![]() |
|
![]() |
#201 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
https://www.congress.gov/congressional-record |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg har sett noen referater etter det siste som gustavf viser til, blant annet noen av de møtene som har diskutert NAIs søknad, men finner ikke disse igjen i farten. Last edited by TOS; 10-06-2016 at 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
De jeg har funnet er her: http://www.state.gov/e/eb/rls/othr/ata/e/eu/index.htm Heller ikke EU eller Norge ser ut til å legge dem ut noe sted. Og å prøve seg på offentleglova for å få tilgang til dem fra UD tror jeg ikke jeg orker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
![]() |
#205 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hvis man skal tro det som står i denne artikkelen, http://e24.no/utenriks/norwegian-air...isens/23691172, så er prosessen nå videre at DOT vurderer innspillene som er kommet etter den tentative tillatelsen ble gitt i april og så sender en eventuell tillatelse videre for presidential review. Ifølge dette, https://www.law.cornell.edu/uscode/text/49/41307, så kan presidenten utøve begrenset påvirkning: "The President may disapprove the decision of the Secretary only if the reason for disapproval is based on foreign relations or national defense considerations that are under the jurisdiction of the President". I den foreløpige tillatelsen så skriver f.eks. State at det er i USAs foreign policy interest å gi tillatelsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Muligens lys i tunellen for NAI
West Cork Times: Increasing optimism surrounding Cork/Boston route following visit of the US Vice President of the US to Ireland Quote:
![]() |
![]() |
#208 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Da bruker ALPA "Brexit" som et argument for å utsette godkjennelse av NAUK søknaden.
The Hill: Airline pilots seek to halt norwegian airs flight bid after brexit Quote:
![]() |
![]() |
#209 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ifølge E24 nektet ny midlertidig tillatelse for USA...
http://e24.no/boers-og-finans/norweg...i-usa/23728161 |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Flysitter
|
![]()
Amerikanerne må da bli lei av alle søknadene til Norwegian. Først får de ikke svar på den irske,ordner seg en Norsk og forsøker med en britisk..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Flyklapper
|
![]()
De har to søknader inne. For Irland og UK. Den britiske har stort sett sklidd under radaren så langt .. Men da må de kanskje omregistrere den siste 789'ern da ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Påfallende at et evt avslag (midlertidig) på UK kommer etter at Brexit? Politikk er tydeligvis høyst relevant i denne saken, men spørsmålet om EU er mer lunkne til å "kjøre" saken med dagens situasjon. Men det burde ikke være forskjell.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Flyklapper
|
![]()
Det ironiske her er jo også at Norwegian 'tvinges' til å sette inn all kapasitet på USA og dermed skape mer konkurranse for de som motarbeider søknadene. Ønsket er jo å fly til flere markeder, men det kan man ikke før man har tillatelser og rettigheter på plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Anthill kicker
|
![]()
Siste nytt er at DOT har bestemt ikke ä gi NUK den önskede "exemption" (se artikkel i Aviation Week 1 juli) ... amerikanske Unions jubler !?
http://aviationweek.com/awincommerci...-nuk-exemption Last edited by Frequent Traveller; 03-07-2016 at 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#218 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Og med det hiver EU seg inn i kampen og tar saken til et helt nytt nivå. Blir nok mer og mer ubehagelig for USA denne saken. Last edited by Discus; 27-07-2016 at 11:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Blir spennende om de lar den gå til voldgift eller velger å innvilge søknaden. Uansett så må vi vel vente til over valget.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AP vil stanse Norwegians bruk av crew fra USA og Thailand | BraathensSafe1985 | Flyforum | 2 | 03-10-2016 23:00 |
USA-godkjenning av Irsk AOC trekker ut - konsekvenser for Norwegian longhaul | Wahoo | Flyforum | 238 | 04-07-2014 08:01 |