![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kiribati Tourism medtar heller ikke Norge (eller Island og Liechtenstein) på sin liste over besøkende som ikke trenger visum. http://www.kiribatitourism.gov.ki/in...isainformation Nå har jeg ikke noen umiddelbare planer om å reise til Vanuatu, så kanskje vi er med på lista dersom jeg noen gang ønsker å komme meg dit ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er mange immigrasjonsfolk som ikke har 100% oversikt (har passert nok grenser til å vite at det er noe ymse), men reglene pleier å være svært klare. Timatic sier "Visa Required" og web-siden nevnt over (som er oppdatert i fjor høst) sier det samme, så da er det nok ganske klart hva om gjelder.
![]() |
#64 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Visa India. Har sagt i tidligere tråder at jeg ikke liker å dra til ambassaden/konsulatet I Oslo. Ser det er online også, MEN kan man fortsatt gjøre det "manuelt" I Oslo ? Synes det er greit å ha det printet i passet...
![]() Vet det høres noe dumt ut, men jeg er ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis det er turistvisum du skal ha så kan du jo få Visa On Arrival så lenge du registrerer/søkjer på ETA først.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk, jeg så på siden det var så styr med scanne passet og vedlegge digitale foto
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
EBD
|
![]()
Noen som vet hva som skjer om det ligger feil opprinnelsesland i bestillingen av billett?
Jeg dundret igjennom en bestilling til USA/Canada og klarte å legge inn Norge som utsteder av alle pass selv om det ikke stemmer.. Kan dette rettes opp via flyselskapet? Antar dette vil føre til problemer ved bruk av elektroniske pass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal reise til Gran Canaria med familien i morgen.
Bestilte nye pass til meg selv og ungene i god tid, men de har ikke dukket opp ennå. Siste sjanse blir i dag....... Snakket akkurat med pokitiet på Gardermoen, og hun jeg pratet med der sa at vi ikke trenger å tenke på nødpass da dette reisen er til Spania. Greit nok det, men hva med innsjekk på fly (Thomas Cook) og på hotellet? Kona har gyldig pass. Jeg og to av ungene fikk beholde de gamle passene våre- gjennomhullet. Guttunge på 16 mnd har ingenting. Hva gjør vi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Jeg må alltid vise pass ved innsjekk på Tenerife iallefall.
Måtte en gang "krangle" meg til å få bli med _til_ Tenerife uten pass da det lå der nede allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Nå har jeg kun vært på Gran Canaria, men der har jeg alltid måtte vise pass både ved innsjekk på LPA (Flydd DY) og på hotellet. Vet dog ikke om det hadde vært nok om jeg dro opp førerkortet elns. Ville ringt hotellet og forhørt meg med Thomas Cook. Hvis de sier at det er ok så bør du få det skriftlig på mail.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kan ihvertfall informere om at turistvisum til Iran er enkelt på ambassaden i Oslo. Behandlingstid omtrent en uke, hyggelige folk som jobber der. Jeg hadde en hyggelig visitt også. Du trenger ikke noe autorisasjonsnummer fra iransk UD som norsk statsborgerskap om du skal ha turistvisum. I teorien skal det være mulig å visum på arrival, men det er sjanse som ikke er verdt å ta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå begynner til og med fantasiverdenene med visum .. kanskje like greit.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har bestilt visa til Australia flere ganger, men husker ikke linken. For å sikre at jeg ikke googler meg fram til noe fraud...
![]() Tusen takk.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/651.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tusen takk, Hypern
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Besøke USA igjen.
Jeg skal noen turer over dammen, den siste er planlagt i Februar 2016. passet mitt utløper April 2016, ut fra det jeg leser ser det ut som Norge er på en unntaksliste slik at dette skulle være OK. Passet må minimum være gyldig i den perioden jeg skal være der, trenger ikke som endel andre lands pass være krav om 6 mnd gyldighet etter avreise fra USA. Høres dette riktig ut?
![]() |
#77 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sånn rent juridisk sett så er norske pass gyldige i 6 mnd utover utløpsdato i USA. Derfor slipper vi å tenke på 6-mnd-regelen, selv om den faktisk gjelder for oss også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om navn på billett og/eller pass (hovedtråd) | MissMe | Reiseforum | 159 | 16-11-2024 18:35 |
Visum/passregler hovedtråd (del 1) | Concorde | Reiseforum | 353 | 29-09-2014 07:55 |
Nepal, pass, visum. | Eirik | Reiseforum | 5 | 12-10-2011 23:24 |