshow det siste året her. Spotting: Tidlig denne sommeren på kjeller. Kamera: Nikon D70 Linse: 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Zoom Nikkor (må til å investere i nytt på denne fronten). Favorittfly: Spitfrie Mk. IX Andre interesser: Pink Floyd, bass, IT, et godt spill og ei god bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Hei; har vore medlem ei stund, men ikkje aktiv fram til no.
Kort om meg: Namn: Ole Alder: 26 Sivilstand: singel Stad: Førde Yrke: AFIS-elev ved ENBL studiebakgrunn: Samanliknande Politikk ved UiB, flygelederutdanning ved UND, AFIS-kurs ved Entry Point North Interesser: Jobben, og alt rundt ![]() Favorittfly: Regionale fly: Dash 8, men 7ern er og flott ![]() Favorittflyplass: ENBL sjølvsagt ![]() Favorittskytype: helst CAVOK, men litt høg Cirrus er og flott ![]() By eller land: Kvifor ikkje ein mellomting? Køyrer: Ford Focus Flyr: Socata Tobago TB-10 Syklar: Ikkje noko særleg Drømmereisemål: Maldivene Last edited by propellhatt; 06-02-2014 at 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Former CCA F-16
|
![]()
Navn: Kim Kristensen
Alder: 19 Bosted: Bodø Yrke: Arbeidsladig for øyeblikket Nærmeste flyplass: BOO Favorittflyplass: BOO / OSL Favorittfly: Boeing 737-700W Favorittflyselskap: SAS Favorittblad: Airliner World Andre interesser: Fotball og musikk Spotting: Skjeldent, siden det egentlig er forbudt å ta bilder fra sivil siden av Bodø Lufthavn Strever for å bli: Flymekanikker Kjører: Sykkel Status: Singel Last edited by kimbo; 30-08-2009 at 01:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Canonskytter
|
![]()
Navn: Bjørn
Alder: 19 Nasjonalitet: Norsk Nærmeste flyplass: SVG Yrke: Flymotormekaniker lærling hos Pratt & Whitney Kjøretøy: 96mod. Mercedes C180 (w202) Fikk flyinteresse: Når pappa dro med meg på flyshow på Näsinge når jeg var liten. Ble kraftig forsterket av Flight Simulator 2004. Spotting: Når jeg har tid og mulighet - så lenge været er greit. Kamera: Canon EOS 30D.
![]() |
#5 |
Hva skal det stå her?
|
![]()
Navn: Thomas Dyrstad Kalvik
Alder: 24 Bosted: Sandefjord Nærmeste flyplass: TRF Favorittflyplass: AMS, LHR Favorittfly: B777, 747, A330, 380, LN-WDG Favorittflyselskap: Qatar Airways, Emirates, KLM, Virgin Atlantic Favorittblad: Airliner World Spotting: Når? Jeg er klar! Strever for å bli: Usikker: Pilot eller Air Traffic Controller Språk: Norsk, Bergensk, Engelsk, Litt fransk, Litt Spansk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Navn: Mathias
Alder: 17 Bosted: Sandefjord Nærmeste flyplass: TRF Favorittflyplass: DXB Favorittfly: Concorde, B777, A340, B787 om den noensinne flyr Favorittflyselskap: Emirates, KLM Favorittblad: Pondus Spotting: Altfor lite Strever for å bli: Ferdig med skolen, senere pilot Språk: Norsk, English, Deutsch og diverse fraser på diverse språk |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navn : Marius
Alder: 15 år Bosted : Oslo Nasjonalitet : Norsk/polsk/Fransk Språk: Norsk , Engelsk og litt Kroatisk Yrke: siste året på Ungdommskole og Avisbud for aftenposten Interesser : Fly, Fotball, Longboard og Skyer Kjører : Scott sykkel , Longboard Nærmeste flyplass : Kjeller og Gardermoen Favoritt reisemål : Vodice Kroatia, Briancon Frankrike Favoritt flyselskap: Thomas Cook Scandinavia og Tap Favoritfly : A 330 - 300, A 300 og B 777 - 300 ER Største og minste fly jeg har flydd : A 330 - 300 og CTSW Spotting : Når det passer ![]() Kamera : Olympus 8 MPX ( skal kjøpe Canon D 70 for konf penger) Jeg ble interessert i fly etter en tur til min da så nye venn Tommy. Han hadde noe som het fs9 og det var driit kult! senenre har interessen vokst til den høyeste grad! og jeg har bestemt meg på å bli noe innefor luftfart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hallo!
