![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
De 25,6 mio. passagerer fordelt på nationalitet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Dette kan da umulig stemme, selv om jeg ikke betviler deg for kilden du henviser til ThomasB.
Disse tallene forteller jo noe helt annet enn hva CPH tidligere selv har presentert i materiale ment for ruteutvikling hvor de oppgir betydelig høyere danske tall enn 8,4 millioner danske reisende. Det stemmer heller ikke om man ser på transfer og transitt tallene, om da ikke halve Europa velger å kjøre til CPH for å fly videre eller at Danmark er et særdeles multinasjonalt land. Her er det nok tall for noe annet enn trafikken totalt som har blitt presentert. Tall pr nasjonalitet er også data CPH kun kan hente fra reisevaneanalyser og er estimater. Last edited by Cockpitview; 18-05-2015 at 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Hvordan kan man så fremlægge sådan en oversigt på sin facebookside, hvis data om nationalitet ikke er tilgængelig?
..jeg har spurgt dem på facebook, hvordan grafikken skal tolkes. Last edited by EvakCPH; 18-05-2015 at 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Dere må ogs ta i betraktning at transferpassasjerer telles to ganger under et besøk - ved ankomst og avgang. Bare 528 428 av 6 371 687 transfer&trasitt-passasjerer på CPH i 2014 var innenlandsrelatert, så bare på T&T-siden er 5,84 millioner utlendinger (regner sjansene for dansker bytter fly på CPH med begge ender utenlands er ring). Hvis enda hadde tatt ut all transfer hadde andelen danske gått betraktelig opp, men så hadde også flyplassen bare vært 18-milioners-flyplass
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Overrasker meg stort om tallet ikke er høyere enn 8,3mill dansker. Når det er sagt, så kan ganske enkelt på trafikstyrelsen.dk se at ikke all transfer telles korrekt. Til CPH sitt forsvar så er de jo ikke bedre enn tallene selskapene selv rapporterer. Last edited by Cockpitview; 18-05-2015 at 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,900
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Det er transfer som utgjør volumene. Her telles pax som LN-KGL påpeker dobbelt. Det gjelder ved alle flyplasser også OSL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Den mest viktige flyplassen og mega-hub i Europa LHR har bare en utenlandsandel på 60% av terminalpassasjerene, mens den flyplassen CPH ligner mest på i UK, MAN, har bare en utenlandsandel på bare 20%. Hvis danskene utgjorde bare en av tre passasjerer på CPH så står det urusert til med den danske reiselysten.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Her er tallene fra Trafikstyrelsens database for 2014
Afgang Term = 9 639 384 Afgang Transfer 3 105 404 Afgang Transit = 39 150 Ankomst Term = 9 616 022 Ankomst Transfer = 3 187 983 Ankomst Transit = 39 150 Total = 25 627 093 Danskene teller ankomst og avgang for både transitt- og transfer-pasasjerene. T&T-passasjerene utgjør 24,9% av totalt antall passasjerer.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Ser man for eksempel på DU/DY flighter, så er ikke rapporteringen korrekt. FLL er et godt eksempel på dette med feil på ankomst videre i transfer. Dessuten fanges heller ikke reiser kjøpt separat opp som transfer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,900
|
![]() Quote:
Paa samme maate lurer jeg ogsaa paa hvordan CPH finner frem til Nasjonalitet, Flyselskapene har liten informasjon om Nasjonalitet, kun ved avganger til land som boetelegger flyselskapene hvis de bringer passasjerer som ikke har korrekte Dokumenter / Visum (USA og U.K.)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,900
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Vil tro at CPH løser dette på samme måte som OSL, gjennom reisevaneanalyser direkte mot pax i terminal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,900
|
![]()
Det er vel mer det rent tekniske jeg er noe forundret over, avg Term og Transfer er greit da disse tallene kommer fra Flyselskapenes Manifest - og Lufthavnene faar detaljer i og med at det er avgifter som betales pr. passsasjer (og disse er forskjellig for Term og Transfer).
Ankommende derimot kommer ikke fra flyselskapene - saa hvordan faar man disse tallene og i CPH sitt tilfelle "mister" de jo 82000 + Transfer passasjerer i aaret (Ankommende Transfer Passasjerer som ikke reiser videre ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
![]() I månedsrapportene er det kun avgang terminal som benyttes som måleenhet for transfer. Derfor er det som jeg har skrevet lengre opp, slik som du påpeker at transfertallene for CPH er høyere enn hva trafikstyrelsen rapporterer. Spesielt kommer dette frem om man ser på DY/DU flighter. Det samme gjelder som du skriver reiser som ikke er gjennomgående. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skandinaviske trafiktal december 2016 | EvakCPH | Flyforum | 19 | 27-01-2017 20:53 |
Skandinaviske trafiktal december 2015 | EvakCPH | Flyforum | 73 | 04-04-2016 08:52 |
Skandinaviske trafiktal for 2012 | Bll spotter | Flyforum | 33 | 28-01-2013 22:06 |
Skandinaviske trafiktal for December 2011 | Bll spotter | Flyforum | 22 | 12-01-2012 08:54 |
Skandinaviske trafiktal for December 2010 | Bll spotter | Flyforum | 22 | 16-01-2011 18:27 |