Får vel presentere meg eg også da ![]() ![]() Navn: Tommy Bernes Alder: 18 Bosted: Austrheim - 7 mil nord for Bergen, nesten 8 mil til BGO. Nasjonalitet: Helnorsk.. Språk: Norsk, Engelsk og noe tysk Yrke: Går Vg3 Allmenn ved Austrheim VGS Interesser: Fly, skyer data, foto og genrellt tekniske ting og ting med motor som beveger seg ![]() Kjører: Toyota Corolla 98 mod. sedan Nærmeste flyplass: Flesland BGO. Men bor heller ikke så langt unna gressstripen Rompene flyplass på Dalsøyra i gulen om noen har vert der. Favoritt reisemål: Vil virkelig til St. Marteen og St. Barth Favoritt selskap: Sas og Norwegian. Favoritt fly: Fokker 50, Dash 8 (er svak for turbo prop'er) Twin otter men også Cessna 172 og Piper cub! Spotting: Endel ganger om året blir det jo. Ofte hele dager på flyplassen! Stort sett på Bømoen og Flesland. Fotoutstyr: Står i signaturen... Min flyinteresse startet på Molde etter en 6 timers forsinkelse på flighten til bergen da eg var 14. Fikk sitte på klapp hele turen.. Fikk tilogmed endra billetten til CO i stedet for setenummer.. Men pappa har mye av "skylden" da han kjøpte fs2004 til meg like etter det kom ut. ![]() ![]() Mvh Tommy!
![]() |
#9 |
Crew Chief ass.
|
![]()
Får oppdatere litt jeg da
![]() Navn: Mathias Alder: 19 Nasjonalitet: Norsk Bosted: Ålesund Yrke: Student Interesser: Fly, fotball, ekstremsport, foto Nærmeste flyplass: AES Favorittflyplass: VNLK, TNCM, ENAL, ENGM Favorittfly: B757, B737, A340 Favorittflyselskap: Emirates, Iceland Air, SAS, Norwegian Spotting: Ja Kamera: Canon EOS 1D mark II Strever for å bli: Trafikkflyger Språk: Norsk, Engelsk, Svensk, litt tysk og spansk ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alder: 13
Nasjonalitet: Norsk Bosted: Stavanger Nærmeste flyplass: SVG Språk: Norsk Favorittreisemål: Tenerife og Mallorca Favorittfly: A320 , alle B737'ene , A319 og A380 Spotting: Når det passer meg ![]() Kamera: Kompakt, men det fungerer ! ![]() Favorittflyplass: TFS og PMI Favorittselskap: Norwegian, Iberworld, Air Europa , SAS og Widerøe ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Silje
Alder: 21 Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bosted: Oslo Yrke: Jobbsøker Interesser: Fly, foto, interiør, datteren min Nærmeste flyplass: OSL Favorittflyselskap: Norwegian Spotting: Ikke ennå Kamera: Nikon D40 Strever for å bli: Lege / Sykepleier Språk: Norsk, Engelsk, Svensk (mest i fylla :P ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navn: Henrik S.R.
Alder: 27 Sivilstand: Ugift, samboer. Nasjonalitet: Norsk. Bor: Homansbyen, Frogner bydel, Oslo. Språk: Norsk, skandinaviske språk, engelsk. Utdannelse: Master i Rettsvitenskap (Jus), Universitetet i Oslo. Yrke: Advokatfullmektig Faglige Interesseområder: Flyfinansiering, Luftrett, Konkursrett, Obligasjonsrett. Nærmeste flyplass: Gardermoen. Favoritt reisemål: USA, Italia og storbyer i Europa. Flyinteresse siden: Bestefar som fløy for SAS, så mulig det ligger i blodet. Derav en rekke turer på jumpseat fra jeg var liten. Favoritfly: DC-10 / MD-11, DC-9 / MD-8x, B747, B777, A319, Pilatus PC-7 MkII, Sirrus SR-22. Frequent flyer programs: Executive Club, Virgin Flying Club, EuroBonus. Flysertifikater: Under utdanning til PPL-A. Andre interesser: Musikk, Hi-Fi, Ski, Trening, Reise, Bil og motor, Mat, Drikke og Jus.
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire Last edited by LNv22; 05-10-2009 at 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hallao... Som Spantax over meg, har jeg nettopp meldt meg inn i forumet etter å ha tittet innom med jevne mellomrom de siste par årene...
Navn: Svein Alder: 21 Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bosted: Bergen Yrke: Kinomaskinist Interesser: Fly, film, foto, reise, og ellers ta livet med ro... Nærmeste flyplass: BGO Favorittflyselskap: Singapore Airlines Flyinteresse: Har vokst opp med en far som også er flyentusiast. Kamera: Nikon D40X, Canon EF (Analogt), men spotter ikke... Språk: Norsk, Engelsk, Islandsk |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer King
|
![]()
Navn: Alexander
Alder: "Mindreårig" ![]() Nasjonalitet: Norsk Yrke: *gjesp* Skole, flygeleder er drømmen Bosted: Drammen Nærmeste flyplass: OSL Favoritt reisemål: Nice |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]()
Harald Sakshaug
Mikroflyger, med base på Henning Flyplass ved Steinkjer. Flyr en JORA UL : LN-YOY Er her mest for å diskutere fly av den mindre typen. Innherred Mikroflyklubb http://www.imfk.no Med bilder og video av flya våre, og de turene vi har gjort ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Emil Topstad.
Alder: 17. Bosted: På landet. Nasjonalitet: Norsk. Skole: Holmestrand vgs, 2KSA (Kokk & Servitørfag.) Nærmeste flyplass: Sandefjord Torp. Favorittflyselskap: Malaysia Airlines. Favorittfly: MD-11, B744, A321. Favorittflyplass: KLIA. Interesser: Fly, fiske, mat, reise. Jopp, det skulle være meg det der! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Erlend
Alder: 20 Sivilstand: Kjæreste Nasjonalitet: Norsk Født og oppvokst: Bodø Bor: Ljungbyhed, Skåne, Sverige Språk: Norsk, Engelsk, Svensk og litt tysk på en god dag Utdannelse: Allmennfag og holder for tiden på med Bachelor i Luftfartsfag Yrke: Lystekniker og Lysdesigner Arbeidssted: Lyssystemer Utleie i Bodø når jeg er hjemme Kjører: Ford Fiesta 1,25i 16v Nærmeste flyplass: ESTL, Ljungbyhed Favoritt flyplass: ENBO Mac: Macbook Pro 13" Telefon: Iphone 3g Favorittfly: Mustang P51D, Dash 8-100, A321, MD11 Favorittflyselskap: Widerøe Kamera: Canon EOS 40D Webside: Jeremiassen.org Andre interesser: Fotball, Gitar og Modellfly Flyinteressen er medfødt og har bare blitt forsterket igjennom barndommen Studerer ved Universitetet i Tromsø, men befinner meg for tiden i Ljungbyhed der jeg holder på med flygerutdannelse. Har PPL og leser for tiden ATPL. Etter planen ferdig Juni 2011 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
--------------------------------------------------------------------------------
Får vel slenge meg på jeg og: Navn: Simon Født: 1981 Bor: Grimstad (langt til nærmeste flyplass) Sivilstand: Gift Nasjonalitet: Norsk (født i Sverige) Språk: Norsk, svensk og engelsk. Har tatt Italienskkurs men lærte ikke så mye.. Jobb: Daglig leder i flisebutikk Fikk flyinteresse: Er "skillsmissebarn" og hadde derfor mange flyreiser (med 2-3 flybytter) som liten. Interessen kom da. Favoritt-flyselskap: Fargesjema: Cathay Pacific. Av de jeg har flydd med: Air Dolomiti, Braahens Nærmeste flyplass: KRS, (Gulknapp) Favorittfly: Utseende: B727-200. Komfort: langt frem i en MD-80 Mest spesielle fly jeg har flydd med: TU-154B/M fra Balkan Bulgarian Airlines Første flytur: TOS-KRN med Norving. Usikker på flytype men mest sannsynelig Metro III. Derav Nicket (vet jeg har stavet det feil med w...) Favorittland: Italia |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Kai
Alder: 18 Bosted: Skedsmo Nasjonalitet: Norsk Skole: Bodø Vgs flyfag. Deltidsjobb: Flymuseum. Nærmeste flyplass: BOO Favorittflyplass: EWR. Favorittfly: B737serien. Favorittflyselskap: SAS, WIF og Norwegian. Favorittblad: Ilustrert vitenskap. Andre interesser: Flymekk, dama, foto osv. Antall flyturer: En god del. Spotting: Når det passer. Strever for å bli: Først flymekaniker, så flyger om jeg er heldig. Neste flytur: BOO-OSL Fotoutstyr: -Canon 400D/40D -Canon 35-350 IS USM. -Canon 17-85 IS USM. -Canon 55-250 IS. -Canon 70-300 IS USM. -Canon 200 IS USM. -2x converter. -Ekstern blitz, canon der og. Pluss en masse annet bull jeg ikke gidder nevnte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei hei!
Jeg er ny her på forumet, men har fulgt med i rundt 1 år nå ![]() Navn: Christopher Nuland Andersen Alder: 17 Bosted: Flekkefjord Nasjonalitet: Norsk "Yrke": Elev Språk: Norsk! Engelsk und ein bisschen deutsch Nærmeste flyplass: ENLI, og midt i mellom ENZV og ENCN Interesser: Luftfart, flight simulator, modellbygging, fiske og friluftsliv. Favorittfly: L1011, 777, 737, il-62, TU-154 Favorittflyselskap (av de jeg har flydd!): Air Canada Favorittblad: Airlinerworld, Flynytt, Limtuben og PC pilot |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|